Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Державне управління / Механізми державного управління


39. Чистов Сергій Юрійович. Якісне перетворення системи управління на рівні районних державних адміністрацій: дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Національна академія держ. управління при Президентові України. - Х., 2005.



Анотація до роботи:

Чистов С.Ю. Якісне перетворення системи управління на рівні районних державних адміністрацій. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 - механізми державного управління. - Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. - Харків, 2005.

Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та розробленню науково-методичного забезпечення якісного перетворення системи управління на рівні районних державних адміністрацій з урахуванням визначених особливостей їх статусу як суб’єктів та об’єктів управління. Запропоновано виділити в системі управління відносно самостійний елемент – “правове забезпечення”, розкрито його зміст за двома складовими: нормативно-правове та регламентно-правове. Розроблено методичний підхід до визначення чисельності працівників районних державних адміністрацій в залежності від впливу характеристик складності керованого об’єкта. Удосконалено процесуальний підхід до комплексного перетворення систем управління на основі переходу до оцінки їх складових елементів за відповідністю виконанню функціональної діяльності організаційно-управлінських структур, у тому числі кожним підрозділом, керівним працівником, спеціалістом. Запропоновано механізм здійснення процесу перетворення систем державного управління на районному рівні, реалізація якого забезпечує якісні зміни їх характеристик.

В сукупності одержані результати дослідження дозволили розв’язати науково-прикладне завдання щодо теоретичного обґрунтування та методичного забезпечення якісного перетворення систем управління на рівні районних державних адміністрацій. На підставі поданих у дисертації матеріалів проведеного дослідження можна сформулювати загальні висновки.

  1. Узагальнення теоретико-методологічних засад здійснення державно-управлінських трансформаційних процесів дає підстави під якісним перетворенням системи управління розуміти розробку та реалізацію стратегії послідовного переходу від існуючого стану до бажаного, що описується якісними змінами їх характеристик.

  2. Районні державні адміністрації в межах своєї компетенції виступають у ролі основної ланки, що забезпечує формування та реалізацію стратегічних завдань розвитку регіону. Для ефективного виконання такої ролі необхідно визначити зміст і послідовність перетворення суб’єктів управління цього рівня, розробити науково-методичний інструмент для процесів адміністративного реформування з урахуванням специфічних особливостей РДА, які пов’язані з їх складним статусом як суб’єктів та об’єктів управління.

  3. Правове забезпечення діяльності РДА доцільно розглядати як відносно самостійний елемент системи управління, оскільки воно є джерелом інформації, основою формування кадрового складу, базою структурно-функціональної побудови, дозволом для застосування техніки і технології та рекомендацією для використання методів управління. При цьому доцільно розкривати зміст такого елементу за двома складовими: нормативно-правове та регламентно-правове забезпечення, як такі, що виконують відповідно функції зовнішнього та внутрішнього інформаційних потоків.

  4. Для обґрунтування стратегічних напрямів і послідовності якісних перетворень систем управління в залежності від ситуації, що складається на рівні кожної районної державної адміністрації, доцільно базуватись на процесуальній концепції за умов її подальшого вдосконалення на основі: по-перше, включення елемента “правового забезпечення”; по-друге, виявлення ступеня відповідності кожного з елементів виконанню функціональної діяльності за управлінським циклом.

  5. При визначенні кількісного складу персоналу районних державних адміністрацій слід приймати до уваги їх відмінності щодо загальної чисельності населення відповідного регіону, площі та кількості населених пунктів (міських, сільських і селищних рад). Застосування запропонованого методичного підходу дозволить реалізувати нормативно-інформаційне забезпечення обґрунтованого прийняття рішень щодо встановлення чисельності працівників органів виконавчої влади такого рівня.

  6. Здійснення процесу перетворення системи управління зумовлює необхідність формування спеціального механізму, що базується на принципах наукової обґрунтованості (додержання вимог законів управління), об’єктивності (реальної оцінки вихідної ситуації), цілісності (взаємопов’язаного перетворення всіх елементів системи управління), узгодженості з розвитком керованих об’єктів. Він спрямований на розв’язання суперечностей між підвищенням складності управлінської діяльності та обмеженими можливостями відповідного ресурсного забезпечення, а також рівнями розвитку елементів системи управління.

  7. Запропонований механізм має включати сукупність послідовних дій: оцінка відповідності елементів системи управління здійсненню функціональної діяльності; побудова моделі збалансованості розвитку елементів системи управління на рівні РДА з виявленням “слабкої ланки”; обґрунтоване визначення спрямованості перетворення кожного елемента системи управління; вибір стратегії кадрових перетворень відповідно до швидкості змін та рівня корпоративної культури; застосування ситуаційного підходу до узгодження управлінських перетворень із стратегією розвитку відповідного району.

  8. Реалізація розробленого механізму дозволяє здійснити якісні зміни важливих характеристик системи управління, результатами яких є: досягнення і підтримка збалансованості розвитку елементів системи управління завдяки використанню процесуального підходу до формування стратегії перетворень; ініціювання внесення змін у нормативно-правову базу, підвищення якості зворотного зв’язку; взаємоузгодженість документів різних рівнів (посадових інструкцій, положень про відділи, регламенту); визначення чисельного складу працівників районної державної адміністрації з урахуванням чинників, які характеризують складність керованих об’єктів; активізація процесів постійного саморозвитку суб’єктів управління; реалізація системного підходу до адміністративного реформування на районному рівні; здійснення перетворень у суб’єктах управління з випередженням строків змін, передбачених стратегією соціально-економічного розвитку району.

Публікації автора:

  1. Чистов С.Ю. Вибір стратегії якісних перетворень на підставі процесуальної концепції. Формування кадрового складу місцевих державних адміністрацій. Нормативно-інформаційне забезпечення розрахунку кількості працюючих / Територіальне управління: проблеми, рішення, перспективи: [Моногр.] / В.В. Корженко, Г.С. Одінцова, Н.М. Мельтюхова та ін.; За заг. ред. проф. В.В. Корженка. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2004. – С. 88 – 99; 168 – 180.

  2. Чистов С.Ю. Кадрове забезпечення соціальних перетворень в Україні // Актуальні проблеми державного управління: Зб.наук.пр. – Х.: ХФ УАДУ. – 1999. – № 2 (4). – С. 82 – 83.

  3. Чистов С.Ю. Вдосконалення управління регіоном в умовах ринкових перетворень // Збірник наукових праць Української Академії державного управління при Президентові України / Державне управління та місцеве самоврядування. В 6-ти частинах. Ч.ІІ. За заг.ред. Г.І. Мостового. – Х.: УАДУ ХФ. – 2001. – С. 32-33.

  4. Чистов С.Ю. Кадрове забезпечення діяльності районних державних адміністрацій // Збірник наукових праць Української Академії державного управління при Президентові України / Державне управління та місцеве самоврядування. Випуск 2/2001. Ч.ІІ. За заг.ред. Г.І. Мостового, Г.С. Одінцової. – Х.: ХарРІ УАДУ, 2001. – С. 179 – 182.

  5. Чистов С.Ю. Адміністративне реформування на регіональному рівні // Актуальні проблеми державного управління: Зб. наук. праць. – Х.: Вид-во ХарРІ УАДУ, 2002. – № 2 (13): У 2-х ч. – Ч. 1. – С. 172 – 174.

  6. Чистов С.Ю. Якісне перетворення суб’єктів державного управління районного рівня // Актуальні проблеми державного управління: Зб. наук. праць. – Х.: Вид-во ХарРІ УАДУ “Магістр”, 2003. – № 2 (16): У 2-х. ч. – Ч.1. – С. 89 – 95.

  7. Чистов С.Ю. Фінансовий контроль у бюджетній сфері на регіональному рівні // Стратегія економічного розвитку регіонів в умовах адміністративної реформи в Україні: Тези наук.-прак. конф. – Х.: ХФ УАДУ, 2000. – С. 114 – 116.

  8. Одінцова Г.С., Чистов С.Ю. Механізми самовдосконалення суб’єктів державного управління / Ефективність державного управління в контексті глобалізації та євроінтеграції: Матер. наук.-прак. конф./ За заг. ред. В.І. Лугового, В.М. Князєва. – К.: Вид-во НАДУ, 2003. – Т. 1. – С. 210 – 212.