Анотація до роботи:
Стріхар О. Дитяча хорова культура в контексті українського півчого мистецтва XVII – XVIII ст. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 26.00.01 – Теорія та історія культури. – Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, Міністерства культури та туризму України. - Львів, 2009. В дисертації розкриваються процеси розвитку дитячого хорового виконавства в контексті національного півчого мистецтва XVII – XVIIІ ст. та тенденції становлення методів та форм професійного навчання в Україні. Проаналізовано стан хорової культури України XVII – XVIII ст. та дитячого хорового співу в містах, селах, монастирях, в системі навчальних закладів і осередків. Розкриті теоретичні основи розвитку освітніх практик музичних навчальних закладів та місце в них дитячого співу. Визнана роль дитячого півчого мистецтва у розвитку хорової культури XVII – XVIII ст. та накреслена актуальність давньої теорії і практики дитячого музично-співочого навчання у сучасності. Встановлені теоретичні основи у формуванні методики музичного навчання півчих, з’ясовані умови виховання дітей в освітніх закладах та визначена роль дитячого виконавства як основа повноцінного функціонування хорової культури в Україні XVII – XVIII ст. Прослідковано шляхи становлення системи навчальних закладів в Україні та Росії. Отже розвиток дитячої хорової культури в контексті півчого мистецтва України XVII – XVIII ст. тісно пов’язано з процесами розбудови вокальних форм навчання і музично-освітніх центрів. В Україні було засвоєно кращі досягнення півчої культури попередніх епох як Сходу так і Заходу і на цій основі створено міцний фундамент для подальшого розвитку національного музичного мистецтва. Ключові слові: дитяча хорова культура, співацьке мистецтво, нотна грамота, хорові партії, хлопчики – півчі, методика навчання співу, ірмолої, спів по нотах. |