Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізико-математичні науки / Механіка деформівного твердого тіла


Дударенко Ольга Василівна. Кочення колеса при кінцевих деформаціях з використанням теорії подоби : Дис... канд. наук: 01.02.04 - 2003.



Анотація до роботи:

Дударенко О.В. Кочення колеса при кінцевих деформаціях з використанням теорії подоби. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – “Механіка деформівного твердого тіла”. – Запорізький національний технічний університет, Запоріжжя, 2002.

Дисертація присвячена побудові математичних моделей контактної взаємодії дефорівного колеса по деформівній основі при коченні і ковзанні під дією різноманітних чинників з урахуванням кінцевих деформацій, а також одержанні основних характеристик термопружного контакту твердих деформівних тіл при ковзанні з високими швидкостями. При цьому для кожного типу контактних задач зроблено аналіз отриманих різними авторами експериментальних результатів методами теорії розмірностей і -теореми. Показано, що фізичні параметри деформації при коченні деформівного колеса по деформівній поверхні не довільні, а залежні між собою та є функціями числа М.В. Келдиша. Подані аналітичні залежності для тепловою функції і коефіцієнта опору руху, закону розподілу температурного поля при ковзанні твердих деформівних тіл з високими швидкостями враховують фізику процесу теплотворення.

  1. Запропоновано математичну модель плоскої задачі кочення неоднорідних тіл з урахуванням кінцевих деформацій. Фізичною моделлю кочення є деформівне колесо і деформівна опорна поверхня.

  2. Отримані фізичні параметри деформації при коченні неоднорідних тіл є функціями числа М.В. Келдиша. Ці параметри не довільні, а залежні між собою.

  3. При граничному переході, при малих значеннях куту відведення, отриманий на основі експериментальних даних, лінійний закон деформації пружного колеса збігається з результатами М.В. Келдиша.

  4. Задача Герца-Динника для деформації циліндра при коченні його по площині вирішена з урахуванням неоднорідності контактуючих тіл.

  5. На підставі експериментальних даних виведені аналітичні залежності для радіуса кочення колеса з деформівній периферієй і швидкості автотранспортного засобу при гальмуванні і розгоні в залежності від підведеного крутного моменту і з урахуванням деформації колеса.

  6. Для рішення задач ковзання твердих деформівних тіл з високими швидкостями застосовані методи теорії теплового прикордонного прошарку.

  7. При ковзанні твердих деформівних тіл із високими швидкостями розглянуті виникаючі в процесі контакту поверхневі хвилі типу Релея або типу корабельних хвиль. Для цього типу хвиль отримано закон руху.

  8. Аналітичні вирази для теплової функції і коефіцієнта опору руху, а також закон розподілу температурного поля при ковзанні твердих деформівних тіл з високими швидкостями отримані на підставі експериментальних даних. Подані залежності враховують характер контактної взаємодії фрикційних пар і фізику процесу теплотворення.

  9. Розроблені математичні моделі й аналітичні вирази для рішення нелінійних контактних задач кочення та ковзання теорії пружності передані у відділ головного механіка СП “АвтоЗАЗ - ДЄУ” (м. Запоріжжя) і використовуються для конструкторських розрахунків автомобілей.

  10. Подані в дисертаційній роботі залежності для визначення коефіцієнта опору коченню та сили відведення від куту відведення використовуються при проведенні стендових випробувань автомобілів СП “АвтоЗАЗ - ДЄУ”.

Публікації автора:

  1. Асатурян А.Ш., Дударенко О.В. Влияние крутящего момента на коэффициент сопротивления качению пневматика // Механіка та машинобудування. – 2000. - №1. – С.47-50.

  2. Асатурян А.Ш., Дударенко О.В. Закономерности взаимодействия пневматика с опорной поверхностью при качении // Нові матеріали і технології в металургії та машинобудуванні. – 1998. - №2. – С.108-110.

  3. Асатурян А.Ш., Дударенко О.В Определение радиальной жесткости шины и жесткости при кручении методами теории размерности и подобия // Нові матеріали і технології в металургії та машинобудуванні. – 1999. - №1. – С.83-84.

  4. Асатурян А.Ш., Дударенко О.В. Применение теории размерностей к системному анализу в трибонике // Проблемы трибологии. – 2000. - №1. – С.23-29.

  5. Асатурян А.Ш., Дударенко О.В Распределение температурного поля в пограничном слое при скольжении твердых деформируемых тел // Нові матеріали і технології в металургії та машинобудуванні. – 2000. - №1. – С.99-101.

  6. Дударенко О.В. Деформационные волны при контактном взаимодействии неоднородных сред // Прогрессивные технологии и системы машиностроения: Межд. сб. науч. тр. /ДонГТУ. – 2001. – Вып.16-. С.199-201.

  7. Дударенко О.В., Асатурян А.Ш. Выделение тепла в пограничном слое при скольжении твердых деформируемых тел // Нові матеріали і технології в металургії та машинобудуванні. – 2000. - №2. – С.74-76.

  8. Дударенко О.В., Асатурян А.Ш. К теории качения пневматика с уводом при квазистационарном состоянии // Вестник СевГТУ “Механика, энергетика, экология”: Сб. науч. тр. / СевГТУ. - 2000. – №25. –С.51-56.

  9. Дударенко О.В. Исследование плоской контактной задачи двух тел с поверхностями несогласованной формы методами теории размерностей // Математичні проблеми технічної механіки: Тез. докл. Всеукр. науч. конф. 23-25 апреля 2001. – Днепродзержинск, 2001. –С.17.