Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


339. Карпенко Лідія Миколаївна. Економічний механізм підвищення прибутку підприємств харчової промисловості: дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Одеський держ. економічний ун-т. - О., 2004. , табл.



Анотація до роботи:

Карпенко Л.М. Економічний механізм підвищення прибутку підприємств харчової промисловості. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01–“Економіка, організація і управління підприємствами”. - Одеський державний економічний університет Міністерства освіти і науки України, Одеса, 2004 р.

Дисертація присвячена вирішенню проблеми підвищення прибутку підприємств харчової промисловості. У роботі розглянута соціально-економічна сутність виникнення прибутку, пояснений феномен прибутку, проаналізовані його функції і значимість. Досліджені і систематизовані наукові теорії, що пояснюють феномен прибутку і порядок його утворення. Розглянутий реальний процес формування прибутку на підприємствах в сучасних умовах господарювання, запропонована адаптована до харчової промисловості класифікація видів прибутку. Досліджені внутрішні фактори формування прибутку, здійснена систематизація видів прибутку. Запропоновані методологічні підходи аналізу і прогнозування фінансового стану підприємств та на цій основі проведений аналіз рівня і динаміки найважливіших техніко-економічних показників підприємств харчової промисловості Одеської області, формування і динаміки балансового прибутку, досліджені можливості застосування факторного економічного аналізу для оцінки зміни прибутку від реалізації продукції. З огляду на сучасні умови і тенденції розвитку підприємств харчової промисловості регіону автором запропоновані нові економічні методи підвищення прибутку, елементи оптимальної стратегії управління прибутком підприємств та методологічні підходи до оцінки економічної ефективності заходів, спрямованих на підвищення прибутку, що відображає сучасний економічний механізм максимізації прибутку.

В дисертаційній роботі проведені дослідження соціально-економічної сутності виникнення прибутку підприємства, механізму його формування, факторів, резервів підвищення прибутку і на цій основі обґрунтована необхідність удосконалювання економічних методів управління підприємствами харчової промисловості з метою підвищення ефективності їхньої господарської діяльності та максимізації прибутку. Результати дослідження дозволили зробити такі висновки і пропозиції:

1. За результатами проведеного аналізу проаналізовано особливості формування прибутку в процесі фінансово-господарської діяльності підприємства, досліджені різні ситуації виникнення прибутку, в тому числі парадоксальні, і розкрита необхідність застосування удосконаленої методології аналізу причинно-наслідкових зв'язків.

2. Розкрита різниця змісту понять бухгалтерського та економічного прибутку й обґрунтована доцільність використання окремих його трактовок для різних цілей: в процесі обліку при обчисленні податків, при виборі напрямків інвестиційної політики і т. ін.

3. Запропонована комплексна класифікація і систематизація видів прибутку, виходячи з положення, що прибуток підприємства, представлений за класифікаційними ознаками, надає можливість більш детально і адекватно аналізувати фінансові результати підприємства, досягнутий рівень економічного ефекту, виявляти наявні недоліки в підприємницькій діяльності та визначати шляхи максимізації прибутку. Це є підставою для розробки відповідних елементів механізму підвищення прибутку та його впровадження в практику діяльності підприємств.

4. Досліджено внутрішні фактори формування прибутку на підприємствах.

5. Розглянуто сутність категорій «економічний метод» і «економічний механізм» щодо питань підвищення прибутку на підприємствах.

6. В роботі представлена комплексна класифікація факторів і резервів підвищення прибутку на підприємствах та шляхів їх використання, що забезпечує більш обґрунтовано підійти до питань теорії формування, розподілу і використання прибутку та практичних шляхів його максимізації.

7. Важливим розділом дослідження є розробка елементів стратегії управління прибутком, а саме: здійснення оптимальної цінової політики; формування асортиментної, ресурсної та інноваційної політики, вигідне розміщення грошових ресурсів; впровадження паритетних взаємовідносин з контрагентами; управління валовими доходами та витратами обігу тощо.

8. Запропоновані удосконалені економічні методи підвищення прибутку підприємств харчової промисловості та представлені методологічні підходи до оцінки економічної ефективності заходів по прискоренню темпів технічного прогресу та підвищенню прибутку, застосування яких можливо на підприємствах різних галузей.

9. Проведено аналіз господарської діяльності і фінансових результатів та факторний економічний аналіз зміни прибутку підприємств харчової промисловості - Одеського олійножирового комбінату, Хлібозаводу № 1, Хлібозаводу № 4, у ході якого дійшли до висновку про необхідність вживання заходів по зниженню собівартості продукції, збільшенню прибутку щодо адекватності запропонованої стратегії перспективам організації виробництва й управління на підприємствах.

10. Завершальним етапом роботи є розробка конкретних пропозицій та заходів по застосуванню розробленої стратегії зростання прибутку на підприємствах харчової промисловості Одеської області та розрахунок приросту прибутку завдяки впровадженню запропонованих заходів.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях:

1. Карпенко Л.М. Систематизація видів прибутку підприємств // Вісник соціально-економічних досліджень. – Одеса: ОДЕУ, 2001. – Вип. 9. - С. 109-114.

2. Карпенко Л.М. Керування формуванням прибутку підприємства у процесі інвестиційної діяльності // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. – Львів, 2002. – Вип.2, ч.1. – С. 193-197.

3. Карпенко Л.М. Побудова параметричної моделі прибутку підприємства // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, 2002. – Вип.134.– С. 13-17.

4. Карпенко Л.М. Методологічні питання аналізу фінансового стану підприємства // Науковий вісник Волинського державного університету ім. Лесі Українки. Серія. «Економічні науки». – Луцьк, 2002, № 2. – С. 379.

5. Карпенко Л.М. Методологічні аспекти аналізу фінансового стану підприємства // Торгівля і ринок України. – Донецьк, 2002 . - Вип.14, Т.2. – С. 153-157.

6. Карпенко Л.М. Питання вдосконалення методів аналізу фінансового стану підприємства // Вісник соціально-економічних досліджень. – Одеса: ОДЕУ, 2002. - Вип. 12. – С. 51-54.

В інших виданнях:

1. Карпенко Л.Н. Управление формированием прибыли в процессе реального инвестирования // Сборник материалов научно-практической конференции "Социальные и управленческие проблемы развития бизнеса в Украине". – Донецк, 2001. – С. 42-44.

2. Карпенко Л.М. Чинники та резерви підвищення прибутку підприємства // Збірник матеріалів науково-практичної конференції «Стан та засоби підвищення ефективності підприємницької діяльності». – Миколаїв, 2001. – С. 23-30.