Анотація до роботи:
Тодорова В.Г. Емоційно-вольовий образ “Я” студентів, що займаються різними видами фізичної культури. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського, Одеса, 2005. У дисертації наведено теоретико-методологічне узагальнення і нове розв’язання проблеми прояву та формування емоційно-вольового образу “Я” у студентів. Емоційно-вольовий образ “Я” розглядається як система особистісних уявлень про власну емоційно-вольову сферу, завдяки якій людина вибирає певні дії, що припускають подолання проблем, що виникають перед ним. Виділені основні компоненти структури емоційно-вольового образу “Я” особистості, а саме: когнітивний (уявлення людини про власну емоційно-вольову сферу), афективний (уявлення про емоційне ставлення до неї), поведінковий (здатність регулювати діяльність і поведінку на підставі таких уявлень). Встановлено опосередковану залежність між емоційно-вольовим образом “Я” та заняттями нетрадиційними видами спорту: йога, айкідо, карате-до, кунг-фу, ушу тощо. Доведено, що емоційно-вольовий образ „Я” визначається специфікою конкретної діяльності і відрізняється у студентів, що займаються різними видами фізичної культури. Розроблено психофізичну систему формування емоційно-вольового образу “Я”, в змісті якої оптимально поєднані спеціальні психологічні та фізичні вправи, що мають різну спрямованість. |