Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Історія філософії


Гучко Галина Іванівна. Кирило-Мефодіївська традиція в українській духовній культурі (ІХ - перша половина ХІХ ст.) : Дис... канд. філос.: 09.00.05 / Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. — Л., 2004. — 185арк. — Бібліогр.: арк. 169-185.



Анотація до роботи:

Гучко Г.І. Кирило-Мефодіївська традиція в українській духовній культурі (ІХ перша половина ХІХ ст.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук зі спеціальності 09.00.05 - історія філософії.

Львівський національний університет імені Івана Франка, Львів, 2005.

Діяльність слов’янських просвітителів Кирила і Мефодія стала основою потужної традиції в духовній культурі України. В епоху княжої Русі вона проявилася як утвердження християнської релігії та морально-етичного характеру світосприйняття й філософування, виражена у перекладних та оригінальних писемних пам’ятках. У період першого культурно-національного відродження (ХVІ–ХVІІ ст.) ця традиція сприяла формуванню етнічно-національної самосвідомості на ґрунті збереження мови і власної культури, уособленням чого є діяльність Острозького осередку, Івана Вишенського, поява перших граматик і словників слов’янської мови. У ХVІІІ–ХІХ ст. проявом Кирило-Мефодіївської традиції є утвердження української національної ідеї в діяльності членів “Руської трійці”, Кирило-Мефодіївського товариства насамперед.

Публікації автора:

1. Кондюх Г. Утвердження Кирило-Мефодіївської традиції в середньовічній Україні // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Філософія. – 2001. – №7. С.10–16.

2. Кондюх Г. Витоки Кирило-Мефодіївської традиції в культурі Київської Русі // Вісник Львівського університету. Філософські науки. Львів, 2001. – Вип.3. – С. 270–279.

3. Гучко Г. Кирило-Мефодіївська традиція в контексті слов’янського єднання // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Філософія. – 2002. – № 9. – С.5–9.

4. Гучко Г. Вплив Кирило-Мефодіївської традиції на формування політичної свідомості українців (друга пол. ХІХ ст.) // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Філософія. – 2003. – №11. – С.17–23.

5. Гучко Г. Ренесанс в Україні та Кирило-Мефодіївська традиція // Вісник Львівського унів-ту. Філософські науки. – Львів, 2003. – Вип.5. – С.264–273.

6. Кондюх Г. Місійна діяльність Кирила і Мефодія в культурі слов’ян // Історія релігій в Україні. Книга 1. – Львів: Логос, 2002. – С.206–209.

7. Гучко Г. Кирило-Мефодіївське християнство // Релігієзнавчі студії. – Львів: 2002. – Вип.1. – С.137–146.

8. Гучко Г. Діяльність греко-католицького духовенства в контексті Кирило-Мефодіївської традиції // Історія релігій в Україні. Книга 1. – Львів: Логос, 2003. – С.211–215.

9. Гучко Г. Релігійний пієтет українців у національній концепції Кирило-Мефодіївського товариства // Історія релігій в Україні. Книга ІІ. – Львів: Логос, 2004. – С.248–252.