Вивчення Інтернет-сайтів внз як інноваційних каналів комунікації дозволило визначити наявні тенденції й перспективи подальшого розвитку в умовах формування інформаційного суспільства в Україні. На основі аналізу базових теорій інформаційного суспільства і їх еволюційного розвитку у працях сучасних вітчизняних і зарубіжних дослідників автор зробив висновок про те, що в період активізації інформаційних потоків основне завдання розробок концепцій інформаційного суспільства полягає у формуванні практичних планів переходу до суспільства нового типу з максимальним урахуванням позитивних і негативних сторін даного процесу, а також з розробкою заходів щодо подолання останніх. Специфіка розвитку освітнього простору України і внз як елементів цього простору у період активізації інформаційних потоків обумовлена, крім нормативно-правового регулювання, низкою чинників, серед яких необхідно виділити, по-перше, функціонування внз як суб’єкта ринку освітніх послуг; по-друге, демократизацію всіх сфер громадського життя України, що передбачає розвиток демократії в межах функціонування внз; по-третє, зміщення акцентів у діяльності внз на цілеспрямовану роботу з корекції суспільної свідомості. В умовах активізації інформаційних потоків особливого значення набуває представництво у віртуальному просторі суб’єктів освітньої сфери. Інтернет-сайти внз України виступають як інноваційні канали комунікації, канали формування, реалізації й трансляції інформаційного потенціалу внз. Із цього погляду особливий інтерес викликає функціональний зміст сайтів. Система функцій веб-сайтів внз України в основних параметрах відповідає виведеній в межах дисертаційного дослідження теоретичній моделі, проте, автор відзначив, що нерівномірне використання закладених функціональних можливостей характеризує переважну більшість спеціалізованих Інтернет-сторінок внз. Цей висновок підтверджують отримані емпіричні результати, що відображають рівень розвитку інформаційного потенціалу внз України, реалізованого в Інтернет-просторі. |