Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Історичні науки / Історія України


Довгань Костянтин Геннадійович. Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933-1941 рр.). : Дис... канд. наук: 07.00.01 - 2008.



Анотація до роботи:

Довгань К.Г. Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933-1941 рр.). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата історичних наук за спеціальністю 07.00.01 – Історія України. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2008 р.

У дисертації вперше в історіографії здійснено системний аналіз діяльності представників особового складу Київського університету в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму. В основу роботи покладено всебічний аналіз широкого кола джерел з історії КДУ, документів і матеріалів діячів Київського університету (1933-41 рр.).

Процес відновлення та становлення КДУ в 1933-41 рр. відбувався в умовах оформлення радянських засад системи вищої освіти, згідно яких університет розглядався не як автономний центр розвитку науки та культури, а, говорячи термінологією 1930-х рр., як своєрідна „кузня кадрів” і „ділянка ідеологічного фронту”. В кінці 1930-х рр. Київський університет перетворився на звичайний радянський вищий учбовий заклад з уніфікованою системою викладання, слухняною професурою та вірним справі побудови соціалістичного суспільства студентством.

Науково-педагогічна та громадсько-політична діяльність представників професорсько-викладацького та науково-допоміжного складу, співробітників, студентів та аспірантів Київського університету в 1933-41 рр. відбувалась в контексті наступу влади на інтелігенцію, розгортання репресій щодо неї. Встановлення тотального контролю над вищою школою супроводжувалося винищенням найкращих її представників.

Політичні репресії проти діячів КДУ в 1933-41 рр. були складовою частиною централізаторської політики Кремля, метою якого було створення химерного суспільства так званих „будівничих соціалізму” та побудова уніфікованої тоталітарної держави. Політичні репресії негативно вплинули на розвиток провідного вищого закладу УРСР, внаслідок чого було втрачено ціле покоління талановитих педагогів і науковців.