Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Загальна психологія, психологія особистості, історія психології


Соснюк Олег Петрович. Формування психологічної готовності особистості до інноваційної діяльності : дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2006. — 199арк. — Бібліогр.: арк. 166-183.



Анотація до роботи:

Соснюк О.П. Формування психологічної готовності особистості до інноваційної діяльності. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.01. – загальна психологія, історія психології. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – Харків, 2006.

Дисертація присвячена психологічним проблемам інноваційної діяльності. Специфіка інноваційних процесів розглянута з позицій системного, акмеологічного та соціокультурного підходів. Також було уточнено та проаналізовано поняття «суб’єкт інноваційної діяльності», визначено провідну роль здатності до самокорекції особистісної позиції як інваріантного механізму підвищення ступеня готовності особистості до інноваційної діяльності. Результати теоретичного аналізу та емпіричного дослідження дозволили розробити систему процедурних змін для розвитку здатності до самокорекції особистісної позиції. З метою формування психологічної готовності особистості до інноваційної діяльності запропоновано та успішно апробовано модульні програми психологічного тренінгу для представників трьох професій (вчителів, менеджерів, журналістів). В дисертації доведено положення про взаємозв`язок між успішністю трансформації професійних стереотипів та змістом адаптації спеціалістів до нових умов діяльності. Розширено уявлення про механізми та особливості розвитку психологічної готовності особистості до інноваційної діяльності в умовах тренінгу.

Публікації автора:

1. Соснюк О.П. Поліваріативність підходів до вивчення особливостей інноваційних процесів у психології.// Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики, Міжвузівський збірник наукових праць, Випуск 17: Методологічні та методичні проблеми розвитку соціальних технологій у сучасному суспільстві, Одеса, 2002. - ст. 121-130

2. Соснюк О.П. Рольова децентрація як фактор трансформації професійних стереотипів.// Вісник Харківського університету, Серія: Психологія. №550, частина 1, Харків, 2002. - ст.241-242.

3. Соснюк О.П. Формування психологічної готовності до інноваційної діяльності в умовах психологічного тренінгу.// Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки, збірник наукових праць, випуск 2, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004. - ст. 105-118.

4. Соснюк О.П. Професійно обумовлені психотравмуючі переживання вчителів // «Українська психологія: сучасний потенціал» - Матеріали Четвертих Костюківських читань, Київ, 1996. - ст.153-157.

5. Соснюк О.П., Остапенко І.В. Дослідження професійно обумовлених деформуючих змін в особистісних позиціях вчителів // Вісник Київського університету Серія: Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 4, Київ, 1997. – ст. 205-209.

6. Соснюк О.П., Остапенко І.В. Особливості використання методів операційного кодування та когнітивного картування в умовах соціально-психологічного тренінгу // Вісник Київського університету. Серія: Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 2., Київ, 1996. – ст. 141-145.

7. Соснюк О.П., Остапенко І.В. Дослідження впливу статевих відмінностей на особливості професійної ідентифікації студентів-педагогів // Вісник Київського університету Серія: Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 4, Київ, 1997. – ст. 181-186.

8. Киричук О.В., Соснюк О.П. Проектування психолого-педагогічої взаємодії з позицій інтерсуб`єктного підходу // Початкова школа, № 2, 1992. – ст. 2-6.

9. Соснюк О.П. Вплив здатності до децентрації на успішність педагогічної взаємодії. // «Сучасна психологія у ціннісному вимірі» - Матеріали Третіх Костюківських читань, Т.1., Київ, 1994. – ст.235-236.

10. Соснюк О.П. Соціально-психологічний тренінг розвитку особистісної децентрації для вчителів, які працюють з молодшими школярами у класах вирівнювання // Матеріали Міжнародної наукової конференції «Ментальність. Духовність. Саморозвиток особистості.», Луцьк, 1994. – ст.550-552.

11. Соснюк О.П. Інтерсуб`єктний підхід до виховання //Тези доповідей ХХХХШ Наукової конференції Кам`янець-Подільського педінституту, К.-Под., 1993. – ст. 63-64.

12. Соснюк О.П. До питання про психолого-педагогічну взаємодію // Тези доповідей Міжнародної наукової конференції “Альтернативні ідеї, підходи і технології навчання”, частина 1, Тернопіль,1993.