Анотація до роботи:
Новакович М.О. Канон українського музичного модернізму в творчості Бориса Лятошинського. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка. Міністерство культури та туризму України. - Львів, 2008. Дисертація присвячена комплексному дослідженню категорії канону в ситуації українського музичного модернізму. Основною метою праці є визначення складових категорії канону культури як функціональної єдності естетичної норми, виду коду та типу комунікату, прослідкування процесів його виникнення та механізмів творення. У результаті дослідження категорії канону в українській культурі першої половини ХХ ст., виявлено механіку його формування та типологію за принципом “нормативний-креативний”. Запропонований розгляд музично-історичного процесу як низки мовно-стильових канонів. Осмислюється роль Б.Лятошинського у розвитку національної музичної мови як концепту модерного канону. Простежуються проекції рис поетики модернізму в творчості Б.Лятошинського (індивідуалізм, інтелектуалізм, трагізм, міфологізм). Окреслюються основні функції музичного комунікату композитора, знакові поля його музичної мови, визначаються принципи диференціації мово-стилю майстра. |