Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіко-математичне моделювання


Майкова Еліна Вільгельмівна. Економіко-математичні моделі оцінки впливу погодних умов на ефективність авіатранспорту: Дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Національний авіаційний ун-т. - К., 2002. - 164арк. - Бібліогр.: арк. 152-159.



Анотація до роботи:

Майкова Е.В. Економіко-математичні моделі оцінки впливу метеорологічних умов на ефективність авіаційного транспорту. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.03.02 – економіко-математичне моделювання. Національний авіаційний університет. Київ, 2002.

На базі розроблених адекватних економіко-математичних моделей поставлені та проаналізовані питання оцінки і прогнозування ефективності функціонування повітряного транспорту та його складових з урахуванням впливу метеорологічних факторів. Ці моделі грунтуються на основі методів теорії ймовірностей і математичної статистики, теорії випадкових процесів і методів дослідження операцій.

Проаналізований вплив несприятливих погодних умов на різні сторони функціонування повітряного транспорту: попит користувачів на послуги перевезень, льотну діяльність, безпеку, регулярність та економічність польотів, роботу технічних засобів та ін. Розглянуті питання прогнозування показників функціонування авіаційних підприємств і галузі.

Розроблені рекомендації щодо врахування економічних аспектів впливу метеорологічних факторів на функціонування повітряного транспорту. Основні результати дослідження опубліковані й використовуються як в авіаційних підприємствах, так і в навчальному процесі.

При проведенні наукових досліджень, які знайшли відображення в дисертаційній роботі, отримані наступні результати:

1. На базі системного підходу розглянуті теоретичні питання оцінки ефективності роботи повітряного транспорту та його складових з урахуванням погодних умов. Досліджені основні економіко-технічні показники роботи повітряного транспорту та критерії оцінки ефективності роботи авіапідприємств. Показана взаємозалежність ряду таких критеріїв.

2. Проаналізований сучасний стан теоретичних досліджень, які присвячені питанням оцінки та прогнозування економічної ефективності функціонування повітряного транспорту з урахуванням впливу погодних умов. Аналіз показав, що ці питання в наш час вимагають подальшого розвитку і практично важливі.

3. Проаналізований об’єкт досліджень – робота авіатранспорту під впливом погодних умов.

Розроблені:

- методика визначення економічних збитків авіапідприємств під впливом всієї сукупності метеорологічних факторів;

- комплекс адекватних реальним умовам економіко-математичних моделей для оцінки та прогнозування показників функціонування повітряного транспорту;

- економетрична модель довгострокового прогнозування обсягу регулярних авіаперевезень з урахуванням впливу несприятливих погодних умов;

- модель для оцінки готовності аеродрому і економічних втрат авіапідприємств при здійсненні польотів в реальних погодних умовах;

- модель багатофазового обслуговування руху ПК при різній інтенсивності польотів ПК в кожній фазі і різній інтенсивності їх обслуговування;

- методика визначення готовності аеропорту при декількох напрямках зльоту-посадки ПК, методика визначення оптимальної кількості напрямків зльоту-посадки з техніко-економічних міркувань;

- модель визначення завантаженості аеропорту при несприятливих погодних умовах, проаналізований перехідний процес зміни завантаженості аеропорту в таких умовах;

- економіко-математична модель функціонування авіапідприємств з урахуванням наявності запасних аеродромів;

- модель оцінки економічних показників авіапідприємств в залежності від справджуваності довгострокових прогнозів погоди.

Проаналізований вплив несприятливих погодних умов і обмеженої надійності технічного обладнання на роботу аеропорту.

4. Розроблені рекомендації по зменшенню негативного впливу погодних умов на роботу повітряного транспорту.

Основні результати дисертаційної роботи обговорювались на 5 науково-технічних конференціях, семінарах, опубліковані в 20 наукових працях, впроваджені в Державному підприємстві обслуговування повітряного руху “УКРАЕРОРУХ” та в навчальний процес НАУ при викладанні дисципліни “Забезпечення польотів повітряних кораблів”.

Публікації автора:

1. Дем’янчук В.С., Бакликов І.А., Майкова Е.В., Поліщук В.О., Халімон Н.Ф. Забезпечення польотів повітряних суден: Навчальний посібник. – К.: КМУЦА, 2000 – 164 с.

2. Майкова Е.В. Повітряний транспорт і погода. Техніко-економічні аспекти: Навчальний посібник – К.: НАУ, 2001. –132 с.

3. Майкова Е.В., Поліщук К.А., Рекомендації щодо аналізу впливу метеорологічних факторів на економічні аспекти функціонування авіаційного транспорту. - Інформаційний бюлетень. – К.: ДП ОПР “Украерорух”, 2001. – 32 с.

4. Ефимов А.А., Майкова Э.В. Оценка вероятности попадания самолета в условия сдвига ветра при посадке. Доклады на Всесоюзной научно-технической конференции по авиационной метеорологии. – М.: Госкомгидромет, 1986 – С.46-47.

5. Майкова Э.В., Халимон Н.Ф. Оценка влияния сложных метеоусловий на характеристики полетов. В сб. «Проблемы системного подхода в экономике», К.: КМУГА, - выпуск 3, 1999 – С.71-73.

6. Майкова Э.В., Халимон Н.Ф. Исследование влияния метеоусловий на загруженность аэровокзального комплекса. В сб. научных трудов «Проблемы системного подхода в экономике», К.: КМУГА, - выпуск 3, 1999 – С.74-77.

7. Майкова Э.В., Халимон Н.Ф. Об учете влияния метеоусловий на функционирование аэропорта. В. сб. научных трудов «Проблемы информатизации и управления», выпуск 4. –К.: КМУГА, 1999 – С.7-9.

8. Майкова Е.В., Халімон Н.Ф. Визначення показників функціонування повітряних трас в нестаціонарних умовах. Праці міжнародної конференції з управління «Автоматика-2000». – Львів, 2000 – С.63-67.

9. Майкова Е.В., Халімон Н.Ф. Прогнозування показників функціонування повітряних трас в нестаціонарних умовах. – Збірник наукових праць “Актуальні проблеми автоматизації та інформаційних технологій”. – Дніпропетровськ: Навчальна книга, 2000. – С.116-120.

10. Майкова Е.В., Матвієнко А.Г. Методика прогнозування економічної ефективності впровадження автоматизованих систем керування повітряним рухом з використанням супутникових технологій. Матеріали III-ї Міжнародної науково-технічної конференції “Авіа-2001”; том 2.-К.: НАУ, 2001.- С.433-434.

11. Майкова Е.В., Дем’янчук В.С. Аналіз економічних аспектів впливу метеорологічних факторів на роботу авіатранспорту. Матеріали III-і Міжнародної науково-технічної конференції “Авіа-2001”; том 2.-К.: НАУ, 2001.- С.435-437.

12. Кривуца В.Г., Майкова Е.В. Аналіз прибутку авіапідприємства з урахуванням помилок довгострокового прогнозу погоди. Матеріали III-і Міжнародної науково-технічної конференції “Авіа-2001”; том 2.-К.: НАУ, 2001.- С.31-33.

13. Майкова Е.В. Прогнозування показників роботи авіапідприємств з урахуванням впливу погоди. В зб. наукових праць “Проблеми підвищення ефективності інфраструктури”. Випуск 6. – К.: НАУ, 2001 – С.79-82.

14. Кривуца В.Г., Майкова Е.В. Аналіз складових економічних втрат авіатранспорту від впливу несприятливих погодних умов. В зб. наукових праць “Проблеми підвищення ефективності інфраструктури”. Випуск 6. – К.: НАУ, 2001 – С.73-75.

15. Майкова Е.В., Халімон Н.Ф. Вплив метеорологічних умов на польоти повітряних кораблів на трасах. “Вісник НАУ”. Вип. 2. – К.: НАУ, 2001 – С.129-133.

16. Майкова Е.В. Оптимізація кількості злітно-посадкових смуг за техніко-економічними показниками / Зб. наукових праць Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. Вип.7. – К.: НАУ, 2001. – С.123-129.

17. Майкова Е.В. Вплив метеорологічних умов на ефективність системи керування рухом повітряного транспорту. “Вісник НАУ”. Вип.4. –К.: НАУ, 2001.- С.79-82.

18. Майкова Е.В. Економетрична модель прогнозування попиту регулярних авіаперевезень з урахуванням впливу погоди / Зб. наукових праць Проблеми інформатизації та управління. Вип.5. – К.: НАУ, 2002. – С.59-62.

19. Кривуца В.Г., Майкова Е.В. Економічні аспекти фізичного та морального старіння техніки керування повітряним рухом / Зб. наукових праць Проблеми інформатизації та управління. Вип.5. – К.: НАУ, 2002. – С.59-62.

20. Майкова Э.В., Зинченко В.Н. Система обнаружения грозовой деятельности. Тезисы докладов Всесоюзной НТК «Методы и средства дистанционного зондирования атмосферы в интересах авиации», -Киев: КИИГА, 1991. – С.34.