Анотація до роботи:
Чжу Чанлей. Конвергенція східної та західної художньої традиції у композиторській практиці. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму, Київ, 2007. Дисертація присвячується проблемам інтеграції культурних цінностей, пошукам синкретичності художніх традицій у культурній парадигмі Схід - Захід. Тема конвергенції охоплює питання культурної спадщини (культурних універсалій); філософії музичної культури, семантики та семасіології (аспекти музичного тезаурусу, музичного артефакту); музичної естетики та загальної теорії музичного мистецтва (постмодернізм, традиції та новаторство, стиль, музичний зміст, синтаксис, закони формотворення). На прикладах з окремих симфонічних творів композиторів Бао Юань Кея (Китай) та Євгена Станковича (Україна), текстово-семантичний та змістовно-логічний аспект яких аналізується у даному дослідженні, робляться висновки про існування у двох індивідуальних авторських системах (що, деяким чином, намічають тенденції розвитку сучасних національних композиторських шкіл – як високі зразки узагальнення художньої традиції на сучасному етапі) певних рис паралельності та подібності. Новий напрямок трактування конвергенції як перспективи сучасного мислення, що поглиблює розуміння синкретизму як інтелектуальної основи східної та західної музичної традиції, пов'язаний з смисловими поняттями діалогу (самодіалогу), метафоричності, цілісності. В результаті аналізу музичного матеріалу представників двох полярних, на перший погляд, композиторських шкіл, відзначається домінантна тенденція до проростання музично-культурних аналогій, особливо, в галузі інструментальної музики, та про їх конвергентний зв’язок: поєднання філософічності та декоративності, узагальненості та деталізованості, циклічності та фазовості, класичної сонатності та варіаційної–імпровізаційності – в єдиному творі можуть виступати нормами досягнення художньої цілісності. |