Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Системи та процеси керування


Гончаренко Андрій Вікторович. Керування підтриманням безпеки польотів через технічні та витратні чинники : дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / Національний авіаційний ун- т. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Гончаренко А.В. Керування підтриманням безпеки польотів через технічні та витратні чинники. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.03 – системи та процеси керування. – Національний авіаційний університет. Київ, 2005.

Дисертаційна робота присвячена оптимізації процесу керування рівнями безпеки польотів на основі побудови математичної моделі чинників, що враховують технічні характеристики та експлуатаційні важелі авіаційної транспортної системи, а також витрати, пов’язані з катастрофами повітряних кораблів.

Для регулярних перевізників у якості технічної складової критерію безпеки польотів обирається коефіцієнт технічного використання, для нерегулярних перевізників – коефіцієнт готовності. Оптимізація проводиться за мінімумом математичного очікування витрат з урахуванням можливих катастроф.

Опрацьовано статистичний матеріал з авіаційних катастроф за період більш ніж 30 років. Відтворено картину стану безпеки польотів за світовими та Українськими даними. Враховуються суб’єктивні переваги пасажирів стосовно авіаперевезень.

  1. Сформульовано комплексні техніко-економічні критерії оптимізації процесу керування підтриманням рівня БП на основі поєднання показників технічних та витратних чинників з урахуванням втрат від катастрофи.

  2. Складено узагальнену модель техніко-економічних показників якості функціонування об’єкту керування.

  3. Розроблено узагальнену схему розв’язання задач оптимізації керування рівнями безпеки із залученням методу вагових коефіцієнтів моделі, що віддзеркалює залежність частоти катастроф від керуючого впливу витрат на підтримання БП, у застосуванні до системи керування підтриманням рівнів БП АТС.

  4. Знайдено відповідне рівняння нелінійної парної регресії між витратами на ТО і Р та частотою потоку катастрофічних подій як між фактором та показником. Перевірено статистичну гіпотезу про існування стохастичної залежності між ними. Таким чином, встановлено зв'язок між керуючими та керованими змінними процесу керування.

  5. Опрацьовано показники надійності з урахуванням оптимальності ТО і Р для регулярних та нерегулярних перевізників як керуючих змінних процесу керування.

  6. Враховано вплив замін та діагностики авіаційної техніки на показники БП через керовані змінні частот потоків катастрофічних подій та інтенсивностей погіршення визначальних параметрів.

  7. Розроблено блок моделей економічних показників БП у межах АТС як об’єкта керування.

  8. Показано для авіації України: перспективи розвитку, прогноз стану та рекомендації у справі підтримання рівня БП для основних учасників авіатранспортного процесу.

  9. Проведено моделювання із використанням статистичних даних та врахуванням суб’єктивних переваг пасажирів.

Публікації автора:

  1. Касьянов В.А., Гончаренко А.В. Субъективный анализ и безопасность активных систем // Кибернетика и вычислительная техника. – 2004. – Вып. 142. – С. 41-56.

  2. Касьянов В.0., Гончаренко А.В. Параметричні дослідження комплексного техніко-економічного критерію безпеки // Вісник НАУ. – 2004. – №1(19). – К.: НАУ, 2004. – С. 109-112.

  3. Гончаренко А.В. Моделювання впливу профілактичних замін на показники безпеки польотів // Вісник НАУ. – 2004. – №3(21). – К.: НАУ, 2004. – С. 74-77.

  4. Касьянов В.О., Гончаренко А.В. Статистичні оцінки частоти катастроф // Вісник НАУ. – 2004. – №4(22). – К.: НАУ, 2004. – С. 16-20.

  5. Гончаренко А.В. Обоснование величины инвестиций в безопасность полетов с учетом коэффициента технического использования // НАУКА І МОЛОДЬ. ПРИКЛАДНА СЕРІЯ: Збірник наукових праць. – К.: НАУ, 2004. – Вип. 4. – С. 15-18.

  6. Касьянов В.А., Гончаренко А.В. Оценка характеристик функционирования системы в условиях, допускающих возникновение техногенных катастроф // Сучасні авіаційні технології: Матеріали IV Міжнародної науково - технічної конференції “АВІА-2002”. – Т.3. – К.: НАУ, 2002. – С. 31.23-31.26.

  7. Касьянов В.О., Гончаренко А.В. Визначення оптимальної швидкості витрат ресурсів, які спрямовуються безпосередньо на підтримку безпеки польотів // Виробництво та експлуатація авіаційної техніки: Матеріали V Міжнародної науково - технічної конференції “АВІА-2003”. – Т.3. – К.: НАУ, 2003. – С. 31.7-31.11.

  8. V. Kasyanov, A. Goncharenko. Modeling of technical and economical aspects of flight safety // The World Congress “Aviation in the XXI-st Century” press-release. K, Ukraine: NAU, 2003. – Р. 2.63-2.66.

  9. Гончаренко А.В. Обоснование величины инвестиций в безопасность полетов с учетом коэффициента технического использования // ПОЛІТ: Матеріали IV Міжнародної наукової конференції студентів та молодих учених. – К.: НАУ, 2004. – С. 19.

  10. Гончаренко А.В. Постановка задачі про вибір оптимального рівня витрат на підтримання безпеки польотів // НАУКА І МОЛОДЬ: Матеріали міжнародної наукової конференції. – К.: НАУ, 2001. – С. 110.