Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Паламарчук Ігор Васильович. Контрактні перевезення як чинник підвищення конкурентоспроможності залізниць. : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Паламарчук І. В. Контрактні перевезення як чинник підвищення конкурентоспроможності залізниць. – Рукопис.

Дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за фахом 08.00.04. – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Українська державна академія залізничного транспорту, 2008.

Дисертація присвячена обґрунтуванню підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту, підвищення якості транспортних послуг і застосування гнучкої тарифної політики, шляхом впровадження контрактних перевезень.

Запропоновані методичні підходи до визначення собівартості контрактних вантажних залізничних перевезень дозволяють обґрунтувати економічну базу для побудови тарифів на такі перевезення, оскільки на сьогодні основним чинником, який перешкоджає впровадженню контрактних перевезень на залізничному транспорті України, є відсутність механізму визначення плати за такі перевезення.

Данні методичні підходи до визначення тарифів на контрактні перевезення дозволяють рівною мірою враховувати як інтереси вантажовласни-


17

ків, так і інтереси залізничного транспорту, що сприяє розвитку вантажоутворюючих галузей, і залізниць України.

У дисертаційній роботі обґрунтовані теоретичні та методичні підходи до визначення конкурентоспроможних перевезень на контрактні вантажні залізничні перевезення, розроблені практичні рекомендації до їх впровадження, що сприяє підвищенню конкурентоспроможності залізничної галузі в Україні. Узагальнення отриманих результатів дослідження дало змогу сформувати наступні висновки:

1. Виявлено, що головним конкурентом для залізничного транспорту є автомобільний транспорт, проаналізовані недоліки і переваги конкуруючих видів транспорту і визначені основні напрямки підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту

2. Охарактеризовано існуючу систему ціноутворення на вантажні залізничні перевезення, відмічено особливості транспортних тарифів: транспортні тарифи визначаються на основі нормативів витрат і прибутку: до витрат по рухомих і початково-кінцевих операціях додається норматив прибутку; недоліками існуючої системи розрахунку тарифів є те, що вони є


14

єдиними для всієї залізничної мережі і не враховують реальні витрати на перевезення на конкретних напрямках; діючі тарифи будуються на основі вит-

рат залізничного транспорту і не враховують ні ціни вантажів, що перевозяться, ані попит на ці вантажі; використання при побудові тарифів принципу, згідно з яким він повинен забезпечувати покриття витрат і отримання прибутку.

Усі перераховані недоліки свідчать про те, що існуючі залізничні тарифи не можуть бути конкурентоздатними на ринку вантажних перевезень, тому що вони не орієнтовані на клієнта. Тому, з метою впровадження на мережі залізниць контрактних перевезень, розроблено теоретичні та методичні підходи до визначення провізної плати на усі види контрактних перевезень.

3. Визначено поняття «контрактне перевезення» і запропоновані приоритетні види контрактних вантажних залізничних перевезень, які дозволять залізничний транспорт зробити більш привабливим для вантажовідправників.

4. На сучасному етапі для тарифних цілей використовується середньосітьова собівартість, тому діючі вантажні тарифи не враховують конкретних умов перевезення, тобто без коректировки не можуть бути вжиті до контрактних перевезень. З метою визначення взаємовигідного для клієнта і залізниць вантажного тарифу розроблені методичні підходи для обчислення собівартості контрактного перевезення, виходячи з конкретних умов перевезення. Розроблено методичний підхід до визначення собівартості вантажного контрактного залізничного перевезення.

5. З метою визначення взаємовигідного для клієнта і залізниці вантажного тарифу розроблено методичні підходи для обчислення собівартості контрактного перевезення, виходячи з конкретних умов перевезення, запропоновані: теоретичні та практичні підходи до визначення тарифів на додатковий обсяг перевезень; теоретичні й практичні підходи до визначення

вантажних тарифів у випадку знижки цін на продукцію, що відпускається для потреб залізниць; теоретичні й практичні підходи до визначення тарифів на прискорене вантажне залізничне перевезення при відсутності конкуруючих видів транспорту в напрямку перевезення; теоретичні й практичні підходи до визначення тарифів на прискорене вантажне залізничне перевезення при наявності в напрямку перевезення конкуруючих видів транспорту.

Дані підходи дозволяють:

- при розрахунках тарифів на перевезення враховувати інтереси як вантажовідправника, так і залізниці;

- створити тарифну політику більш гнучкою і більш привабливою для вантажовідправників;

- створити умови, при яких залізничний транспорт буде більш привабливим для вантажовідправників;

- залізничному транспорту достойно конкурувати з автомобільним транспортом на ринку транспортних послуг.


15

6. На базі Microsoft Office Excel розроблено програмне забезпечення по визначенню собівартості перевезень і розрахунку тарифів на запропоновані вантажні контрактні перевезення.

Публікації автора:

Статті у фахових виданнях:

1. Паламарчук И. В. Внедрение контрактных перевозок на железных дорогах Украины / И. В. Паламарчук // Бизнес информ.-2000.-№7-8. - С. 62-63.

2. Паламарчук І. В. До питання про взаємовигідне партнерство вантажовласників і залізниць / І. В. Паламарчук // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. - Економічна серія. - №502. 2001. – С. 248-252.

3. Паламарчук И. В. Методика определения себестоимости контрактной перевозки / И. В. Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості - Харків: – Вип. 2. УкрДАЗТ, 2003.– С. 27-29.

4. Паламарчук І. В. Теоретичні підходи до визначення тарифів на додатковий обсяг перевезень / Н. В. Чебанова, І. В. Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць. – Харків: – Вип. 19-20. УкрДАЗТ, 2007.– С. 262-267.

5. Паламарчук І. В. Визначення тарифів на прискорене вантажне перевезення / Н. В. Чебанова, І. В. Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць. – Харків: – Вип. 21. УкрДАЗТ, 2008.– С. 124-130.

інших виданнях:

6. Паламарчук І. В. Визначення вантажних тарифів у випадку присутності конкуруючих видів транспорту у напрямку перевезення / Н. В. Чебанова, І.В.Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць. - Харків: – Вип. 21. УкрДАЗТ, 2008.– С. 130-134.

7. Паламарчук І. В. Визначення тарифів у випадку знижки цін на продукцію для потреб залізниць / Н. В. Чебанова, І. В. Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць. - Харків: – Вип. 21. УкрДАЗТ, 2008.– С. 135-137.

тези доповідей:

8. Паламарчук И. В. Роль контрактных перевозок в повышении конкурентоспособности железных дорог Украины / И. В. Паламарчук // Исследование и определения экономических процессов «Оптимум-2001»: Труды ІІІ-ей междун. научн.-практ. конф., 15-16 ноября 2001г.: тезисы доп. – Харьков, 2001.- С. 130.


16

9. Паламарчук И. В. Определение себестоимости контрактной перевозки для тарифных целей / И. В. Паламарчук // Україна наукова 2001: І всеукр. наук.-практ. конф., 5-7 листопада 2001 року.: тези доп. – Дніпропетровськ, 2001. – С. 53-54.

10. Паламарчук И. В. Основные недостатки существующей системы ценообразования на грузовые железнодорожные перевозки / И. В. Паламарчук // Молодь в умовах нової соціальної перспективи: ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 18-19 квітня 2001 р.: тези доп. – Житомир, 2001. – С. 70.

11. Паламарчук І. В. Дослідження можливості впровадження руху вантажних поїздів з погодженними термінами доставки / І. В.Паламарчук // Міжн. 64 наук.-техн. конф., 19-21 листопада 2002 р.: тези доп. - Харків:, 2002. – С. 49.

12. Паламарчук І. В. Аналіз зміни коєфіціента знижки із звичайного тарифу у частині рухомої операції / І. В.Паламарчук // Міжн. 65 наук.-техн. конф., 18-20 листопада 2003 р.: тези доп. – Харків, 2003. – С. 52.

13. Паламарчук І. В. Перспективи впровадження контрактних перевезень на залізницях України / І. В. Паламарчук // Міжн. 66 наук.-техн. конф., 23-25 листопада 2004 р.: тези доп. - Харків, 2004. – С. 77.

14. Паламарчук І. В. Перспективы контрактных транзитных перевозок на железнодорожном транспорте Украины / І. В. Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості: Зб. наук. праць. - Харків: – Вип. 7. УкрДАЗТ, 2004.. – С. 73.