В дисертаційній роботі розв’язано актуальну наукову задачу розроблення інформаційної технології побудови системи автоматизованого управління навчальним процесом з використанням математичної моделі опису навчального процесу, методів аналізу поточного стану процесу навчання, верифікації результатів, які об’єднуються в рамках цієї інформаційної технології. При цьому отримано такі основні наукові та практичні результати. 1. На основі аналізу відомих методів перевірки рівня підготовки студентів у навчальних закладах обґрунтовано необхідність застосування різноманітних методів автоматизованого контролю знань з метою забезпечення вимог освітніх стандартів. 2. Розроблено структуру автоматизованої системи управління навчальним процесом, яка дозволяє функціонально розділити вплив всіх учасників навчального процесу на реалізацію навчання, завдяки чому в автоматизованому режимі вдається оперативно враховувати непередбачувані події, що можуть відбуватися у навчальному закладі. 3. Вперше запропоновано методи оперативного аналізу навчального процесу з використанням логічних, математичних процедур в інформаційних технологіях синтезу систем автоматизованого управління навчанням, що дає змогу в режимі реального часу формувати і реалізувати управляючі дії на навчальний процес з метою забезпечення необхідного рівня якості його перебігу. 4. Розроблено основні компоненти інформаційної технології, яка об’єднує математичні моделі опису навчального процесу, методи аналізу поточного стану цього процесу та верифікації його результатів, враховує вплив суб’єктивних факторів на навчальний процес і забезпечує можливість реалізації автоматизованого управління навчальним процесом. 5. Розроблено функціональні схеми окремих інформаційних компонент управління навчальним процесом з використанням його логіко-математичних моделей, що дає змогу адаптувати систему управління до умов, що змінюються в процесі реалізації навчального процесу, та до змін на ринку навчальних послуг. 6. З використанням результатів досліджень розроблено спосіб інтегрального аналізу навчального процесу, який включає аналіз рівня отриманих знань та аналіз якості реалізації навчального процесу, що дає змогу, незалежно від етапу навчання, верифікувати навчальний процес відповідно до встановлених вимог. Результати впроваджено у систему організації навчального процесу Української академії друкарства та Поліграфічного технікуму, де вони реалізовані у вигляді АСУ НП. |