Анотація до роботи:
Ломакович В.Я. Екологічна освіта учнів навчальних закладів середнього ступеня в Німеччині. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2004. У дисертації досліджуються проблеми виникнення і розвитку екологічної освіти в школах середнього ступеня Німеччини, філософсько-світоглядні, природничонаукові, соціально-культурні, теоретико-регулятивні, педагогічні засади формування цілісної, логічно організованої системи взаємодії природи і суспільства, яка ґрунтується на загальнолюдських і національних цінностях, на принципах гуманізації, цілісності, неперервності, міждисциплінарності, культуровідповідності, екоцентризму. Розкрито найважливіші підходи до відбору і структурування змісту і педагогічних технологій екологічної освіти в школах середнього ступеня навчання Німеччини, специфіку екологізації навчальних програм та підручників, які зумовлені етнопсихологічними та культурно-історичними надбаннями німців, узагальнено досвід організації позаурочної та позашкільної природоохоронної діяльності школярів. Підкреслюється роль громадських організацій у формуванні екологічної культури школярів. Визначаються основні тенденції розвитку екологічної освіти в школах середнього стуненя навчання в Німеччині. |