Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Управління проектами та розвиток виробництва


691. Проник Юрій Дмитрович. Екологічні аспекти оцінки стану довкілля в проектах будівництва і експлуатації доріг: дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Національний транспортний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Проник Ю.Д. Екологічні аспекти оцінки стану довкілля в проектах будівництва і експлуатації доріг. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.22 – Управління проектами та розвиток виробництва. – Національний транспортний університет, Київ, 2004.

Дисертаційна робота присвячена екологічним аспектам оцінки стану довкілля в проектах будівництва і експлуатації доріг.

Запропонована системна модель вдосконалення екологічного стану довкілля, застосування якої дозволяє обґрунтувати ефективність використання матеріально-технічних ресурсів на реалізацію природоохоронних заходів.

Запропонована методика визначення втрат від вилучення земель із сільськогосподарського виробництва з урахування постійного і тимчасового відчуження, цінності угідь та фактора часу.

Для визначення оптимальної кількості матеріально-технічних ресурсів для реалізації екологічних заходів у придорожній смузі, вдосконалено методику з визначення впливу технологічних процесів та техногенного забруднення транспортом. Для оптимізації витрат на природоохоронні заходи удосконалена варіанта економіко-математична модель.

Розроблено комплексну економіко-математичну модель для визначення еколого-оптимальних параметрів та витрат на реалізацію природоохоронних заходів.

Еколого-економічну ефективність впровадження заходів на поліпшення стану атмосфери в зони дії стаціонарних та пересувних джерел викидів пропонується визначати на підставі розробленої оптимізаційної моделі.

Розроблені методи та програмні комплекси для реалізації запропонованих моделей.

  1. Аналіз досвіду роботи підприємств і організацій, які входять в сферу управління Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор), матеріалів наукових досліджень та літературних джерел з питань екології свідчить про відсутність системного підходу для комплексної оцінки взаємодії складових дорожньо-транспортного комплексу з навколишнім середовищем. Це обумовлює необхідність розробки методів та моделей екологічної оцінки стану довкілля в проектах будівництва і експлуатації доріг.

  2. Запропоновано системну модель вдосконалення екологічного стану довкілля в проектах будівництва і експлуатації автомобільних доріг, застосування якої дозволяє ефективно використовувати матеріально-технічні ресурси на втілення природоохоронних заходів на об’єктах інфраструктури дорожньо-транспортного комплексу, що в кінцевому результаті підвищить їх екологічну безпеку.

  3. Запропонована методика визначення втрат від вилучення земель із сільськогосподарського виробництва з урахуванням постійного і тимчасового відчуження, цінності угідь та фактора часу. На підставі цієї методики визначенні збитки, на прикладі Тернопільської області, в сумі 786 тис. грн. на рік.

  4. Для оцінки екологічного стану придорожньої смуги мережі автомобільних доріг вдосконалено методику з визначення впливу технологічних процесів, у проектах будівництва і експлуатації доріг, та техногенного забруднення транспортом, на підставі якої визначається оптимальна кількість матеріально-технічних ресурсів для реалізації екологічних заходів.

  5. Удосконалено економіко-математичну модель по-варіантної оптимізації витрат на природоохоронні заходи в межах придорожньої смуги.

  6. Розроблено комплексну економіко-математичну модель, на підставі якої визначаються еколого-оптимальні параметри та відповідні витрати на реалізацію низки організаційно-технічних та конструктивних заходів з врахуванням збитків населенню і народному господарству від діапазону рівнів транспортного забруднення довкілля.

  7. Для визначення еколого-економічної ефективності впровадження варіантів природоохоронних заходів на поліпшення стану атмосфери, в зоні дії стаціонарних та пересувних джерел дорожньо-транспортних підприємств, запропонована оптимізаційна модель, яка базується на порівнянні показників: екологічного ефекту, економічного результату та економічної ефективності по мінімуму зведених витрат.

  8. Розроблені програмні комплекси з реалізації удосконалених і розроблених моделей, які знайшли практичне втілення в організаційно-технічних заходах у проектах будівництва і експлуатації доріг та підприємств дорожньо-транспортного комплексу Тернопільської області, які направлені на покращення екологічного стану довкілля.

  9. Впровадження отриманих результатів дозволило обґрунтувати в проектах будівництва і експлуатації доріг еколого-економічну ефективність заходів в межах придорожньої смуги та на підприємствах дорожньо-транспортного комплексу.

Публікації автора:

Монографія

1. Проник Ю.Д. Еколого-економічні проблеми використання природних ресурсів в дорожньо-будівельному та аграрному комплексі Тернопільської області. – Тернопіль: Джура, 1999. – 118 с.


Наукові статті

  1. Бринзя З.Ф., Коломійчук В.С., Проник Ю.Д. Комплекс заходів, спрямованих на підвищення родючості ґрунтів, охорони і раціонального використання земельних угідь в Західному регіоні України // Проблеми проведення земельної реформи в Україні та впровадження нових технологій в сільськогосподарське виробництво: Зб. наук. статей. – Вип.1. – Тернопіль: Економічна думка, ТАНГ. – 1996. – С. 15-18.

  2. Бринзя З.Ф., Проник Ю.Д. Антропогенно-техногенне навантаження на природне середовище і його вплив на використання земель в Західному регіоні України // Реформування земельних відносин в умовах переходу до ринкової економіки: Зб. наук. статей. Вип. 2. – Тернопіль: Економічна думка, ТАНГ. – 1997. – С. 18-20.

  3. Проник Ю.Д. Основні принципи організації раціонального використання земельних ресурсів // Проблеми проведення земельної реформи в Україні та впровадження нових технологій в сільськогосподарське виробництво: Зб. наук. статей. – Вип.2. – Тернопіль: Економічна думка, ТАНГ. – 1998. – С. 8-12.

  4. Бринзя З.Ф., Проник Ю.Д. Використання земельних ресурсів у дорожньо-будівельному комплексі // Проблеми реформування економіки, обліку, контролю та аналізу підприємств: Зб. наук. статей. – Вип.1. – Тернопіль: Економічна думка, ТАНГ. – 1999. – С. 167-170.

  5. Проник Ю.Д. Оптимізація природоохоронних заходів по доведенню екологічного стану державних магістральних доріг до нормативного // Вісник ТАУ та НТУ: Наук.-техн. зб. – Вип. 8. – К.: НТУ. – 2003. – С. 74-80.

  6. Проник Ю.Д. Оцінка витрат для здійснення природоохоронних заходів на державних магістральних дорогах // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Науковий журнал: Технічна секція. – Вип. 17. – К.: НТУ. – 2003. – С. 132-138.

  7. Проник Ю.Д. Загальні принципи оцінки і структура економічних втрат через недостатнє фінансування дорожнього господарства // Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. – 2003. – Вип. 66. – С. 106-115.

  8. Проник Ю.Д. Методи визначення ефективності екологічних заходів на дорожньо-транспортних підприємствах // Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. – 2003. – Вип. 68. – С.175-190.

  9. Проник Ю.Д. Екологічні проблеми стану довкілля дорожньо-будівельного комплексу // 60-а ювілейна наукова конференція професорсько-викладацького складу і студентів університету: Тези доповідей. – К.: НТУ. – 2004. – С.51.