Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська мова


Євтушина Тетяна Олександрівна. Лінгвостилістичний потенціал фразеології у творах В.Стефаника : дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / НАН України; Інститут української мови. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Євтушина Т.О. Лінгвостилістичний потенціал фразеології у творах В. Стефаника. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.02.01 – українська мова. – Інститут української мови НАН України. – Київ, 2005.

Дисертацію присвячено цілісному дослідженню особливостей репрезентації фразеологічних одиниць у художньо-словесному просторі В. Стефаника. Простежено динаміку поглядів на природу фразеологічних одиниць, їхні конструктивні ознаки та класифікації, механізм функціонування ФО в художніх текстах. З’ясовано, що ФО у новелах письменника є маркерами індивідуального стилю автора, своєрідними концептами художньої картини світу В. Стефаника; обґрунтовано методику концептуального аналізу художніх суперконцептів людина, земля, дійсність, вербалізованих на фразеологічному рівні; сутність цих концептів відображається в їх складній, неоднорідній структурі; встановлено системні відношення між фразеологізмами в межах концептів, їх взаємопроникнення. Проаналізовано узуальні й оказіональні ФО в аспекті контекстуальної реалізації, визначено стилістичний та прагматичний ефект семантичних і структурно-семантичних способів трансформацій ФО; звернуто увагу на індивідуально-авторські утворення ФО. Укладено словникові статті до Словника фразеовживань В. Стефаника.

Публікації автора:

1. Євтушина Т.О. До питання співвіднесення сполучуваності і типу семантики із фразеотворчим компонентом “як” (на матеріалі творів В. Стефаника) // Вісник Прикарпатського університету ім. В. Стефаника: Зб. статей VІ Міжнародної конференції. – Івано-Франківськ: Плай, 2000. – С. 187 – 191.

2. Євтушина Т.О. Семантико-стилістичні особливості фразеологічних одиниць у мистецькій скарбниці В. Стефаника // Філологічні студії. – Луцьк, 2000. – № 1. – С. 83 – 87.

3. Євтушина Т.О. Фразеологізми в загальнонародній мові та новелістиці В. Стефаника // Мова і культура. – К.: Видавничий Дім Дмитра Бурого, 2001. – Вип.3. – Т.2. – С. 80 – 85.

4. Євтушина Т.О. Нотатки про художні трансформації фразеологічних одиниць у творах В. Стефаника. // Проблеми славістики. – Луцьк, 2002. – №3. – С. 66 – 71.

5. Євтушина Т.О. Оказіонально-стилістичне використання фразеологічних одиниць у художніх текстах (на матеріалі творів В. Стефаника). // Мова і культура. – К.: Видавничий Дім Дмитра Бурого, 2002. – Вип.5. – Т.6. – С. 97 – 103.

6. Євтушина Т.О. Семантичний аспект фразеології новел В. Стефаника
// Культура народов Причорноморья: Научный журнал. – Ялта, 2002. – № 32 (сентябрь). – С. 47 – 51.

7. Євтушина Т.О. Фразеологізми як мовні одиниці вторинної номінації (на прикладі прози В. Стефаника) // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки ДДПУ імені Івана Франка. – Дрогобич: НВЦ “Каменяр”, 2002. – Вип. 10. – С. 239 – 250.

8. Євтушина Т.О. Робота з фразеологізмами при вивченні синтаксису в сучасній загальноосвітній школі // Наша школа: Науково-методичний журнал. – Одеса, 2003. – № 1. – С. 67 – 70.

9. Євтушина Т.О. Емоційність Стефаникових фразеологізмів // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія Філологія. – Харків, 2004. – Вип. 41. – № 632. С. 180 – 184.

10. Євтушина Т.О. Фразеологізми як фрагмент мовної картини світу В. Стефаника // Актуальні проблеми сучасної філології. Материалы ХІІ научной конференции профессорско-преподавательского состава филологического факультета. – Тирасполь, 23-24 сентября 2004г. – Тирасполь: РИОПГУ, 2004. – С. 201 – 205.

11. Євтушина Т.О. Фразеологічна вербалізація концепту “час” у художньому мовленні В. Стефаника // Матеріали Першої Міжнародної науково-практичної конференції “Науковий потенціал світу 2004”. Том 67. Філологічні науки. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 12 – 14.