Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Бондаренко Марія Василівна. Каденція соліста у фокусі взаємодії композиторської та виконавської творчості (на матеріалі західноєвропейського фортепіанного концерту ХІХ століття) : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Бондаренко М. В. Каденція соліста у фокусі взаємодії композиторської та виконавської творчості (на матеріалі західноєвропейського фортепіан-ного концерту ХІХ століття). — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 — Музичне мистецтво. — Харківський державний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського. — Харків, 2008.

Дисертацію присвячено каденціям соліста у фортепіанному концерті ХІХ ст. Звернення до творів, що входять в «золотий фонд» репертуару піа-ністів, систематизує набуті багатьма поколіннями виконавців знання та навич-ки, висвітлює досі непроаналізовані особливості існування даного феномену.

Виявляється сутність зв'язку каденції з жанром сольного концерту, визна-чається її роль в зберіганні первісного злиття композиторської та виконавської творчості. Авторські зразки В. А. Моцарта названі класичним рішенням проб-леми. Розкривається інтерпретаційний аспект каденції в багатьох зразках до одного твору. Розглядаються різноманітні підходи композиторів-романтиків до каденції у ХІХ ст.

Публікації автора:

  1. Бондаренко М. В. Каденції до сонатних allegri В. А. Моцарта: питання типології та історичної перспективи / М. В. Бондаренко // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. пр. / ХДУМ ім. І. П. Котляревського. — Харків, 2005. —Вип. 15. — С. 43—50.

  2. Бондаренко М. Каденции Клары Шуман к Четвертому концерту для фортепиано с оркестром Л. Бетховена в фокусе композиторского и исполнительского смыслов / М. Бондаренко // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського : зб. наук. пр. / — НМАУ ім. П. І. Чайковського. — Київ, 2006. — Вип. 60 : Теоретичні та практичні аспекти музичного смислоутворення. — С. 220—227.

  3. Бондаренко М. Судьба каденции в романтическом фортепианном концерте (на примере произведений Ф. Мендельсона, И. Брамса) / М. Бондаренко // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. пр. / ХДУМ ім. І. П. Котляревського. — Харків, 2007. — Вип. 19. — С. 49—65.

  4. Бондаренко М. Фактурные особенности фортепианных концертов Ф. Шопена как отражение романтических тенденций развития жанра / М. Бондаренко // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. пр.— ХДУМ ім. І. П. Котляревського. — Харків, 2007. — Вип. 20. — С. 47—56.

  5. Бондаренко М. Каденція Г. Бюлова до Четвертого фортепіанного концерту Л. Бетховена у світлі основних тенденцій пізньоромантичної культури / М. Бондаренко // Музичне і театральне мистецтво України у дослідженнях молодих мистецтвознавців : матеріали Всеукраїнської науково-творчої конференції студентів та аспірантів 16-17 березня 2004 р. — ХДУМ ім. І. П. Котляревського. — Харків, 2004. — С. 42—43.