Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Експлуатація та ремонт засобів транспорту


Шкварницька Тетяна Юріївна. Діагностика технічного стану авіаційних трубопроводів на основі акустичних методів в процесі експлуатації: дисертація канд. техн. наук: 05.22.20 / Національний авіаційний ун-т. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Шкварницька Т.Ю. Діагностика технічного стану авіаційних трубопроводів на основі акустичних методів в процесі експлуатації. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20- Експлуатація та ремонт засобів транспорту. - Національний авіаційний університет, Київ, 2003.

Розроблені математичні моделі полів напружень і деформацій для різних типів трубопроводів авіаційних систем (товстостінних, тонкостінних, двошарових ). Розроблено методику тензометричного контролю в умовах експлуатації. Досліджено звукові поля усередині авіаційного трубопроводу і у розсіяній (відбитій) хвилі. Частотна залежність звукового тиску носить резонансний характер. Розраховано резонансні частоти авіаційних трубопроводів різних розмірів, виготовлених з різних матеріалів, як у внутрішньому, так і в розсіяному звукових полях. Показано, що при наявності дефекту звуковий тиск на резонансних частотах як у внутрішньому , так і в розсіяному полях істотно зменшується, що покладено

17

в основу розроблених методик дефектоскопії трубопроводів авіаційних систем. Приведені розроблені структурні схеми пристроїв контролю технічного стану авіаційних трубопроводів за особливостями звукового поля усередині трубопроводу і розсіяного звукового поля. Розроблено установку автоматичної реєстрації дефектів авіаційних трубопроводів.

1. Розроблено математичні моделі полів напружень і деформацій для різних типів трубопроводів (товстостінних, тонкостінних і двошарових), що використовуються для побудови тракту тензометричного контролю трубопроводів авіаційних систем.

2. Досліджено внутрішнє і розсіяне (відбите) звукові поля трубопроводів. Частотна залежність звукового тиску у внутрішньому і розсіяному полях носить резонансний характер. Показано, що наявність дефекту в трубопроводі викликає зменшення звукового тиску на резонансних

15

частотах у внутрішньому і розсіяному звукових полях, що покладено в основу діагностики трубопроводів авіаційних систем. Зміна тиску тим істотніша, чим більші розміри дефекту.

3. Розроблено методики, що використовують особливості внутрішнього і розсіяного звукових полів, для виявлення дефектів у трубопроводах. Достовірність методик підтверджується розрахунками та експериментальними даними, отриманими на зразках у лабораторних умовах, та випробовуванням експериментального зразка пристрою на промисловому підприємстві. Експериментальні дослідження виявляють задовільну збіжність теоретичних і експериментальних даних.

4. Розроблені методики доцільно використовувати при діагностиці еластичних і металевих трубопроводів, а також (при відповідній доробці) для діагностики елементів конструкцій повітряного корабля.

5. Розроблено структурні схеми пристроїв контролю стану авіаційних трубопроводів за особливостями як внутрішнього, так і розсіяного звукових полів, а також установку автоматичного контролю реєстрації дефектів. Це дозволяє застосовувати методики в процесі технічної експлуатації повітряних кораблів.

6. Технічний ефект від впровадження підтверджується відповідними актами, що містяться в дисертації.

Публікації автора:

  1. Шкварницкая Т.Ю. Рассеяние звука цилиндрическими трубопроводами авиационных систем в упругих средах // Вісник КМУЦА. – 1998. №1. – С.197 199.

  2. Шкварницкая Т.Ю. Диагностика технического состояния трубопроводных авиационных систем на основе особенностей внутреннего звукового поля // Вісник НАУ. – 2001. – №1. – С.146 149.

  3. Шкварницька Т.Ю. Діагностика еластичних трубопроводів за особливостями їх внутрішнього звукового поля // Вісник НАУ. – 2001. – №2. – С. 150 155.

  4. Шкварницька Т.Ю. Дефектоскопія авіаційних трубопроводів із використанням особливостей розсіяного звукового поля// Вісник НАУ. 2003. №1. – С. 25 28.

  5. Обозненко И.Л., Шкварницкая Т.Ю. Акустический метод обнаружения патологий в кровеносно-сосудистой системе пилотов // Тезисы докладов международной научно-технической конференции «Проблемы совершенствования систем аэронавигационного обслуживания и управления подвижными объектами» «Аэронавигация - 96». К.:КМУГА, 1996. С.62.

16

  1. Обозненко И.Л., Шкварницкая Т.Ю. Влияние упругих свойств многослойных цилиндрических оболочек на собственные резонансные частоты// Материалы международной научно-практической конференции „Обеспечение безопасности полетов в новых экономических условиях ”. К.: КМУГА, 1997. С. 345 346.

    Genis V., Oboznenko I.L., Shkvarnytskaya T.Yu. Spectrum analysis structure of echosignals from composite pipe-lines in aircraft technique // J.Acoust. Soc. Am. 1997. Vol.101, №5, Pt.2. P.3086.

    Шкварницкая Т.Ю. Мониторинг качества передачи топливно-смазочных материалов по трубопроводам в авиасистемах // Сборник трудов wI сессии Рос. акуст. общества «Акустика на пороге ХХI века». М.: Изд-во Мос. гос. горн. ун-та. 1997. – С.125 128.

    Shkvarnytskaya T.Yu. Aircraft pipeline quality control in a commercial medium // J.Acoust. Soc. Am. 1997. Vol.102, №5, Pt.2. P.3131.

    Шкварницька Т.Ю. Акустичний метод діагностики авіаційних трубопроводів// Матеріали міжнародної наукової конференції студентів та молодих вчених, присвячена 10-річчю незалежності України, “Наука і молодь”. – К.: НАУ, 2001. С.40.

    Шкварницька Т.Ю. Дослідження поля розсіяння двошарового еластичного трубопроводу// Матеріали V Міжнародної науково-технічної конференції „АВІА-2003”, секція 35 „Наукоємне машинознавство” . – К.: НАУ,2003. С. 35.43 35.46.