Анотація до роботи:
Гармель О. В. Феномен “чужого” тексту в сучасній музиці. Аспект неоміфологічних інтенцій художнього мислення. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Київ, 2005. В дисертації запропоновано новий аспект дослідження семантики “чужого” тексту в сучасній музиці. Завдання роботи полягає у виявленні сутності та рівнів прояву неоміфологічних інтенцій художнього мислення в музичних композиціях к. ХХ - поч. ХХІ ст. з включенням “чужого” тексту. Ідеї дисертації базуються на перетині неоміфологічних та ксенологічних тенденції сучасної культури. В роботі вивчається феномен “чужого” тексту в сучасній музиці у широкому філософському, культурологічному, літературознавчому контексті. Виділяється новий аспект композиторської інтерпретації “чужий” текст як генетичний код твору, розробляється його типологія та досліджується подібність зі структурними принципами неоміфологічної прози. Вводиться поняття неоміфологічних інтенцій художнього мислення. На прикладах творів Л. Грабовського, Д. Лігеті, О. Грінберга, В. Сильвестрова, О. Нарбутайте, В. Балея розглядається їх відбиття в індивідуальних композиторських концепціях на структурному, семантичному та естетичному рівнях. |