Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Релігієзнавство, філософська антропологія, та філософія культури


67. Карпенко Ганна Володимирівна. Концепт символу у західноєвропейській культурі кінця XIX - початку XX століть (на матеріалі текстів французької культури): дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Таврійський національний ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2004.



Анотація до роботи:

Карпенко Г.В. Концепт символу в західноєвропейській культурі кінця ХІХ - початку ХХ століть (на матеріалі текстів французької культури). - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук зі спеціальності 09.00.04 - філософська антропологія, філософія культури. –Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського. – Сімферополь, 2004.

У дисертації пропонується трактування концепту символу як несучої основи художньої культури. Доказується, що концепт символу розвинувся з Платонівської “ідеї” прекрасного, будучи фактично протосимволом, з якого надалі розвинувся концепт символу. Етимологічна багатозначність концепту символу дозволили висунути положення про те, що символ, розвиваючись, стягував на себе такі характеристики, як алегорична, знакова, образна, емблематична, аналогічна тощо. Ці характеристики надалі вичленувались у самостійні символічні форми. Символічна компонента, будучи наявною в кожній з цих форм, таким чином, пронизує їх і стає їх якістю. Вони виявляють межі взаємозв'язку, тобто символічна компонента зчленовує, зв'язує тканину семіозису культури й водночас несе в собі якість його різних форм. Пропонується трактування синестезії та сугестії, як основи символістського світочуття й засобів втілення символів в художній творчості.

Основні положення дисертації розкриті на прикладі аналізу літературних та живописних текстів французької культури.

Публікації автора:

Карпенко А.В. Символ и его значение для Античности и Средневековья // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского. – Т. 15 (54), № 1. – Симферополь, 2002. – С. 75-80.

Карпенко А.В. Учение Платона и его роль в становлении символизма // Культура народов Причерноморья. – 2002. – № 30. -С. 167-170.

Карпенко А.В. Символ. Знак. Образ // Культура народов Причерноморья. – 2002. – № 33. – С. 186-190.

Карпенко А.В. Символизм в системе культуры // Культура народов Причерноморья. – 2002. – № 36. – С.74-78.

Карпенко А.В. Символ в художественном творчестве // Культура народов Причерноморья. – 2003. – № 37. – С.274-278.

Карпенко А.В. Проблема символа в философии французских символистов // Культура народов Причерноморья. – 2004. – Т. 2, № 49. – С.119-122.