Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Чайка Інна Петрівна. Маркетинг консалтингових послуг на підприємствах : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Чайка І.П. Маркетинг консалтингових послуг на підприємствах. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Полтавський університет споживчої кооперації України. – Полтава, 2008.

Дисертація присвячена вирішенню теоретичних і практичних завдань реалізації маркетингу консалтингових послуг вітчизняних підприємств. У дисертації розкрито соціально-економічну сутність та роль консалтингу в системі ринкових відносин; проведено дослідження еволюції розвитку консалтингу у світовій практиці; узагальнено теоретичні підходи маркетингу консалтингової діяльності. Досліджено тенденції розвитку консалтингової діяльності в Україні; удосконалено методичні підходи до формування асортименту консалтингових послуг; визначено особливості в управлінні маркетинговою діяльністю підприємств, що надають консалтингові послуги. За результатами дослідження обґрунтовано методику організації маркетингової діяльності консалтингового підприємства; визначено методичні підходи до оцінки його діяльності; розроблено модель стратегічного розвитку консалтингових підприємств шляхом формування пакета маркетингових стратегій конкурентних переваг.

Результатом дисертаційного дослідження є нове вирішення наукового завдання щодо обґрунтування теоретичних підходів і розробки практичних рекомендацій з удосконалення маркетингу консалтингових послуг на вітчизняних підприємствах. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити такі висновки:

  1. На основі проведеного аналізу визначено соціально-економічну сутність та макроекономічну функцію консалтингу, його місце в ринковій інфраструктурі. Доведено, що залучення зовнішнього консультування є об'єктивною необхідністю для забезпечення довгострокового стратегічного розвитку сучасного підприємства.

  2. У результаті дослідження міжнародного досвіду консалтингової діяльності виділено основні соціально-економічні передумови, що спричинили необхідність в консультуванні; визначено етапи еволюції консалтингу в світовій практиці; на основі аналізу сучасного стану і тенденцій консалтингових ринків різних країн окреслено перспективи й обґрунтовано напрями розвитку консалтингової діяльності в Україні.

  3. Узагальнено теоретичні підходи до маркетингу консалтингової діяльності, що дозволило визначити особливості консалтингових послуг як товару і запропонувати низку специфічних маркетингових заходів для досягнення консультантами ринкового успіху. За результатами аналізу зроблено висновок, що інструментом для визначення форм та механізмів надання консалтингових послуг є вивчення потреб споживачів, яке в подальшому слугує інформаційною платформою для розробки маркетингової стратегії і тактики консалтингових підприємств, сегментації ринку консалтингових послуг, вивчення споживацької поведінки та попиту, пошуку цільового ринку.

  4. Проведено дослідження тенденцій розвитку консалтингової діяльності в Україні, яке визначило існуючий стан галузі, її проблеми та перспективи розвитку. За всіма видами послуг, які можна віднести до консалтингових видів діяльності, спостерігається збільшення темпів приросту реалізації в період із 2003 по 2006 рр., особливо з діяльності у сфері інформатизації – 122,7 %. Аналіз показав зростання інтересу до консалтингу з боку вітчизняних підприємств; збільшення обсягу замовлень; формування української специфіки консалтингу, що має яскраво виражені національні риси. Разом з тим, не сформована суспільна думка про реальність віддачі від інвестування в консалтингові послуги; споживачі не завжди задоволені результатами консультування; відсутні єдині тарифні показники при встановленні вартості консалтингових послуг. Доведено, що причиною негативних результатів є недосконалість маркетингового механізму управління діяльністю консалтинговим підприємством.

  5. Удосконалено методичний підхід до формування асортименту консалтингових послуг на основі сегментування ринку консалтингу, а також визначення місця консалтингового підприємства на ринку стосовно конкурентів шляхом розробки карти ринку консалтингу України, який дозволив забезпечити відповідність зазначеного підходу стратегічним напрямам розвитку консалтингових підприємств.

  6. Визначено особливості управління маркетинговою діяльністю консалтингових підприємств, за допомогою чого було виявлено проблеми і запропоновано можливості вдосконалення маркетингового інструментарію на основі аналізу життєвого циклу консалтингових послуг, процесу розробки політики ціноутворення на консалтингові бізнес-послуги і засобів їх просування.

  7. Обґрунтовано методику організації маркетингової діяльності консалтингових підприємств, що передбачає реалізацію таких етапів: комплексне дослідження ринку, моніторинг внутрішніх можливостей досліджуваних підприємств, визначення напрямів оптимального розвитку, формування програми маркетингу, своєчасне усунення відхилень від плану.

  8. Удосконалено методичні підходи до оцінки поточних результатів діяльності консалтингових підприємств через систему показників управління ефективністю, яка відповідає як економічній, так і соціальній складовим їх діяльності. Обґрунтовано механізм організації процесу поточної оцінки результатів діяльності консалтингових підприємств на основі розробленої системи показників.

  9. Обґрунтовано модель стратегічного розвитку консалтингових підприємств, сформовано пакет маркетингових стратегій конкурентних переваг для консалтингових підприємств на основі показників потужності їх діяльності з урахуванням сучасного стану вітчизняного консалтингового ринку, спираючись на який підприємство зможе розробити власну стратегію поведінки в конкурентному середовищі.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях

  1. Чайка І. П. Конкурентне середовище консалтингового ринку України / І. П. Чайка // Культура народов Причерноморья: Научный журнал. – 2007. № 103. – С. 200203.

  2. Чайка І. П. Особливості ціноутворення на ринку консалтингових послуг / І. П. Чайка // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. – 2007. № 2. – С. 102105.(Економічні науки).

  3. Чайка І. П. Перспективи залучення консалтингових фірм до процесу формування системи маркетингу підприємств споживчої кооперації / І. П. Чайка // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. 2006. – Вип. 216, Т.2. С. 311317.

  4. Чайка І. П. Співробітництво промислових підприємств та консалтингових фірм з питань маркетингу / І. П. Чайка // Вісник ДонДУЕТ. – 2006 . № 4. – С. 130137.

  5. Чайка І. П. Формування маркетингу в консалтинговій фірмі / І. П. Чайка // Формування ринкових відносин в Україні. – 2008. № 6 (85). – С. 6670.

В інших виданнях

6. Чайка І. П. Вдосконалення інфраструктури консалтингового ринку / І. П. Чайка // Стратегии развития Украины в глобальной среде: материалы междунар. науч.- практ. конф., ( Симферополь, 26–28 октября 2007 г.). – Симферополь: Издательский центр Крымского института бизнеса, 2007. – С. 135137.

7. Чайка І. П. Використання інтернет-маркетингу в консалтинговій діяльності / І. П. Чайка // Управленческие аспекты повышения национальной конкурентоспособности: материалы междунар. науч.-практ. конф., (Симферополь, 4–7 октября 2007 г.). – Симферополь, 2007. – С. 6667.

8. Чайка І. П. Деякі аспекти співпраці консалтингових фірм з підприємствами агропромислового комплексу України / І. П. Чайка // Інфраструктурне забезпечення продовольчого ринку України: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., ( Полтава, 17–18 лют. 2005 р.). – Полтава, 2005. – С. 5354.

9. Чайка І. П. Залучення консалтингових посередників як напрямок формування маркетингу на підприємствах споживчої кооперації / І. П. Чайка // Соціально-економічні перспективи розвитку України: матеріали І міжнар. наук.-практ. конф., (Дніпропетровськ, 14 черв. 2006 р.). – Дніпропетровськ, 2006. – С. 7072.

10. Чайка И. П. Конкуренция на консалтинговом рынке Украины / И. П. Чайка // Ломоносовские чтения: материалы науч. конф. 2007 г. и междунар. науч. конф. студентов, аспирантов и молодых ученых “Ломоносов-2007”. – Севастополь, 2007. – С. 444446.

11. Чайка І. П. Напрямки маркетингової діяльності консалтингової фірми / І. П. Чайка // Маркетинг в малому та середньому бізнесі: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., ( Полтава, 24-25 трав. 2007 р.). – Полтава, 2007. – С. 141143.

12. Чайка І. П. Підвищення ефективності функціонування консалтингових компаній на засадах маркетингу / І.П. Чайка // Маркетингові дослідження в Україні: зб. тез доповідей ІІІ наук.-практ. конф., ( Луганськ, 22-23 трав. 2008 р.). – Луганськ, 2008. – С. 277278.

13. Чайка І. П. Сфера застосування маркетингового консалтингу в Україні / І. П. Чайка // Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. студентів, асріпантів та молодих вчених, ( Тернопіль, 15 квіт. 2005 р.). – Тернопіль, 2005. – С. 269270.

14. Чайка І. П. Управління життєвим циклом консалтингових послуг / І. П. Чайка // Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: зб. тез доповідей першої міжнар. наук.-практ. конф., ( Суми, 21–22 верес. 2007 р.). – Суми, 2007. – С. 162164.

15. Чайка І. П. Формування конкурентних переваг консалтингової компанії в умовах ринкової економіки / І. П. Чайка // Методологія та практика менеджменту на порозі ХХІ століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., ( Полтава, 15–16 трав. 2008 р.). – Полтава, 2008. – С. 177178.