Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


118. Вдовиченко Володимир Олексійович. Ефективність функціонування міської пасажирської транспортної системи: дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Національний транспортний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Вдовиченко В.О. Ефективність функціонування міської пасажирської транспортної системи. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 - Транспортні системи. – Національний транспортний університет, Київ, 2004.

Дисертація присвячена дослідженню закономірностей функціонування міської пасажирської транспортної системи й оцінки її ефективності. Для цього в дисертації:

розроблена математична модель функціонування міської пасажирської транспортної системи;

на основі методів математичного програмування удосконалена методика розрахунку матриці міжрайонних кореспонденцій пасажирів яка базується на гравітаційному законі розселення;

експериментальним шляхом отримана функція привабливості маршрутів міської пасажирської транспортної системи, яка уточнює перерозподіл пасажиропотоків по маршрутній мережі;

на прикладі міської пасажирської транспортної системи м. Суми виявлені закономірності зміни показників ефективності системи при її розвитку за рахунок збільшення парку транспортних засобів.

За результатами даного дисертаційного дослідження можна зробити наступні висновки:

  1. Проведений аналіз методів вивчення ефективності функціонування МПТС виявив недостатність врахування впливу функцій імовірності вибору пасажиром маршруту сполучення, точності обліку синтезу матриці транспортних кореспонденцій і загальної кількості ТЗ у місті.

  2. Запропонована математична модель функціонування МПТС дозволяє враховувати вплив функцій імовірності вибору пасажиром маршруту сполучення, точності обліку синтезу матриці транспортних кореспонденцій і загальної кількості ТЗ у місті.

  3. Імовірність вибору маршруту сполучення визначається експериментально отриманою в роботі функцією привабливості маршрутів, яка у свою чергу залежить від співвідношення параметрів часу пересування, тарифу на поїздку і рівня заповнення салону транспортного засобу.

  4. Використання методів математичного програмування разом із відомими гравітаційними моделями дозволяє синтезувати матрицю кореспонденцій пересувань пасажирів у містах, яка забезпечує можливість підвищення точності розрахунків.

  5. Використання запропонованих у роботі методів визначення ефективності функціонування МПТС при розробці ММ міського пасажирського транспорту в містах Харків, Суми, Херсон, Мелітополь дозволило підвищити її ефективність, що свідчить про практичну цінність цих методів.

  6. Запропонований у роботі підхід до оцінки ефективності функціонування МПТС дозволяє виявити закономірності впливу кількості ТЗ у місті на показники роботи системи в цілому.

  7. Виявлені закономірності впливу параметрів МПТС на її ефективність дозволяють визначити раціональний варіант шляхів розвитку системи, розглядаючи два найбільше прийнятних напрямків розвитку МПТС: зміни кількості ТЗ у місті при постійної ММ і зміни кількості ТЗ у місті при перемінної ММ.

Публікації автора:

  1. Вдовиченко В.А. Метод расчета транспортных корреспонденций // под. редакцией Доли В.К. Проблемы транспортных систем. Монография. - Харьков: ХГАДТУ, 1999. - c. 51-60.

  2. Вдовиченко В.А. К вопросу моделирования транспортных корреспонденций // Автомобильный транспорт. Вып.4 - Харьков: ХГАДТУ, 2000.- с. 80-82.

  3. Вдовиченко В.А., Доля В.К. К вопросу моделирования провозных возможностей маршрутной сети // Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету: Наукові праці КДПУ. – Кременчук: КДПУ, 2002. – Вип.3(14) - с. 62-64 .

  4. Вдовиченко В.А. Проблемы развития городской пассажирской транспортной системы // Вестник КДПУ Вып. 4 – Кременчуг: КДПУ, 2003. – с.133-135.

  5. Вдовиченко В.А. Экспериментальное исследование функции привлекательности маршрутов городской пассажирской транспортной системы // Восточно-европейский журнал передовых технологий Вып. 5 – Харьков: Планета – Принт, 2003. – с. 25-28.

  6. Вдовиченко В.А. К вопросу определения интенсивности движения транспортных потоков на улицах г. Харькова // Вісник Харківського університету №506. Серія: ”Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих вчених м. Харкова”. Частина 1 – Харків: ХНУ, 2001. - с. 268-270.

  7. Вдовиченко В.А., Бикаш К. П. О влиянии транспортных потоков на показатели инвестиционных проектов в сфере городского транспорта // Матеріали міжнародної наукової конференції “Проблеми теорії і практики становлення соціально-орієнтованої ринкової економіки”. Харків: ХДАДТУ, 1999. - с. 160-161.

  8. Вдовиченко В.А. К вопросу моделирования транспортных потоков // Программа и тезисы докладов ХХХ научно-технической конфереции преподавателей, аспирантов и сотрудников ХГАГХ. Часть 2. - Харьков: ХГАГХ, 2000. - с. 18-19.