ГАВРИЛЮК ОКСАНА ОЛЕКСАНДРІВНА. Формування комунікативної культури майбутніх учителів засобами позааудиторної роботи : Дис... канд. наук: 13.00.04 - 2007.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Кіровоград, 2007.
Дисертацію присвячено проблемі формування комунікативної культури майбутніх учителів засобами позааудиторної роботи.
У роботі досліджено поняття “комунікативна культура”, визначено її структуру, сутність та зміст. Вирізнено критерії, показники й рівні комунікативної культури майбутніх учителів.
Розглянуто можливості позааудиторної роботи у вищій школі, її завдання, напрямки, принципи та технологію, розроблено модель позааудиторної виховної роботи щодо формування комунікативної культури.
Виявлено та перевірено сукупність педагогічних умов, що забезпечують результативність моделі позааудиторної роботи вищої школи щодо формування комунікативної культури студентів, розроблена програма занять “Школа комунікативної культури майбутнього вчителя”, структура комунікативного тренінгу.
Матеріали дослідження є теоретико-практичною підставою для подальшого вдосконалення комунікативної культури майбутніх учителів засобами позааудиторної роботи.
Публікації автора:
Статті в наукових фахових виданнях
Гаврилюк О.О. Формування комунікативної культури як умови творчої діяльності майбутніх вчителів // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: Зб. наукових праць / Ред.кол. Гузій Н.В. (відп.ред.) та інші. – К.: НПУ, 1999. – Вип. 3. – С.17-22.
Гаврилюк О.А. Коммуникативная культура в системе творческой деятельности учителя // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 12. – Херсон: Айлант, 1999. – С.59-64.
Гаврилюк О.О. Позааудиторна робота як засіб формування комунікативної культури майбутніх вчителів // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: Зб. наукових праць / Ред.кол. Гузій Н.В. (відп.ред.) та інші. – К.: НПУ, 2000. – Вип. 4. – С.128-132.
Гаврилюк О.О. Формування комунікативної культури студентів вищих педагогічних закладів засобами позааудиторної роботи // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: Зб. наукових праць / Ред.кол. Гузій Н.В. (відп.ред.) та інші. – К.: НПУ, 2001. – Вип. 5. – С.115-160.
Гаврилюк О.О. Комунікативний потенціал як основна складова культури спілкування майбутніх вчителів // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць / Гол. ред. д.п.н., професор Буряк В.К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2004. – Вип.7. – С.41-46.
Гаврилюк О.О. Формування комунікативної культури майбутніх учителів у вищому навчальному закладі // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць / Гол. ред. д.п.н., професор Буряк В.К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2005. – Вип.11. – С.116-121.
Гаврилюк О.О. Роль позааудиторної роботи в системі формування комунікативної культури майбутніх учителів // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць. / Гол. ред. д.п.н., професор Буряк В.К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2005. – Вип.12. – С.84-90.
Методичні рекомендації
Гаврилюк О.О. Навчальний посібник для позааудиторної роботи студентів немовних спеціальностей педагогічних університетів. – КДПУ, 2006. – 54 с.
Матеріали науково-практичних конференцій
Гаврилюк О.А. Игровой подход в формировании творческой личности будущих педагогов // Формування творчої особистості в навчальному процесі: Зб. наук. ст. (за підсумками роботи Міжнародної науково-практичної конференції “Формування творчої особистості в навчальному процесі ” 26-27 листопада 1998 р.) / Під ред. д.п.н., проф. В.К.Буряка, д.п.н., проф. Л.В.Кондрашової. – Кривий Ріг, 1998. – С.78-81.
Гаврилюк О.А. Активизация коммуникативной позиции студентов в процессе обучения средствами игровых методов // Активізація навчальної діяльності у вищій і загальноосвітній школі: Зб. наукових тез (за підсумками роботи Міжнародної науково-практичної конференції “Активізація навчальної діяльності у вищій і загальноосвітній школі” 27-28 вересня 2000 р.) / Під ред. д.п.н., проф. В.К.Буряка, д.п.н., проф. Л.В.Кондрашової. – Кривий Ріг, 2000. – С.33-35.
Гаврилюк О.О. Специфіка творчих задач як засобу формування комунікативної культури майбутніх вчителів // Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі: Зб.наукових матеріалів (за підсумками роботи Міжнародної науково-практичної конференції “Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі” 27-28 вересня 2001 р.) / Під ред. д.п.н., проф. Л.В.Кондрашової. – Кривий Ріг, 2001. – С.47-49.
Статті в наукових виданнях
Гаврилюк О.О. Комунікативно-творчі здібності як основний показник комунікативної культури вчителя // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць / Гол. ред. д.п.н., професор Буряк В.К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2000. – Вип.2. – С.25-32.
Гаврилюк О.О. Гуманістичні засади процесу формування комунікативної культури майбутнього вчителя // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць / Гол. ред. д.п.н., професор Буряк В.К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2001. – Вип.3. – С.30-36.
Гаврилюк О.О. Методологічні засади вивчення стану сформованості комунікативної культури майбутніх учителів // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць / Гол. ред. д.п.н., професор Буряк В.К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2002 – Вип.4. – С.148-154.
Гаврилюк О.О. Комунікативна культура як показник професіоналізму майбутніх педагогів // Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний огляд / За ред. д.п.н., проф. Л.В.Кондрашової. – Кривий Ріг, 2006. – С.163-195.