Анотація до роботи:
Кормило О.М. Емоційно-ціннісні чинники учіння молодших школярів. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. - Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Івано-Франківськ, 2004. Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню емоційно-ціннісних чинників учіння молодших школярів у контексті суб’єктного підходу та концепції аксіогенезу особистості. Відстежено структурно-динамічні особливості емоційно-ціннісного ставлення до учіння впродовж молодшого шкільного віку, з’ясовано специфіку розвитку цього ставлення залежно від статевої належності учнів. Показано, що емоційно-ціннісна детермінація учіння молодших школярів залежить від міри актуалізації їх суб’єктного потенціалу, свідченням чого є низький рівень тривожності та висока узгодженість ціннісних орієнтацій у структурі Я-бажаного та Я-реального. Створено й реалізовано розвивально-корекційну програму оптимізації емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учіння у спосіб гармонійного залучення в процес позитивної особистісної трансформації всіх рівнів інтегральної суб’єктності, обґрунтовано умови і психотехнічні засоби цього процесу. |