Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Державне управління / Механізми державного управління


Линник Сергій Олександрович. Державне регулювання природокористування на регіональному рівні : Дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Національна академія держ. управління при Президентові України; Харківський регіональний ін-т держ. управління. — Х., 2006. — 189арк. — Бібліогр.: арк. 158-182.



Анотація до роботи:

Линник С.О. Державне регулювання природокористування на регіональному рівні. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 – механізми державного управління. – Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. –Харків, 2006.

У дисертації вирішено актуальне наукове завдання, що полягає у розробці теоретико-методологічних засад удосконалення державного регулювання природокористування на регіональному рівні в Україні. Здійснено системний аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових джерел щодо державного регулювання природокористування, сучасного стану нормативно-правового забезпечення механізмів державного регулювання природокористування.

Запропоновано застосування теорії ресурсної та екологічної ренти як базової в економічному механізмі природокористування.

Удосконалено територіальну систему комплексного екологічного моніторингу навколишнього природного середовища на загальній екосистемній основі, а також механізм регулювання природокористування в Україні шляхом запровадження обов’язкового державного екологічного страхування, створення правових та економічних передумов його підтримки.

Розширено категорійно-понятійний апарат державного регулювання природокористування введенням у науковий обіг поняття „державне регулювання природокористування”, яке означає реалізацію еколого-економічної функції держави з неухильним дотриманням стандартів екологічної безпеки. В роботі обґрунтовано систему забезпечення комплексного природокористування в регіоні, створення організаційно-правових передумов практичної реалізації прав громадян на сприятливе навколишнє середовище і перехід до сталого екологічно безпечного розвитку.

У дисертації узагальнено та вирішено актуальне наукове завдання опрацювання теоретико-методологічних засад удосконалення державного регулювання природокористування на регіональному рівні в Україні. Отримані результати дають підстави зробити такі висновки:

1. Державне регулювання природокористування на регіональному рівні в Україні ще не повною мірою відповідає суспільним потребам, сучасним світовим стандартам. Виходячи з цього, конкретизовано категорійно-понятійний апарат державного регулювання природокористування шляхом введення у науковий обіг поняття „державне регулювання природокористування”, що означає реалізацію еколого-економічної функції держави із дотриманням стандартів екологічної безпеки.

2. У рамках закону збалансованого природокористування одним з найважливіших економічних механізмів його регулювання виступає ресурсна і асиміляційна (екологічна рента). Фінансово-економічним підґрунтям витрат на цілі регулювання природокористування слугують відрахування суб’єктів господарської діяльності на відтворення ресурсів і асиміляційного потенціалу.

3. Чинні в Україні законодавча та нормативна бази недостатньою мірою регламентують відносини у сфері державного регулювання природокористування, що обумовлює доцільність впровадження системи обов’язкового державного екологічного страхування як засобу цілеспрямованого впливу держави на розвиток галузі як на національному, так і на регіональному рівнях.

4. Сутність регіонального екологічного моніторингу, який розглядається крізь призму регіональної моделі сталого розвитку, полягає у його спрямованості не лише на відстеження ресурсних складових природокористування, але й на економічні наслідки управління об’єктами природокористування. На основі цього досягається єдність моніторингу управління і прогнозування регіонального розвитку.

5. Удосконалення територіальної системи комплексного екологічного моніторингу є можливим на шляху розробки і реалізації відповідної програми відновлення навколишнього природного середовища та різних компонентів біосфери.

6. Стійкість системи державного регулювання природоресурсної та природоохоронної частин природокористування на регіональному рівні забезпечується безперервністю екологічного супроводження будь-якої діяльності суб’єктів природокористування.

7. Концептуальні, нормативно-правові, комплексно-територіальні основи державного регулювання природокористування на регіональному рівні повинні враховувати фактор співвідносності соціально-економічних програм раціонального природокористування регіону та природних умов розвитку національної економіки.

8. Для забезпечення організаційно-правових передумов практичної реалізації прав громадян на сприятливе навколишнє середовище і сталу екологічну безпеку в Україні необхідно запровадити обов’язкове державне екологічне страхування.

Публікації автора:

  1. Линник С.О. Реформування системи фінансування екологічної діяльності та розвиток фінансових механізмів // Збірник наукових праць Донецького державного університету управління. Серія: Державне управління. – Донецьк, ДонДУУ, 2004. – Т.V, вип. 42. – С. 170-177.

  2. Линник С. Нові підходи до формування державної екологічної політики // Теорія та практика державного управління. – Вип. 3(12). – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2005. – С. 80-87.

  3. Линник С. Рекреація в структурі регіональної економіки // Економіка та держава: Міжнародний науково-практичний журнал. – 2005. – № 12. – С. 46-49.

  4. Линник С. Нові підходи в управлінні еколого-економічними процесами // Вісник НАДУ. – 2005. – № 4. – С. 203-209.

  5. Линник С. Заходи підвищення ефективності функціонування системи управління природокористуванням // Збірник наукових праць НАДУ. – 2005. – Вип. 2. – C. 235-244.

  6. Линник С. Регіональний екологічний моніторинг як інструмент підвищення ефективності державного регулювання природокористування на регіональному рівні // Вісник НАДУ. – 2006. – № 1. – С. 220-225.

  7. Линник С.О. Сучасний стан нормативно-правового забезпечення механізмів державного регулювання природокористування // Держава та регіони. Серія: Державне управління. – Запоріжжя: Гуманітарний університет “ЗІДМУ”, 2005. – №2. – С. 116-121.

  8. Линник С.О. Державне управління екологічним розвитком і природоохоронною діяльністю // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції „Сучасний стан та проблеми розвитку підприємництва в регіоні”. – Том 6. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 22-23.

  9. Линник С. Розвиток екологічного менеджменту й аудиту // Дні науки: Зб. тез доп.: В 3 т. / Гуманітар. ун-т “ЗІДМУ”, Запоріжжя, 27-28 жовт. 2005; Ред. кол.: В.М.Огаренко та ін. – Запоріжжя: Гуманітарний університет “ЗІДМУ”, 2005. – Т. 2. – С. 120-121.

  10. Линник С.О. Державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища // “Наука та інновації – 2005”: Матеріали Міжн. наук.-практ. конф. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – Том 12. Економічні науки. – С. 39.