Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Гапоненко Лариса Петрівна. Формування готовності студентів вищих педагогічних закладів до іншомовного спілкування: дисертація канд. пед. наук: 13.00.04 / Криворізький держ. педагогічний ун-т. - Кривий Ріг, 2003.



Анотація до роботи:

Гапоненко Л.П. Формування готовності студентів вищих педагогічних закладів до іншомовного спілкування. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Криворізький державний педагогічний університет, Кривий Ріг, 2003.

Дисертацію присвячено проблемі формування готовності студентів педагогічних університетів до іншомовного спілкування. У дослідженні розкрито специфіку готовності майбутніх вчителів до іншомовного спілкування та їх комунікативної підготовки іноземною мовою в процесі професійного становлення. Уточнено поняття “іншомовне спілкування”, “готовність до іншомовного спілкування”, визначено завдання, зміст, структуру, критерії, показники і рівні сформованості готовності майбутніх педагогів до спілкування іноземною мовою.

Теоретично обґрунтовано та експериментально підтверджено результативність дослідного навчання студентів щодо формування в них готовності до іншомовного спілкування в умовах технології комунікативно-ситуативного моделювання. Виявлено і перевірено сукупність педагогічних умов, що забезпечують результативність технології моделювання комунікативних ситуацій у формуванні достатнього рівня досліджуваної готовності: реалізація імітаційно-ігрового підходу до навчання студентів іншомовного спілкування, активізація позицій викладача і студента як рівноправних учасників навчального процесу, моделювання комунікативних ситуацій на принципах індивідуалізації і диференціації.

Встановлено, що технологія моделювання комунікативних ситуацій на заняттях з іноземної мови забезпечує досягнення позитивних результатів, які підтвердилися під час аналізу результатів формуючого експерименту.

Публікації автора:

1. Гапоненко Л.П. Розвиток творчого потенціалу особистості майбутнього вчителя як показника готовності до педагогічної діяльності // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон: Айлант, 1999. – Випуск 8.– С. 242-245.

2. Гапоненко Л.П. Коммуникативная мотивация как показатель готовности студентов к иноязычному общению // Проблеми сучасного мистецтва і культури. Теорія і практика педагогічного процесу: збірник наукових праць. – Харків: Каравела, 2000. – С. 33-38.

3. Гапоненко Л.П. До питання про формування готовності студентів до іншомовного спілкування // Активізація навчальної діяльності у вищій і загальноосвітній школі: збірник наукових тез (за підсумками роботи Міжнародної конференції “Активізація навчальної діяльності у вищій і загальноосвітній школі” – 27-28 вересня 2000 р.) / Під ред. В.К.Буряка, Л.В.Кондрашової – Кривий Ріг: КДПУ, 2000. – С. 27-29.

4. Гапоненко Л.П. Моделювання комунікативних ситуацій як засіб формування готовності студентів до іншомовного спілкування // Педагогіка вищої та середньої школи: Збірник наукових праць / Гол. ред. В.К.Буряк. – Кривий Ріг: КДПУ, 2001. – Вип. 3. – С. 37-43.

5. Гапоненко Л.П. Ролевая игра как средство повышения мотивации студентов к иноязычному общению // Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі: збірник наукових матеріалів (за підсумками роботи Міжнародної науково-практичної конференції “Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі” 27-28 вересня 2001 р.)/ Під ред. Л.В.Кондрашової. – Кривий Ріг: КДПУ, 2001. – С. 12-16.

6. Гапоненко Л.П. Створення особистісно орієнтованих ситуацій у формуванні готовності студентів до іншомовного спілкування // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського /збірник наукових праць/. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д,Ушинського, 2002. – Випуск 1-2. – С. 151-155.

7. Гапоненко Л.П. Педагогічні умови формування готовності студентів до іншомовного спілкування // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В.Винниченка, 2002. – Випуск 45. Частина 1. – С. 77-79.

8. Гапоненко Л.П. Імітаційно-ігровий підхід у формуванні готовності студентів до іншомовного спілкування // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського /збірник наукових праць/. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д.Ушинського, 2002 – Випуск 4-5. – С. 53-56.