Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Бабій Оксана Петрівна. Й.В. Гете в художній свідомості та творчості Ріхарда Вагнера. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Бабій О. П. Й. В. Ґете в художній свідомості та творчості Ріхарда Вагнера. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства – спеціальність 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Харківський державний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2008.

Дисертація присвячена втіленню феномену Й. В. Гете в художній свідомості та творчості Р. Вагнера на основі спорідненості їх світогляду та образно-смислових констант. Проникнення в сутність внутрішнього спілкування композитора з особистістю і творчістю поета здійснюється за допомогою розгляду читацьких інтересів Вагнера, його авторефлексії, перетворення ідей, споріднених з гетевськими, в оперній творчості, їх інтерпретації в «Фауст-увертюрі» і смисловій аурі «П'яти віршів Матільди Везендонк». Використаний в роботі методологічний підхід до естетичних і творчих здобутків Вагнера і Ґете, не обмежується знаменитою трагедією великого веймарця, а вводить у більш широкий – естетико-світоглядний і культурний – контекст, що дозволяє побачити їх спорідненість з багатьох питань високого пізнавального рівня, зокрема, єдність натур- і культурфілософських поглядів, ідею неподільного простору культури. Правомірність проведених паралелей підкріплена вивченням «Фауст-увертюри». Її аналіз показав, що цей твір сфокусував світоглядні й художні пошуки композитора як у загальноестетичному, так і специфічно інтонаційному плані. Це дозволяє сприймати її як інтонаційно-смислове та драматургічне зерно спадщини композитора.

Публікації автора:

  1. Бабий О. И. В. Гете и Р. Вагнер: формы культурного диалога / О.Бабий // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. пр. / Харк.держ.ун-т мистецтв ім.І.П.Котляревського. – Харків, 2005. –Вип.16.– С. 79-88.

  2. Бабий О. Способы смыслообразования в «Faust-Ouvertre» Р. Вагнера / О.Бабий // Науковий вісник : зб.наук.ст. / Нац.муз. акад. України ім. П. І. Чайковського.–Київ, 2006.– Вип. 59 : Смислові засади музичної творчості.– К., 2006. – С. 102-111.

  3. Бабій О. Das Ewig-Weibliche И. В. Гете и его отражение в оперных произведениях Р. Вагнера / О.Бабій // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук.пр / Харк.держ.ун-т мистецтв ім.І.П.Котляревського. – Харків, 2006. – Вип. 18. – С. 217-229.

  4. Бабий О. «Fnf Gedichte von Mathilde Wesendonk» Р. Вагнера: гетевские мотивы в ауре тристановских томлений / О.Бабий // Київське музикознавство : зб. ст. / Київ.держ.вищ.муз.уч-ще ім.Р.М.Глієра – К., 2008. –Вип. 27.– С. 98-108.

  5. Бабій О. Риси мефістофельського начала в музиці Р. Вагнера / О.Бабій // Музичне і театральне мистецтво України в дослідженнях молодих мистецтвознавців: Матеріали V Всеукр. наук.-тв. конф.студентів та аспірантів, 16-18 березня 2005 р. / Харк.держ.ун-т мистецтв ім.І.П.Котляревського ; відп. ред. Г. Я. Ботунова. – Харків. 2005. – С. 5-6.

  6. Бабий О. «Fnf Gedichte von Mathilde Wesendonk» Р. Вагнера: гетевские мотивы в ауре тристановских томлений / О. Бабий // Тези IX міжнар. наук.-практ. конф. «Молоді музикознавці України», 26-30 березня 2007 р. – К., 2007. – С. 11-13.