Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізичне виховання та спорт / Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення


Абдельрахман МА Найрат. Формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту у Палестині : Дис... канд. наук: 24.00.02 - 2003.



Анотація до роботи:

  1. Абдель Рахман Найрат. Передумови формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту в Палестині // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2002. – № 1. – С.79-81.

  2. Абдель Рахман Найрат. Розвиток клубної системи як важливий компонент державної політики Палестини у сфері фізичної культури і спорту // Збірник наукових праць у галузі фізичної культури і спорту «Молода спортивна наука України». Вип.6. – Львів: ЛДІФК, 2002. – С. 89-92.

3. Абдель Рахман Найрат. Перспективи становлення сфери фізичної культури і спорту в Палестині // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2003. – № 1. – С.112-115.

4. Абдель Рахман Найрат. Концептуальный подход к формированию социально-экономических аспектов государственной политики в сфере физической культуры и спорта в Палестине // VII Международный научный конгресс «Современный олимпийский спорт и спорт для всех». Материалы конференции. – М.: РГАФК, 2003. – С.319-320.

Абдельрахман МА Найрат. Формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту у Палестині. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з фізичного виховання і спорту за спеціальністю 24.00.02. – Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення. – Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, 2003.

Дисертаційне дослідження присвячене обґрунтуванню необхідності та можливості формування політики у сфері фізичної культури і спорту, яку має здійснювати самостійна держава Палестини.

В роботі проаналізовано об’єктивні передумови формування державної політики у сфері фізичної культури і спорту в Палестині, розглянуто передбачувані мотиви самостійної держави стосовно її участі у розвитку фізичної культури і спорту.

Автором розроблено теоретичну модель державної політики у сфері фізичної культури і спорту в Палестині, визначено головні шляхи її реалізації, а також сформульовано відповідні практичні рекомендації.

1. Сучасний етап розвитку палестинського суспільства характеризується тим, що воно стоїть напередодні проголошення самостійної держави, яка має визначити підґрунтя своєї політики, у тому числі і стосовно сфери фізичної культури і спорту. У той же час у країні не ведеться науково-пошукова робота в цьому напрямку, відсутні будь-які розробки з питань формування ефективної державної політики у сфері фізичної культури і спорту. Ця дисертаційна робота покликана виправити ситуацію на краще, заклавши теоретичні підвалини діяльності майбутньої держави з розвитку фізичної культури і спорту в Палестині.

2. Порівняльний аналіз державної політики в сфері фізичної культури і спорту в різних країнах світу, а також аналіз історичних, політичних, соціокультурних, економічних аспектів розвитку палестинського суспільства дозволяє зробити висновок про те, що найбільш ефективним для Палестини стане використання моделі «втручання» держави в справи фізичної культури і спорту. Це означає, що держава виступить основним гарантом розвитку сфери фізичної культури і спорту, забезпечуючи рішення питань організаційного, фінансового, кадрового, матеріально-технічного, науково-методичного, правового забезпечення її розвитку.

3. У сучасному палестинському суспільстві існують серйозні перешкоди об'єктивного і суб'єктивного характеру формуванню ефективної державної політики у сфері фізичної культури і спорту. У суспільній свідомості відзначається низький рівень усвідомлення необхідності першочергового розвитку фізичної культури і спорту (12,3% респондентів). Основними негативними чинниками є: відсутність необхідної кількості спортивних споруд (середня оцінка - 5,86); відсутність необхідного фінансування (5,59); відсутність кваліфікованих фахівців в сфері керування сферою фізичної культури і спорту (5,36).

4. На перших етапах існування самостійної держави в Палестині основними мотивами її участі в розвитку фізичної культури і спорту, імовірніше всього, стануть політичні мотиви. Відповідно до оцінок, отриманих у результаті соціологічних досліджень, держава буде прагнути використовувати фізичну культуру і спорт, насамперед, з метою зміцнення єдності суспільства (45,7%), а також для підвищення політичного іміджу країни (23,5%).

5. Ефективна організація майбутньої діяльності палестинської держави з розвитку сфери фізичної культури і спорту вимагає попереднього визначення її якісних і кількісних параметрів, що здійснено в роботі шляхом моделювання. У процесі моделювання була врахована думка більшості експертів (39,5%), які вважають, що палестинське суспільство має потребу у власній оригінальній моделі державної політики у сфері фізичної культури і спорту.

6. Запропонована в роботі теоретична модель державної політики у сфері фізичної культури і спорту в Палестині може стати важливим інструментом формування і розвитку національної системи фізичного виховання. Головними складовими моделі виступають: блок функціональних компонентів і блок забезпечуючих компонентів, які знаходяться у взаємозв'язку і взаємозалежності. До функціональних компонентів належать: соціально-політичний компонент; соціально-культурний компонент; соціально-економічний компонент. Блок забезпечуючих компонентів містить: організаційно-управлінський компонент; нормативно-правовий компонент.

7. Основною відзнакою даної моделі є її комплексний характер. У ній відбиті особливості різних сторін розвитку палестинського суспільства, які у своїй сукупності визначають специфіку і спрямованість політики самостійної держави Палестини у сфері фізичної культури і спорту. Крім того, модель припускає реалізацію державою комплексу заходів, які забезпечать ефективне керування процесом становлення сфері фізичної культури і спорту в Палестині.

8. Механізм практичної реалізації змодельованої політики держави у сфері фізичної культури і спорту припускає послідовне рішення низки задач. До основних, на думку експертів, варто віднести: виділення державою засобів для розвитку фізичної культури і спорту (28,4%); підготовка фахівців у сфері фізичної культури і спорту (19,8%); складання програми розвитку фізичної культури і спорту (17,3%).