Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Дмитрів Ірина Іванівна. Християнська символіка у поезії католицьких письменників Західної України міжвоєнного періоду ХХ століття. : Дис... канд. наук: 10.01.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Дмитрів І.І. Християнська символіка у поезії католицьких письменників Західної України міжвоєнного періоду ХХ століття. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. Львівський національний університет імені Івана Франка. – Львів, 2007.

У дисертації досліджуються особливості інтерпретації християнських символів, мотивів та образів у поетичній творчості українських католицьких письменників-“логосівців” та Богдана-Ігоря Антонича. У дослідженні зроблено спробу окреслити семантику поняття “sacrum”, дати визначення сакрального імені, часу і простору, позаяк поняття “сакральне” вживається здебільшого в цих атрибутивних відношеннях. У роботі подано дефініцію релігійного, біблійного та християнського символізму, а також проаналізовано існування символу в площині художньої творчості у її зв’язках з такими теоретичними та структурно-семантичними категоріями, як міф, метафора, алегорія, емблема, знак, художній образ.

У роботі осмислюється концепція української “католицької літератури”, визначаються критерії належності до неї. Окреслюється світоглядна панорама католицьких авторів, яка впливала на специфіку художньої рецепції християнської символіки у їхніх творах. У поетичній спадщині Богдана-Ігоря Антонича, Григора Лужницького, о.Василя Мельника (Лімниченка), о.Степана Семчука та Ореста Петрійчука визначаються основні символічні константи, з’ясовуються особливості символізації біблійних образів і подій, простежується специфіка проекції біблійних подій на український ґрунт, подаються відповідні контексти з української та світової літератур.

Публікації автора:

  1. Релігійна містерія збірки Б.-І.Антонича “Велика гармонія” // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: НВЦ “Каменяр”, 2002. – Випуск десятий. – С.216-228.

  2. Ґенеза і символіка Богородичної поезії о.Василя Мельника-Лімниченка // Наукові записки Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди. Серія: Літературознавство. – Вип. 4 (40). Частина третя. – Харків, 2004. – С.101-109.

  3. Особливості символічного наповнення образу Ісуса Христа у творчості Юрія Клена // Творчість Юрія Клена в контексті українського неокласицизму та вісниківського неоромантизму. – Дрогобич: Відродження, 2004. – С.73-80.

  4. Художня рецепція образу ченця і чернечої спільноти в українській поезії міжвоєнного двадцятиліття // Вісник Прикарпатського університету. Філологія. – Випуск ІХ-Х. – Івано-Франківськ, 2005. – С.101-110.

  5. Художня трансформація образу-символу ангела у творчості поетів-“логосівців” // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: Збірник наукових праць факультету лінгвістики Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету. – Випуск 10. – Київ, 2005. – С. 240-249.

  6. Художня трансформація образів-символів святості у поетичній спадщині о.Василя Мельника-Лімниченка // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. Збірник наукових праць. – Випуск ХV. – Рівне: “Перспектива”, 2005 – С. 96-104.

  7. Євангельський символ у поезії групи “Логос” // Ukraiskie zblienia literaturoznawcze. Pod. red. I.Nabytowycza. – Lublin: Wyd-wo Uniwersytetu im. M.Skodowskiej-Curie, 2006. – S. 81-91.