Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економічна теорія


604. Огданський Кирило Миколайович. Макроекономічний розвиток суб'єктів фінансової діяльності в умовах ринку: дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Дніпропетровський держ. аграрний ун-т. - Д., 2004.



Анотація до роботи:

Огданський К.М. Макроекономічний розвиток суб’єктів фінансової діяльності в умовах ринку. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.01.01 – економічна теорія. – Дніпропетровський державний аграрний університет, Дніпропетровськ, 2004.

У роботі досліджуються теоретичні та практичні макроекономічні умови в Україні, які значною мірою обумовлені недосконалістю державного управління економікою, про що свідчать високий рівень державних витрат та неузгодженість фінансових засобів макроекономічної політики, непослідовність в її проведенні. Це все, на думку автора, знижує ефективність державного регулювання економіки. Тому зволікання з проведенням економічних реформ лише ускладнює й без того тяжке становище вітчизняної економічної системи. На думку автора, проведення заходів фіскальної політики у нашій країні здійснює скоріше дестабілізуючий вплив на економіку, ніж сприяє її розвитку. Складність економічних систем робить надзвичайно актуальною проблему рівноваги. Проаналізовано багато моделей, які описують макроекономічну рівновагу економічних систем. Автор пропонує посилювати інститути, які розвивають ринкові відносини та поглиблюють структурні реформи, у тому числі приватизацію і реструктуризацію великих підприємств, розвивають суспільний сектор, удосконалюють діяльність урядових інституцій.

  1. Держказначейству України, як структурному компоненту Міністерства фінансів України, належить важлива роль у реалізації економічної, фінансової та соціальної політики. Можна констатувати, що Держказначейство бере участь у перерозподілі, за допомогою фінансових потоків, валового внутрішнього продукту. Це диктує необхідність застосування певного методологічного підходу до вивчення фінансового життя в країні. Передусім, необхідно врахування інтересів усіх учасників процесу створення валового внутрішнього продукту: держави як представника суспільства в цілому, виробничих структур і безпосередньо зайнятого в суспільному виробництві населення.

  2. З метою подальшого просування вперед у справі економічного реформування в країні вкрай необхідна Державна програма розвитку сектора державних фінансів, насамперед, програма реформування казначейської системи. Автор пропонує як базові в процесі реформування застосовувати ті апробовані заходи, які втілюються в практику казначейської роботи в Управлінні Державного казначейства України у Дніпропетровській області та центральному апараті ДКУ. При цьому наріжним критерієм реформ повинно бути положення, яке визначає, що видатки бюджету, загалом діяльність казначейської системи, повинні здійснюватись так, аби витрати на цей процес були мінімальними.

  3. Подальше реформування діяльності Держказначейства призведе до позитивних суспільних наслідків як для держави в цілому, так і для кожної соціальної або господарської групи зокрема.

  1. Як головні принципи бюджетної політики та казначейської справи ми виділяємо такі: гнучкість (еластичність), рівномірність, достатність, прозорість. За умови їх дотримання покращання роботи Держказначейства можливе у двох аспектах: 1) унаслідок удосконалення державної фінансової політики, бюджетної політики, поліпшення бюджетного процесу, але ДКУ буде виступати при цьому і чинником, і суб’єктом, що вдосконалюватиме стратегічні напрямки власної діяльності в результаті вказаних процесів; 2) удосконалення технічних прийомів функціонування казначейських установ, упровадження нових технологій роботи на основі комп’ютеризації діяльності органів казначейської системи.

  2. Розвиток системи Державного казначейства України, удосконалення його роботи є важливим компонентом на шляху створення сучасної ринкової економічної системи в Україні, оскільки саме воно опосередковує рух коштів від платників податків до одержувачів видатків на державному та місцевому рівнях, і саме воно відіграє провідну роль у формуванні регулятивних та інших функцій державних фінансів.

Важливо постійно забезпечувати реальність того річного бюджету, який затверджено Верховною Радою України і тієї бюджетної політики, яка проводиться Міністерством фінансів України, Державним казначейством. У цьому – сенс діяльності Державного казначейства.

Ось чому необхідно посилювати інститути, які розвивають ринкові відносини та поглиблюють структурні реформи, у тому числі приватизацію і реструктуризацію великих підприємств, розвивати суспільний сектор, удосконалювати діяльність урядових інституцій, що регулюють економічну діяльність, перш за все, казначейську систему, активніше проводити політику консолідації та посилення банківського сектора, здійснювати заходи щодо піднесення інноваційного та творчого потенціалу малого і середнього бізнесу, покращувати інвестиційний клімат – усе це завдання сьогоднішнього та завтрашнього дня, які виведуть Україну на шлях інтеграції у співтовариство розвинутих європейських країн.

Публікації автора:

Статті у фахових наукових виданнях:

  1. Батура О.В., Огданський К.М. Державне казначейство України: місце і роль у виконанні бюджету // Фінанси України. – 2003. – № 11. – С. 3 – 10.

  2. Огданський К.М. Умови формування курсу акцій на фондовому ринку України // Теорії мікро- і макроекономіки: Зб. наук. пр. – К.: АМУ, 1999. – Вип. 3. – С. 108 – 112.

  3. Батура О.В., Огданський К.М. Про казначейське забезпечення власних повноважень органів місцевого самоврядування // Теорії мікро- і макроекономіки: Зб. наук. пр. – К.: АМУ, 2000. – Вип. 4. – С. 31 – 34.

  4. Огданський К.М. Удосконалення функціонування місцевих бюджетів при умові їх казначейського виконання // Наукові записки: Зб. наук. пр. – Тернопіль: ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2000. – № 6. – С. 19 – 20.

  5. Огданський К.М., Риженко А.Л. Казначейська система виконання місцевого бюджету в розрізі системи освіти // Теорії мікро- і макроекономіки: Зб. наук. пр. – К.: АМУ, 2001. – Вип. 7. – С. 251 – 253.

  6. Огданський К.М. Казначейство та його вплив на ефективність грошового обігу бюджетних коштів // Наукові записки: Зб. наук. пр. – Тернопіль: ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2001. – № 3. – С. 54 – 59.

  7. Огданський К.М. Казначейська система регулювання бюджетного процесу на мікрорівні // Держава та регіони: Науково-виробничий журнал. Сер. «Економіка та підприємництво».-Запоріжжя: Гуманітарний університет „ЗІДМУ”, 2001. – № 3. – С. 57 – 60.

Інші публікації

  1. Казначейська справа: Інтегр. посіб.: У 2 т. / П.Г.Петрашко, О.О.Чечуліна, В.Т.Александров, С.О.Булгакова, К.М.Огданський, О.І.Назарчук, Н.І.Сушко. – К.: Наук.-вид. підпр. “АВТ лтд”, 2004.

  2. Огданський К.М. Необхідність та засади реформування казначейської системи // Казна. – 2003. – № 7 – 8. – С. 35 – 37.

  3. Батура О. В., Огданський К. М. Проблеми функціонування механізму казначейської системи на регіональному рівні // Przedsiкbiorstwo w procesie transformacji: Materiaіy z Miкdzynarodowej Konferencji Naukowej w Przemylu 11 – 12 maja 2000 roku / Praca pod red. K. Jaremczuka. – Przemyl, 2000. – S. 547 – 556.