Анотація до роботи:
Лещенко А.А. Домашнє навчання в системі професійної освіти США. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – “Теорія і методика професійної освіти”. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, м. Київ, 2006. У дисертації досліджується домашнє навчання як компонент неформальної професійної освіти США. Для домашніх учнів домашнє навчання є допрофесійною підготовкою, для якої характерне раннє формування професійних умінь і навичок. Для батьків-учителів домашніх учнів – це неформальна професійно-педагогічна освіта дорослих, яка за своєю суттю є неформальною педагогічною освітою і самоосвітою, орієнтованою на забезпечення у кількісному і якісному аспектах пізнавальних потреб власних дітей. У ході дослідження встановлено, що домашнє навчання є проявом демократичності і плюралізму системи професійної освіти США, забезпечує можливість і доступність освіти на неформальній, індивідуальній основі. Про педагогічну компетентність батьків-учителів свідчить якість допрофесійної підготовки домашніх учнів, що підтверджується різноманітним стандартизованим тестуванням й успішним навчанням у престижних коледжах і університетах США. Раннє формування професійних навичок зумовлює ефективну діяльність домашніх учнів у різних виробничих сферах: продукування, поширення й застосування ІКТ, юриспруденція, журналістика, політика, літературно-мистецька творчість, сільське господарство, ремесла, менеджмент, приватний бізнес. Визначальна особливість, що об’єднує професійні долі переважної більшості домашніх учнів, полягає у їх здатності проводити належну самостійну професійну діяльність, що характеризується високим рівнем креативності і громадської активності. |