Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Соціологічні науки / Спеціальні та галузеві соціології


Калашнікова Людмила Володимирівна. Інтернет-сайти вищих навчальних закладів як інноваційні канали комунікації в умовах формування інформаційного суспільства в Україні : дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Національний ун-т внутрішніх справ. - Х., 2005.



Анотація до роботи:

Калашнікова Л. В. Інтернет-сайти вищих навчальних закладів як інноваційні канали комунікації в умовах формування інформаційного суспільства в Україні – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук за спеціальністю 22.00.04 – галузеві соціології. – Національний університет внутрішних справ, Харків, 2005.

Дисертація присвячена дослідженню Інтернет-сайтів внз як інноваційних каналів комунікації в умовах активізації інформаційних потоків.

У роботі доводиться пріоритетний вплив на становлення інформаційного суспільства інформаційного простору і сфери освіти як формотворчих елементів нового суспільного устрою. Виявлено, що специфіка розвитку інформаційного простору обумовлена його ключовою роллю в процесі переходу України до інформаційного суспільства.

Спеціалізовані Інтернет-сайти внз розглядаються як інноваційний канал комунікації, одним із завдань якого виступає реалізація інформаційного потенціалу внз. У цьому контексті важливе значення має дослідження функціональної структури спеціалізованих Інтернет-сайтів внз України.

У проведеному дослідженні підтверджується недостатній рівень розвитку Інтернет-сайтів внз України й відзначається деформація заданої поліфункціональності.

Вивчення Інтернет-сайтів внз як інноваційних каналів комунікації дозволило визначити наявні тенденції й перспективи подальшого розвитку в умовах формування інформаційного суспільства в Україні.

На основі аналізу базових теорій інформаційного суспільства і їх еволюційного розвитку у працях сучасних вітчизняних і зарубіжних дослідників автор зробив висновок про те, що в період активізації інформаційних потоків основне завдання розробок концепцій інформаційного суспільства полягає у формуванні практичних планів переходу до суспільства нового типу з максимальним урахуванням позитивних і негативних сторін даного процесу, а також з розробкою заходів щодо подолання останніх.

Специфіка розвитку освітнього простору України і внз як елементів цього простору у період активізації інформаційних потоків обумовлена, крім нормативно-правового регулювання, низкою чинників, серед яких необхідно виділити, по-перше, функціонування внз як суб’єкта ринку освітніх послуг; по-друге, демократизацію всіх сфер громадського життя України, що передбачає розвиток демократії в межах функціонування внз; по-третє, зміщення акцентів у діяльності внз на цілеспрямовану роботу з корекції суспільної свідомості.

В умовах активізації інформаційних потоків особливого значення набуває представництво у віртуальному просторі суб’єктів освітньої сфери. Інтернет-сайти внз України виступають як інноваційні канали комунікації, канали формування, реалізації й трансляції інформаційного потенціалу внз. Із цього погляду особливий інтерес викликає функціональний зміст сайтів.

Система функцій веб-сайтів внз України в основних параметрах відповідає виведеній в межах дисертаційного дослідження теоретичній моделі, проте, автор відзначив, що нерівномірне використання закладених функціональних можливостей характеризує переважну більшість спеціалізованих Інтернет-сторінок внз. Цей висновок підтверджують отримані емпіричні результати, що відображають рівень розвитку інформаційного потенціалу внз України, реалізованого в Інтернет-просторі.

Публікації автора:

  1. Калашникова Л. В. Образование в информационном обществе: глобальные тенденции и проблемы // Вчені зап. Харк. гуманіт. ун-ту «Нар. укр. акад.» – 2003. – Т. 8. – С. 34–41.

  2. Калашнікова Л. В. Специфіка розвитку системи вищої освіти України в період активізації інформаційних потоків // Вісн. міжнар. слов’ян. ун-ту. – Сер. «Соціологічні науки». – Т. 7. – 2004. – № 1.– С. 18–20.

  3. Калашникова Л. В. Реализация информационного потенциала вузов: проблемы и перспективы (на примере Харьковского региона) // Вчені зап. Харк. гуманіт. ун-ту «Нар. укр. акад..» – 2005. – Т. 11. – С. 161–169.

  4. Калашникова Л. В. Интернет и Интернет-сайты как перспективные каналы трансляции и формирования общественного мнения // Вісн. міжнар. слов’ян. ун-ту. – Сер. «Соціологічні науки». – Т. 7. – 2004. – № 2.– С. 26–30.

  1. Калашникова Л. В. Каналы коммуникационного взаимодействия вуза с социумом: краткий анализ // Зб. наук. пр. ДонДУУ: «Соціологія управління». Сер. «Спеціальні та галузеві соціології». – Т. 6.– Вип. 2. – Донецьк: ДонДУУ, 2005. – С. 125–134.

  2. Калашникова Л. В. Специфика трансформации системы высшего образования Украины в условиях Евроинтеграции // Євроінтеграція та освітня система України: проблеми і перспективи: Прогр. і матеріали ХІІ Міжнар. студент. наук. конф., Харків, 9 квіт. 2005 р. / М-во освіти і науки України, Ін-т вищої освіти АПН України, Нар. укр. акад. та ін.; – Х.: Вид-во НУА, 2005. – С. 170–171.