Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Державне управління / Механізми державного управління


Скулімовський Руслан Леонідович. Формування державної стратегії на інформаційному ринку в умовах глобалізації : Дис... канд. наук: 25.00.02 - 2008.



Анотація до роботи:

Скулімовський Р.Л. Формування державної стратегії на інформаційному ринку в умовах глобалізації - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 – Механізми державного управління.- Донецький державний університет управління Міністерства освіти і науки України, Донецьк, 2008.

В роботі наведено комплексне дослідження щодо формування державної стратегії на ринку інформаційних продуктів, послуг і технологій. Проаналізовано роль держави у еволюційних етапах інформатизації суспільства. На засаді дослідження теоретичних точок зору учених з визначення стратегії, механізмів її реалізації дано узагальнене трактування сутності стратегії відносно інформаційного ринку.

Проаналізовано політику держави щодо розвитку ринку інформаційних послуг на національному ринку. Розглянуто стан інфраструктури ринку і перспективи вступу до СОТ. Запропоновано поширену класифікацію інформаційних послуг. Обґрунтовані пропозиції щодо політики держави за означеними напрямками.

Сформульовано стратегію держави на ринку інформатизації, яка включає удосконалені напрямки в політиці держави, реструктуризацію і конкретизовані функції державних органів, напрямки підвищення ефективності роботи телекомунікаційної галузі, принципи гармонізації національних інтересів і глобалізаційних комунікаційних тенденцій економічного розвитку.

У дисертаційній роботі наведено нове вирішення актуальної задачі – теоретичне обґрунтування и розробка механізму реалізації стратегії держави на ринку інформатизації в умовах глобалізації економічних процесів. Основні наукові та прикладні результати дисертаційної роботи полягають у наступному:

1. Рівень розвитку інформаційної діяльності і ринку інформаційних технологій обумовлює ступінь зрілості ринкових відносин на шляху побудови ринкової економічної системи та є чинником формування постіндустріального суспільства. Інформаційній діяльності притаманний високий рівень інтернаціоналізації та високий рівень глобалізації. Ці процеси з точки зору державного управління вивчено недостатньо і потребують формулювання стратегії держави на національному ринку і інтегрування у глобальну інформаційно-комунікаційну інфраструктуру.

Національний і міжнародний аспекти усуспільнення індустрії інформації знаходяться в діалектичному взаємозв'язку. Умовою успіху на шляху захисту національного ринку є наявність чітко сформульованих національних інтересів і стратегії розвитку інформаційної діяльності і ринку інформаційних послуг і продуктів національних виробників, а також державної політики, що забезпечує захист інтересів національних споживачів.

2. Формування національної інформаційної інфраструктури, що працює на ринкових принципах, залежить від регулюючої діяльності держави у напрямі збереження як державного сектору найбільш критичної, з погляду національної безпеки, частки національних інформаційних ресурсів, а також створення правових і організаційно-економічних механізмів, які в найбільшій мірі сприяють залученню недержавних інвестицій до інформаційної інфраструктури.

3. Інстументом реалізації державної стратегії є інформаційна політика, яка повинна розроблятися і реалізуватися на п'яти рівнях: державному, галузевому, регіональному, окремо господарюючого суб'єкта, індивідуальному. При цьому рекомендується системно-ієрархічний механізм до реалізації інформаційної політики.

Основними цілями державної інформаційної політики є: забезпечення умов, що гарантують реалізацію конституційних прав громадян на інформацію, задоволення їх інформаційних потреб; створення необхідних умов для задоволення інформаційних потреб органів державної влади і господарюючих суб'єктів; встановлення порядку формування і використання інформаційних ресурсів; інтеграцію інформаційних ресурсів незалежно від їх відомчої належності і форм власності; забезпечення повноти, точності, достовірності і своєчасності представлення інформації.

4. Ринку інформаційних послуг і продуктів притаманна власна система державного регулювання, в якій присутні інформаційні служби трьох видів власності – державної, публічної та приватної, їх співвідношення в загальній структурі неоднозначне. Державна інформаційна політика повинна включати адміністративну, законодавчу, наукову, фінансову політику, а також політику стосовно інформаційної взаємодії і міжнародної співпраці; політику інформаційної освіти.

5. Програми інформатизації повинні базуватися на використанні загальної термінології і класифікації; системному підході до створення інфраструктури; розвитку комунікацій між рівнями інфраструктури. У роботі запропонована точка зору автора на понятійний апарат, що використовується в дослідженні.

6. Індустрію інформації доцільно виділити в самостійну сферу діяльності, що обумовлено її інфраструктурним характером, перетворенням на один із нових елементів загальних умов суспільного процесу виробництва.

7. Процес формування ринку інформаційних послуг можна вважати завершенням, а рівень його розвитку достатнім з погляду інтеграції в систему міжнародної ринкової співпраці, як самостійної галузі економіки. Інтернет розглядається як основа реструктуризації системи комунікації інформаційних продуктів і послуг, а також формування інформаційних ресурсів.

8. Державна стратегія управління інформаційним ринком сприяє формуванню відкритого інформаційного суспільства на підґрунті розвитку єдиного інформаційного простору, інтеграції у глобальний інформаційно-комунікаційний простір з урахуванням вимог СОТ, національних особливостей та інтересів при забезпеченні безпеки на національному і міжнародному рівнях.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях

1. Скулимовский Р.Л., Петенко И.В., Бублей В.В. Методические аспекты управления на предприятиях отрасли связи // Державне управління процесами жизнедіяльності і галузевого розвитку регіону. Сер. Державне управління: Зб. наук. праць. – Т.4, вип. 25. - Донецк: ДонДАУ, 2003. - С. 4-9. Особистий внесок: запропоновано критерії оцінки ефективності роботи галузі телекомунікації.

2. Скулімовський Р.Л., Гранатуров В.М., Литовченко І.В., Орлова О.В. Науково-методичні передумови розробки моделей витрат операторів звязку на загальнодоступні послуги // Державне регулювання економічного розвитку. Сер. Державне управління: Зб. наук. праць. - Т. 4, вип. 29. - Донецк: ДонДАУ, 2003. - С. 69-75. Особистий внесок: обґрунтування методики визначення витрат на послуги зв’язку.

3. Скулимовский Р.Л. Государственное таргетирование конкуренции на внутреннем рынке электронной коммерции // Державне регулювання економічного розвитку регіонів та підприємств. Сер. Державне управління: Зб. наук. праць. - Т. 5, вип. 42. - Донецьк, ДонДУУ, 2004.- С. 146-152.

4.Скулимовский Р.Л. Перспективы национального рынка информационных услуг и продуктов при вступлении в ВТО // Державна політика в сфері управління. Сер. Державне управління: Зб. наук. праць. - Т. 6, вип. 55. - Донецьк: ДонДУУ, 2005. - С. 200-208.

5. Скулимовский Р.Л. Обоснование необходимости формирования единой государственной инвестиционной политики развития электросвязи // Менеджер - 2006.- № 1 (35). - С. 21-28.

6. Петенко И. В., Скулимовский Р. Л. Формулирование задач государства на рынке информационных услуг и продуктов // Державне управління конкурентним інноваційним розвитком. Сер. Державне управління: Зб. наук. праць. - Т. 5, вип. 58: - Донецьк: ДонДУУ, 2005. - С. 20-26. Особистий внесок: обґрунтування принципів державного регулювання інформаційного ринку.

7. Петенко И. В., Скулимовский Р. Л. Национальные интересы Украины в отношении защиты информации // Управління соціально-економічним розвитком територій та підприємств. Сер. “Державне управління: Зб. наук. праць - Т. 7, вип. 64. - Донецьк: ДонДУУ, 2006. - С. 20-25. Особистий внесок: обґрунтовано передумови і конкретизовано напрями захисту державою інформації.

Статті у іншіх наукових виданнях і конференції:

8. Скулимовский Р. Л., Петенко И. В. Государственный поход к информационным услугам в условиях глобализации рынка информации // Прометей. – 2007.- № 2 (20). - С. 191-195. Особистий внесок: обґрунтовано роль і функції держави в формуванні інформаційного ринку.

9. Скулимовский Р. Л. Методологические подходы к определению места информатизации в структуре экономики // Сучасні проблеми управління: 3 Міжнар. наук. - практ. конф., 29-30 листопада 2005р. - К.: ВТП ВПК “Політехніка”, 2005.- С. 84.