Анотація до роботи:
Захарченко А.В. Ідейно-художні шукання в українській драматургії кінця ХIХ – початку ХХ століття (проблематика, жанри, характери). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01. – українська література. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2007. У дисертаційному дослідженні вперше в українському літературознавстві системно досліджується цілий ряд творів маловідомих авторів кінця ХІХ – початку ХХ століття, висвітлюються витоки становлення й саморозвиток багатьох творчих індивідуальностей, визначається їхнє місце та роль у літературному процесі. У роботі представлено спробу розгорнутого аналізу формозмісту п’єс, специфіки художнього інструментарію письменників, їхнього мистецького світу. Вперше зроблена спроба провести конкретні паралелі в інтерпретації драматургічного доробку маловідомих письменників кінця ХIХ – початку ХХ століття, у з’ясуванні специфіки їхньої художньої практики на змістовому, формотворчому та На прикладі драматичних творів різних жанрів таких митців, як Любові Яновської, П.Саксаганського, І.Тогобочного, А.Кащенка, Г.Ващенка, А.Велисовського, В.Таля (Товстоноса), Г.Левченка, К.Ванченка-Писанецького, Надії Кибальчич, С.Яричевського, В.Потапенка висвітлено найпоказовіші проблеми, пов’язані з процесом становлення та розвитку на рубежі минулих століть драматургії „другого порядку”, а також схарактеризовано діалектику взаємозв’язку традиції (реалізм) та новаторства („вкраплення” елементів модерністських художніх систем). У роботі досліджується умовний тріумвірат (троїстий союз) драматичних жанрів, складниками яких є історична, комедійна драматургія та модерна драма, що заявила про себе в рамках українського літературного порубіжжя. Зберігається обраний принцип аналізу, коли на тлі вершинних досягнень української драматургії того чи іншого жанру цієї доби аналізуються твори маловідомих читацькому та науковому загалові авторів, які так само внесли неоціненний внесок у формування потужного корпусу української драматургії кінця ХIХ – початку ХХ століття. |