Анотація до роботи:
Балакірова С.Ю. Естетика музичного постмодернізму (на матеріалі творчості К.Штокгаузена та М.Кагеля). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю: 09.00.08 – естетика. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2002. Дисертація присвячена естетиці музичного постмодернізму на матеріалі творчості провідних сучасних західноєвропейських композиторів – К.Штокгаузена та М.Кагеля. В роботі доведено, що проблеми музичного постмодернізму необхідно розглядати в контексті загальноестетичної теорії постмодернізму, а також з точки зору його інтегративної функції у діалозі культур “Захід-Схід”. Автор виходить з того, що креативні можливості музичного постмодернізму полягають у втіленні головних положень онтологічної концепції мистецтва, зокрема пов’язані з новим трактуванням художнього твору як тексту. В дисертації доводиться перспективність розгляду питань музичного постмодернізму, творчості обраних композиторів в контексті методології французської постмодерністської естетики - постмодерністсько-постструктуралістских теорій твору як Тексту, що представлені дослідженнями Р.Барта, Ж.Дерріда, М.Фуко. Застосовуючи компаративістський підхід до аналізу естетики К.Штокгаузена і М.Кагеля - як найбільш адекватний щодо поліфонічної природи постмодерністського феномену, дисертант обгрунтовує нові естетичні стратегії музичного постмодернізму стосовно онтологічної концепції мистецтва, концепції твору як тексту, колажності як прояву інтертекстуальності, смислоутворюючого начала іронії в музичному творі-тексті, інтуїтивних і медитативних жанрів, концепції “відкритих форм” (“момент-форм”) як втілення нових принципів часопросторовості. |