Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Прикладна геометрія, інженерна графіка та ергономіка


Воронцова Дар'я Володимирівна. ГЕОМЕТРИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОФІЛІВ РОТОРНО-ПЛАНЕТАРНОЇ МАШИНИ, УЗГОДЖЕНИХ ІЗ ЗУБЧАТОЮ ПЕРЕДАЧЕЮ : Дис... канд. наук: 05.01.01 - 2009.



Анотація до роботи:

Воронцова Д.В. Геометричне моделювання профілів роторно-планетарної машини, узгоджених із зубчатою передачею. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеню кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.01 – Прикладна геометрія, інженерна графіка. – Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна, 2009.

Дисертацію присвячено новому розв’язанню задачі геометричного моделювання графоаналітичного методу розрахунку профілів роторів і корпусів роторно-планетарних машин з урахуванням зубчатих передач внутрішнього зачеплення.

Розроблено спосіб опису обвідної сім’ї кривих на площині рівнянням у неявному вигляді, коли вхідними параметрами є описи елемента сім’ї і закону переміщення по площині з фіксованими границями зміни параметра, що дозволило скласти універсальний алгоритм визначення обвідної параметричної сім’ї, коли її параметр змінюється у фіксованих межах. Розроблено спосіб опису обвідної сім’ї, утвореної в результаті обкатки профілю ротора як кривої з кутовими точками, що дозволило визначати обвідні для негладких кривих. Розроблено опис профілю корпусу рівнянням у неявному вигляді, що надало можливість обирати його раціональні параметри. Розроблено спосіб узгодження зубчатої передачі внутрішнього зачеплення з формами профілів ротора і корпусу машини, що дало змогу за допомогою одних і тих же параметрів описати взаємне переміщення двох пар спряжених кривих, а саме - профілів ротора і корпуса, а також зубців пари зубчатих коліс. Результати впроваджено у ВАТ „Медтехніка” при проектуванні апаратів штучного кровообігу, та у навчальний процес НТУ „ХПІ”.

Дисертацію присвячено новому розв’язанню задачі геометричного моделювання взаємоспряжених профілів роторів і корпусів роторно-планетарних машин трохоїдного типу з урахуванням зубчатих передач внутрішнього зачеплення.

Значення для науки роботи полягає у подальшому розвитку способів опису профілів роторів і корпусів роторно-планетарних машин з урахуванням зубчатих передач внутрішнього зачеплення.

Значення для практики досліджень полягає в скороченні термінів і підвищенні точності при моделюванні коливань, а також в одержанні моделей, що задовольняють заданим вимогам і прискорюють проектування виробів.

При цьому отримані результати, що мають науково-практичну цінність.

1. Виконано аналіз відомих методів геометричного моделювання дії роторно-планетарних машин, з чого випливає необхідність розробки комп’ютерних програм розрахунку профілів роторів, корпусів та пари коліс зубчатого зачеплення.

2. Поглиблено спосіб опису обвідної сім’ї кривих на площині рівнянням у неявному вигляді, коли вхідними параметрами є описи елемента сім’ї і закону переміщення по площині з фіксованими границями зміни параметра, що дозволило скласти універсальний алгоритм визначення обвідної параметричної сім’ї, коли її параметр змінюється у фіксованих межах.

3. Запропоновано спосіб опису обвідної сім’ї, утвореної в результаті обкатки профілю ротора, як кривої з кутовими точками, що дозволило перевірити спосіб визначення обвідних для негладких кривих.

4. Розроблено опис профілю корпусу рівнянням у неявному вигляді, що надало можливість унаочнити дію роторнопланетарної машини в аксонометрії.

5. Удосконалено спосіб узгодження зубчатої передачі внутрішнього зачеплення з формами профілів ротора і корпусу машини, що дало змогу за допомогою одних і тих же параметрів описати взаємне переміщення двох пар спряжених кривих, а саме - профілів ротора і корпуса, а також зубців пари зубчатих коліс.

6. Результати впроваджено у ВАТ „Медтехніка” при проектуванні апаратів штучного кровообігу, та у навчальний процес НТУ „ХПІ”.

Основні положення дисертації опубліковано у таких роботах:

1. Кириченко А.Ф. Метод определения вида и параметров модификации прямозубых цилиндрических зубчатых колес на стадии проектирования / Кириченко А.Ф., Бережной В.О., Воронцова Д.В. / Проблемы механического привода. Вісник НТУ«ХПІ». - Вип. 22, Харків, 2006.– С. 28-36.

Особисто автором розглянуто шляхи підвищення працездатності прямозубих коліс за допомогою застосування модифікованих зубців.

2. Кириченко А.Ф. Геометро-кинематическая модель динамики прямозубых эвольвентных передач с учетом модификации зубьев / Кириченко А.Ф., Воронцова Д.В., Бережной В.А. Вестник науки и техники. Харьков: НТУ «ХНИ», ООО «ХДТН»,2006.-Вип.1-2(24-25).-С.11-17.

Особисто автором розроблено геометро-кінематичну модель, яка є базовою для виведення диференціальних рівнянь руху прямозубої евольвентної передачі.

3. Кириченко А.Ф. Расчет жесткости зацепления модифицированных прямозубых эвольвентных колес для исследования их динамики / Кириченко А.Ф., Бережной В.О., Воронцова Д.В. / Геометричне та комп’ютерне моделювання. Збірник наукових праць Української асоціації з прикладної геометрії «ХДУХТ». - Вип. 17, Харків, 2007.– С. 139-145.

Особисто автором на базі геометричного моделювання вирішено задачу розрахунку жорсткості зачеплення зубів.

4. Кириченко А.Ф. Теоретические и экспериментальные исследования параметров модификации зубьев эвольвентных прямозубых колес / Кириченко А.Ф., Бережной В.О., Воронцова Д.В./ Проблемы механического привода. Вісник НТУ«ХПІ». - Вип. 21 , 2007.– С. 170-178.

Особисто автором розглянуто експериментальні та теоретичні дослідження параметрів модифікації зубців.

5. Бережной В.О. Оценка адекватности упруго-деформированных характеристик зубьев прямозубых эвольвентных колес с сопоставлением расчетных и модельных испытаний / Бережной В.О., Воронцова Д.В. / Науковий журнал. Луганськ: СНУ ім. Даля, 2007. Вип. 9(115). – С. 7-11

Особисто автором виконано розрахунки напружено-деформованого стану спрощених аналогів зубів.

6. Воронцова Д.В. Геометричний синтез роторно-планетарних машин з урахуванням їхньої динаміки // Геометричне та комп’ютерне моделювання. Збірник наукових праць Української асоціації з прикладної геометрії «ХДУХТ». - Вип. 20, Харків, 2007. – С. 107-112.

Особисто автором розглянуто новий підхід до розв’язання задачі динаміки та геометричного синтезу роторно-планетарних машин на основі геометричного моделювання.

7. Воронцова Д.В. Геометрична інтерпретація динамічних характеристик роторних систем // Сучасні проблеми геометричного моделювання. Міжвузівський збірник. – Вип. 22, Луцьк, 2008. – С. 57 – 63.

Особисто автором розроблено математичну модель роторно-планетарної машини у вигляді системи диференційних рівнянь.

8. Росоха С.В. Геометричне моделювання коливань роторно-планетарних машин / Росоха С.В., Воронцова Д.В./ Праці Таврійського державного агротехнічного університету. Мелітополь:ТДАТУ,2008.Вип. 4.- Т.38.-С.77– 83.

Особисто автором розроблено математичне наповнення програми моделювання коливань роторно-планетарних машин.

9. Росоха С.В. Геометричне моделювання динамічної схеми зачеплення зубчатої передачі / Росоха С.В., Воронцова Д.В., Лінчевський Є.А./ Праці Таврійської державної агротехнічного університету. Мелітополь: ТДАТУ, 2008. Вип. 4. - Т.39.-С.92 – 101.

Особисто автором здійснено аналіз коливань роторно-планетарних машин.

10. Бережной В.О. Влияние модификации в виде проточки вдоль вершины зуба на величину коэффициента / Бережной В.О., Воронцова Д.В. / Проблемы механического привода. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». - Вип. 28, Харків, 2008. – С. 84-88.

Особисто автором виконано дослідження впливу модифікації у вигляді проточки уздовж вершини зуба.

11. Воронцова Д.В. Оцінка модифікації зубчатого зачеплення методами прикладної геометрії // Вісник Херсонського національного технічного університету. Херсон : ХНТУ, 2008. Вип. 2(31), – С. 119 – 123.