Анотація до роботи:
Олексюк О.Є. Активізація пізнавальної діяльності студентів у процесі загальнопедагогічної підготовки. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти Дисертація присвячена проблемі підвищення пізнавальної активності студентів у процесі вивчення загальнопедагогічних дисциплін. Уточнено складові і зміст загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів. Запропонована теоретична модель, яка містить комплекс критеріїв, показників і рівнів оцінювання активізації пізнавальної діяльності студентів. Експериментально доведено, що традиційні засади організації навчально-виховного процесу, за якими здійснюється загальнопедагогічна підготовка, недостатньо активізують пізнавальну діяльність студентів. В основу формуючого експерименту закладена концептуальна ідея, що приросту пізнавальної активності студентів можна очікувати, якщо забезпечити у навчальному процесі: професійну спрямованість усіх видів діяльності студентів; поєднання зовнішнього (педагогічного) стимулювання з внутрішньою (особистою) мотивацією навчальної діяльності як засобу професійного зростання і особистісного розвитку; впровадження творчих професійних завдань, що базуються на пізнавальній діяльності, у різноманітні форми роботи зі студентами. Реалізація програми формуючого впливу передбачала впровадження у загальнопедагогічну підготовку майбутнього вчителя ряду організаційно-методичних засад, що охоплюють аудиторні заняття, педагогічну практику, самостійну роботу, позааудиторну роботу зі студентами, виховну роботу, підготовку кураторів. Експериментально підтверджено, що реалізовані напрями роботи зі студентами забезпечили значне зростання пізнавальної активності студентів. |