Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Присяжнюк Оксана Федорівна. Формування маркетингової стратегії молокопереробних підприємств : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Присяжнюк О.Ф. Формування маркетингової стратегії молокопереробних підприємств. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08,00,04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). Державний вищий навчальний заклад “Державний агроекологічний університет” Міністерства аграрної політики України, м. Житомир, 2008.

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних, методичних та практичних аспектів формування маркетингової стратегії молокопереробних підприємств Житомирської області. Визначено методичні засади розробки маркетингової стратегії підприємств та методичні підходи до визначення економічної ефективності її застосування. Досліджено особливості формування маркетингових стратегій в підприємствах АПК.

Проаналізовано сучасний стан розвитку молокопереробних підприємств Житомирської області. Проведено комплексну оцінку ефективності діяльності підприємств та їх маркетингових стратегій. Досліджено вплив економічних факторів на вибір стратегії маркетингу, зроблено прогноз базових результативних показників діяльності підприємств та розроблено моделі для прогнозування чистого прибутку.

Розроблено системи стратегічного та оперативного маркетингу з урахуванням особливостей формування системи стратегічного та оперативного маркетингу. Запропоновано шляхи підвищення ефективності маркетингових стратегій та їх апробації з урахування побудованої моделі оптимізації товарної продукції.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення і науково-практичне вирішення проблеми формування маркетингової стратегії молокопереробних підприємств, що сприятиме поліпшенню ефективності їх діяльності. Проведені дослідження дають змогу зробити такі висновки:

1. На основі теоретичних досліджень в загальному розумінні стратегію маркетингу слід трактувати як цільове спрямування діяльності підприємств, зорієнтоване на максимальне задоволення потреб споживачів у доступній за ціною, якісній, екологічно чистій і конкурентоспроможній продукції та досягненні необхідної прибутковості виробництва.

2. На основі економіко-статистичного дослідження виявлено та кількісно виміряно ступінь впливу на економічну ефективність діяльності молокопереробних підприємств та вибір ними стратегії маркетингу таких економічних показників: валовий дохід, чистий прибуток, рентабельність, ціна на сировину, рівень завантаження виробничих потужностей, вартість валової та товарної продукції.

3. Обгрунтовано застосування економіко-математичних інструментів для прогнозування валової та товарної продукції першої групи молокопереробних підприємств (малих та середніх виробничих потужностей) та другої групи (вищих виробничих потужностей). Результати прогнозування вказали на кращі перспективи розвитку останніх. Практичне значення побудованої моделі для прогнозування прибутку полягає в тому, що вона дає змогу прогнозувати даний показник у залежності від основних факторів впливу на певний період.

4. Визначено, що алгоритм розробки маркетингової стратегії підприємств базується на послідовному проходженні двох етапів: розробка компонентів стратегічного маркетингу (сегментація, оцінка привабливості ринку та конкурентоспроможності, портфельний аналіз) і розробка компонентів оперативного маркетингу, до якого входять стадії вибору стратегії, комплекс маркетингу та бюджет.

5. Встановлено, що провідним елементом системи стратегічного маркетингу є вимоги та купівельна спроможність споживача. На вибір ефективної стратегії маркетингу безпосередньо впливають цілі підприємства, формування яких залежить насамперед від факторів привабливості ринку та конкурентоспроможності підприємства. Розроблена система оперативного маркетингу молокопереробних підприємств базується на підсистемах факторів, що визначають товарну політику, на тих, що впливають на обрання каналів товароруху і визначають цінову політику та здійсненні заходів зі стимулювання збуту.

6. Обґрунтовано, що найбільш доцільною організацією служби маркетингу в молокопереробній промисловості є товарна; основними критеріями, які використовують виробники молочної продукції при проведенні сегментації ринку є соціологічні та спонукальні імпульси поведінки покупця; до найбільш важливих елементів привабливості ринку слід віднести масштаб ринку та потенційний прибуток; головною конкурентною перевагою є якість та ціна продукції; цінову політику в основному визначають фактори – ціни на сировину та попит на продукцію; найбільш застосовуваними каналами збуту продукції є канали нульового рівня та однорівневі канали; серед рекламних заходів молокопереробні підприємства регіону найбільше використовують різні види реклами.

7. Удосконалено управлінські складові застосування маркетингових стратегій молокопереробних підприємств, що базуються на результатах побудованої економіко-математичної моделі оптимізації структури виробленої продукції з урахуванням граничних умов, зумовлених маркетинговими заходами, та передбачають такі дії: введення відділу маркетингу в організаційну структуру підприємств, створення консалтингових підприємств, які б займалися наданням послуг по розробці маркетингових стратегій, активна співпраця виробників з постачальниками сировини, максимальне врахування факторів привабливості ринку та конкурентоспроможності підприємств.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях

  1. Присяжнюк О.Ф. Виробництво молочної продукції з урахуванням екологічних чинників / О.Ф Присяжнюк // Економіка АПК. – 2007. – № 2. – С. 31-35.

  2. Присяжнюк О.Ф. Методологічні підходи до визначення економічної ефективності маркетингових стратегій з урахуванням екологічних аспектів / О.Ф Присяжнюк // Вісн. Сумського держ. аграр. ун-ту. – 2007. – № 1. – С. 215-218.

  3. Присяжнюк О.Ф. Особливості сировинного забезпечення молокопереробних підприємств Житомирської області / О.Ф Присяжнюк // Вісн. Волинського держ. ун-ту ім. Лесі Українки Сер. Економічні науки. – 2007. – № 12. – С. 183-185.

  4. Присяжнюк О.Ф. Особливості сучасного стану розвитку молокопереробної промисловості Житомирської області / О.Ф Присяжнюк // Вісн. Білоцерківського держ. аграр. ун-ту. – 2007. – Вип. 45. – С. 105-107.

  5. Присяжнюк О.Ф. Формування маркетингової стратегії підприємств з урахуванням екологічних аспектів / О.Ф Присяжнюк // Агроінком. – 2007. – № 9. – С. 11-14.

Інші публікації

  1. Хіміч О.Ф. Раціоналізація корпоративного управління на ДП “Баранівський молокозавод” ВАТ “Житомирмолоко” / О.Ф. Хіміч // Корпоративне управління в Україні: Матеріали доп. 1-ї міжвуз. студ. наук.-практ. конф. – Житомир: ЖІТІ. – 2002. – С. 33-36.

  2. Хіміч О.Ф. Маркетингова стратегія розвитку підприємства (на прикладі ДП “Баранівський молокозавод”) / О.Ф. Хіміч // Віковий пошук моделі економічного розвитку України: Матеріали доп. міжвуз. наук.-практ. студ. конф. – Дніпропетровськ: Дніпропетров. держ. аграр. ун-т. – 2002. – С. 96-99.

  3. Хіміч О.Ф. Маркетингова стратегія молокопереробних підприємств (на прикладі ДП “Баранівський молокозавод” Житомирської області) / О.Ф. Хіміч // Ринкова трансформація економіки: стан, проблеми, перспективи: Матеріали Всеукр. наук. конф. студентів, магістрів та аспірантів. У 2-х т. – К.: ІАЕ УААН, 2003. – Т. 2. – С. 145-147.

  4. Хіміч О.Ф. Необхідність впровадження маркетингу на молокопереробних підприємствах (на прикладі ДП “Баранівський молокозавод” Житомирської області) / О.Ф. Хіміч // Вісн. ПМАН. – 2003. – № 4: Матеріали наук.-практ. конф. мол. вчених “Наука. Молодь Полісся – 2003”. – С 57-62.

  5. Хіміч О.Ф. Особливості формування маркетингових стратегій у підприємствах АПК / О.Ф. Хіміч // Формування стратегії розвитку регіонального АПК: Матеріали 2-ї міжфак. наук.-практ. конф. молодих вчених. – Житомир: ДАУ, 2006. – С. 73-77.

  6. Присяжнюк О.Ф. Економічна ефективність діяльності молокопереробних підприємств / О.Ф Присяжнюк // Соціально-економічні та культурні оцінки та прогнози на рубежі двох тисячоліть: Матеріали 5-ї міжнар. наук.-теорет. конф. студентів, аспірантів і мол. вчених. – Тернопіль, 2007. – С. 291-293.