Анотація до роботи:
Головань Т.П. Естетична природа поетичного мислення Василя Барки. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10. 01. 01 – українська література. – Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України. – Київ, 2003. У дисертації аналізується поетичний доробок письменника української діаспори Василя Барки 40-х – 70-х років. Досліджується формування сучасного критичного осмислення його поезії, що полягає у відмові від неокласичних традицій розуміння структури художнього твору. Розглядається питання про співвідношення зовнішньої і внутрішньої форми творів поета, і на цій основі вивчається естетична природа і окреслюються параметри його поетичного мислення, простежується зв’язок поезії Барки з національними філософсько-світоглядними традиціями символізму, з літературними традиціями бароко. Вперше досліджується система символів другої частини ліричного збірника “Океан”. Вперше аналізуються естетичні функції лексичних новотворів поета. Аналіз засновується на естетичному та компаративному методах. До наукового обігу залучаються недруковані архівні матеріали поета, зокрема, листи, есеїстика, виступи, замітки. |