Анотація до роботи:
Лебедєва Т.М. Ефективність впливу самоконтролю та самоаналізу на перебіг бронхіальної астми після навчання в “Астма – школі” з врахуванням пікфлоуметрії. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата медичних наук за спеціальністю 14.01.10 – “педіатрія”.- Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця, м. Київ, 2006. Дисертація присвячена підвищенню ефективністі базисної терапії бронхіальної астми у дітей за рахунок опанування принципами самоаналізу та самоконтролю при навчанні хворих в „Астма-школі” на основі моніторингу пікової швидкості видиху (ПШВ). В роботі проведено порівняльний аналіз клініко-анамнестичного, лабораторного та інструментального обстеження в динаміці 100 дітей з персистуючою БА різного ступеня важкості у віці 7-11 років. Проводилося навчання дітей у створеній Астма-школі, яка була базисним та розвиваючим етапом у програмі ступеневого підходу до навчання хворих та їх батьків, згідно запропонованої нами освітньої програми. Вивчені та опрацьовані навички користування пікфлоуметром, щоденне проведення моніторингу функції дихання як одного з об’єктивного критерію стану дихальних шляхів. Відпрацьовані навички самоконтролю за симптомами астми та оцінки стану за системою “кольорових зон”. Доведена наявність позитивного впливу немедикаментозного метода лікування (навчання в „Астма-школі”) на перебіг БА у дітей. Обґрунтовані показання до проведення етапної комплексної терапії, яка поєднує базисну терапію (протизапальну, протиалергічну) з немедикаментозними методами лікування (навчання в Астма-школі), що значно підвищує ефективність лікування. Розроблена комплексна освітня програма для дітей, хворих на бронхіальну астму, застосування якої сприяє підвищенню ефективності лікування та якості життя дітей. Доведено в катамнезі, що застосування немедикаментозних методів лікування – освітньої програми (на основі проведення базисної терапії) дозволило встановити контроль над перебігом захворювання у 85% хворих дітей та зменшити відсоток дітей з важким перебігом БА. |