Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


Рябець Ярослав Вікторович. Комплексна оцінка потенційної небезпеки руху на перехрестях. : Дис... канд. наук: 05.22.01 - 2009.



Анотація до роботи:

Рябець Я.В. Комплексна оцінка потенційної небезпеки руху на перехрестях. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи. – Національний транспортний університет. – Київ, 2009.

Дисертація присвячена розробці та удосконаленню методів оцінки небезпеки перехресть на одному рівні на вулично-дорожній мережі шляхом оцінки ступеня конфліктності транспортних та пішохідних потоків та подальшої інтегрованої оцінки небезпеки перехресть на одному рівні на їх основі. Аналіз існуючих методів оцінки небезпеки перехресть на одному рівні виявив застарілі підходи до визначення їх небезпеки, що не відповідає сучасній ситуації на вулицях міст.

Дослідження розширених статистичних даних щодо аварійності в різних регіонах України, а також проведення теоретичних та експериментальних досліджень дозволили виділити групу найбільш істотних конфліктних точок та встановити взаємозв’язок між ними.

Запропонований алгоритм вибірки даних про аварійність на перехрестях, розроблений за принципом відбору місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, що характеризуються високим ступенем конфліктності між транспортними і пішохідними потоками, сформована на його основі методика дозволяють проводити комплексну оцінку потенційної небезпеки як на діючих перехрестях, так і на тих, що проектуються.

1. Порівняльний аналіз існуючих методів визначення оцінки рівня безпеки дорожнього руху на елементах вулично-дорожньої мережі показав, що використані в них підходи та моделі принципово не можуть враховувати умови дорожнього руху. Це не дозволяє провести коректну оцінку безпеки дорожнього руху в сучасних умовах.

2. Методами статистичного аналізу кількісно визначено істотність впливу окремих факторів на складність і рівень небезпеки перехресть, в результаті чого запропоновано вісім визначаючих типів конфліктних точок.

3. Визначена небезпека конфліктних точок на перехресті на одному рівні шляхом формування коефіцієнтів ваги між пішоходами і транспортними засобами, в результаті чого запропоновано 4 (з 8 типів) конфліктні точки за участю пішоходів.

4. Розроблений алгоритм оцінки імовірного рівня збитків та визначена вага тяжкості дорожньо-транспортних пригод у конфліктних точках на перехрестях на одному рівні.

5. Запропонована методика визначення небезпеки перехрестя, яка ґрунтується на результатах проведених досліджень та включає в себе інтегровану оцінку потенційної конфліктності та імовірні рівні збитків від дорожньо-транспортних пригод.

Публікації автора:

1. Рябець Я.В. Конфліктні ситуації та безпека руху пішоходів / Я.В. Рябець, В.І. Єресов // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2001. – № 2(10). – С. 24 – 30. Здобувачем проведено дослідження аварійності на вулично-дорожній мережі міст України за результатами якого сформовано множину найбільш небезпечних конфліктних точок, що утворюються на перехрестях.

2. Рябець Я.В. Вплив інтенсивності руху транспортних засобів на ступінь конфліктності на перехресті / Я.В. Рябець, В.Л. Липчанський // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2001. – № 3(11). – С. 80 – 87. Здобувачем оцінено "взаємозв’язок" між рівнем інтенсивності транспортних засобів на перехресті та рівнем конфліктності на ньому. Здобувачем сформовано умови "безпечного" співвідношення між інтенсивністю транспортних засобів та пішоходів у місцях їх взаємодії.

3. Рябець Я.В. Закономірності руху пішоходів при пересіченні ними проїзної частини / Я.В. Рябець, В.І. Єресов, В.Л. Липчанський // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2002. – № 1(12). – С. 44 – 46. Здобувачем визначено залежність між тяжкістю дорожньо-транспортних пригод за участю пішоходів та різними видами ділянок доріг на яких такі ДТП мали місце.

4. Рябець Я.В. Аналіз існуючих методів, що застосовуються при визначенні рівня конфліктності на перехрестях / Я.В. Рябець, В.Л. Липчанський // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2003/1–2. – С. 19 – 23. Здобувачем проведено аналіз відомих методів визначення небезпеки перехресть й зокрема специфічних міць взаємодії транспортних та пішохідних потоків – конфліктних точок. Визначено їх переваги та недоліки.

5. Рябець Я.В. До питання застосування технічних засобів нагляду за дорожнім рухом у попереджені конфліктних ситуацій на дорогах // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2004/1–2. – С. 110 – 112.

6. Рябець Я.В. Удосконалення методики оцінки потенційної небезпеки дорожнього руху / Я.В. Рябець, В.І. Єресов // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2005. – № 1 – 2 (20). – С. 54 – 59. Здобувачем викладено результати власних досліджень, що дозволяють модернізувати та вдосконалити існуючі методи статистичної і апріорної оцінки аварійності на перехрестях на одному рівні.

7. Рябець Я.В. Оцінка небезпечності конфліктних точок за наслідками втрат в ДТП // Безпека дорожнього руху України: Науково-технічний вісник. – К., 2006/3–4. – С. 93 – 98.