Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Чжу Чанлей. Конвергенція східної та західної художньої традиції у композиторській практиці. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Чжу Чанлей. Конвергенція східної та західної художньої традиції у композиторській практиці. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму, Київ, 2007.

Дисертація присвячується проблемам інтеграції культурних цінностей, пошукам синкретичності художніх традицій у культурній парадигмі Схід - Захід.

Тема конвергенції охоплює питання культурної спадщини (культурних універсалій); філософії музичної культури, семантики та семасіології (аспекти музичного тезаурусу, музичного артефакту); музичної естетики та загальної теорії музичного мистецтва (постмодернізм, традиції та новаторство, стиль, музичний зміст, синтаксис, закони формотворення).

На прикладах з окремих симфонічних творів композиторів Бао Юань Кея (Китай) та Євгена Станковича (Україна), текстово-семантичний та змістовно-логічний аспект яких аналізується у даному дослідженні, робляться висновки про існування у двох індивідуальних авторських системах (що, деяким чином, намічають тенденції розвитку сучасних національних композиторських шкіл – як високі зразки узагальнення художньої традиції на сучасному етапі) певних рис паралельності та подібності.

Новий напрямок трактування конвергенції як перспективи сучасного мислення, що поглиблює розуміння синкретизму як інтелектуальної основи східної та західної музичної традиції, пов'язаний з смисловими поняттями діалогу (самодіалогу), метафоричності, цілісності.

В результаті аналізу музичного матеріалу представників двох полярних, на перший погляд, композиторських шкіл, відзначається домінантна тенденція до проростання музично-культурних аналогій, особливо, в галузі інструментальної музики, та про їх конвергентний зв’язок: поєднання філософічності та декоративності, узагальненості та деталізованості, циклічності та фазовості, класичної сонатності та варіаційної–імпровізаційності – в єдиному творі можуть виступати нормами досягнення художньої цілісності.

Публікації автора:

  1. Чжу Чанлей. Конвергенция пространственно-временных смыслов в творчестве Евгения Станковича // Київське музикознавство / Культурологія та мистецтвознавство. – Зб. Статей. – Вип. 20. – К.: НМАУ – КДВМУ, 2006. – С. 67 – 77

    Чжу Чанлей. Вопросы традиции и новаторства в китайской и европейской культуре // Музика третього тисячоліття / Науковий вісник. – Вип. 46. – К.: НМАУ, 2007. – С.

    Чжу Чанлей. Явища східно-західної конвергенцїї в композиторській практиці / Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. – К.: ДАККІМ, 2007. – С.

    Чжу Чанлей. О некоторых ключевых координатах в системах научного и художественного мышления: Восток – Запад // Тези УI Всеукраїнської науково-практичної конференції «Духовність українства ХХI століття». – Вип. 10. – Кіровоград, ВМУРоЛ «Україна», 21 – 22 квітня, 2006. – С. 376 – 380

    Чжу Чанлей. Инновационные процессы синтеза смыслов в творчестве Евгения Станковича // Тези Міжнародної науково-практичної конференції «Україна – світ: від культурної своєрідності до спорідненості культур. – К.: ДАККІМ, 25-26 травня 2006. – С. 187 – 188