Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Дубровська Галина Миколаївна. Літургічна символіка у російській музиці ХIХ-ХХ століть: феномен С. В. Рахманінова : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2009.



Анотація до роботи:

Дубровська Г. Н. Літургічна символіка в російській музиці кінця ХІХ – початку ХХ віку: феномен С. В. Рахманінова. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за фахом 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. Одеса, 2008.

Дисертація присвячена дослідженню значного шару російської музики кінця ХIХ – початку ХХ століть. Автор спирався на її визначення в богословській, філософській і музично-культурологічній літературі. У дисертації запропонована система стильового аналізу духовних і світських творів, дане визначення музичного символу і літургічної інтонації як генеральної інтонації епохи. Як стильові домінанти виділені музичний іконопис, стиль Фаворського світла, соборність у фортепіаннім концерті.

В інтонаційній сфері позначені характерні православно-літургічні символи, проведені паралелі з західно-католицькою символікою, а також виділений літургічний ладо-гармонійний комплекс.

Основна увага приділена творчості С. В. Рахманінова, як найбільш яскравому прикладові взаємодії духовної і світської традицій. Символічні основи його творчості виявляються на основі символічної теорії російських релігійних філософів (П. Флоренського, А. Лосєва, С. Аверінцева та ін.), зв'язаної з православним культом. Улаштовуються поняття: музичного богослов'я, літургічної символіки, добового богослужбового кола, літургічного ритму сходження у творчості С. В. Рахманінова; віділяється специфіка російського фортепіанного концерту як соборного жанру (на прикладі Другого і Третього концертів С. Рахманінова).

Виявлені основні символи у творчості С. Рахманінова, у тому числі літургічні та апокаліптичні, проведені значні паралелі між світською (переважно фортепіанною) і духовною музикою, визначений його фортепіанний стиль як симфолітургійный.