Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Івасенко Олена Анатоліївна. Маркетинг збутової діяльності переробних підприємств на продовольчому ринку : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Івасенко О.А. Маркетинг збутової діяльності переробних підприємств на продовольчому ринку. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, Донецьк, 2009.

Дисертація присвячена вирішенню методологічних, методичних питань, а також розробці практичних рекомендації щодо впровадження маркетингових технологій у збутовою діяльністю підприємств. У роботі визначено основні підходи та методи діагностики збутової діяльності, оцінки ефективності збуту та стратегічного планування збутової діяльності підприємств.

Досліджено споживчий ринок консервної продукції, його кон’юнктуру та фактори впливу на її стан, проаналізовано діяльність окремих виробничих підприємств. Визначено систему показників оцінки результативності збутової діяльності переробних підприємств, запропоновано методологічні підходи до визначення стратегічної позиції підприємств на конкурентному ринку, алгоритм формування інструментальних маркетингових стратегій в сфері збуту, орієнтованих на посередників і кінцевих споживачів.

Удосконалено систему показників оцінки результативності збутової діяльності переробних підприємств, розроблена модель стратегічного планування збутової діяльності переробних підприємств, підхід до стратегічного позиціовання підприємства на ринку за допомогою матричних моделей і методику проведення стратегічного аудиту збутової діяльності підприємства.

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукового завдання щодо розробки науково-методичних основ формування маркетингу збутової діяльності переробних підприємств консервної підгалузі харчової промисловості.

  1. Дослідження існуючих теоретико-методологічних підходів до формування маркетингу збуту продукції переробних підприємств дозволило розглянути збутову діяльність переробних підприємств харчової промисловості як сферу діяльності організацій, які прагнуть реалізувати свої комерційні потреби через продаж або перепродаж товарів, основною метою яких є задоволення потреб споживачів і, відповідно, отримання прибутку, шляхом стратегічного планування, організації збуту на тактичному рівні управління збутом та здійснення ряду технологічних операцій – на операційному. При цьому маркетинг збутової діяльності слід розглядати як комплекс спланованих дій підприємства, який передбачає здійснення низки заходів: формування товарного портфеля підприємства, впровадження стратегії ціноутворення, застосування маркетингових комунікацій та системи стимулювання збуту, організації матеріально-технічного забезпечення товароруху та логістичної системи на засадах стратегічного планування.

  2. Діагностика розвитку консервної підгалузі дозволила визначити основні проблеми збутової діяльності переробних підприємств, до числа яких входять: недостатня забезпеченість галузі сировиною, технологіями, негативна динаміка розвитку рівня споживчого попиту та його структури, пасивне ставлення до застосування маркетингових технологій в процесі планування та здійснення виробничо-збутової діяльності, для вирішення яких в роботі розроблено та запропоновано механізм реалізації маркетингових заходів щодо утримання конкурентних позицій на цільовому ринку.

  3. Розроблено методичний прийом оцінки рівня задоволеності споживачів цільового ринку дозволив розробити профіль споживачів консервованої продукції, який передбачає здійснення аналізу рівня заодволеннності споживачів продукцією підгалузі. Результати оцінки показали, що у 75% підприємств ступінь задоволеності кінцевих споживачів низька, оскільки показник нижчий за 2,5 балів.

  4. Аналіз результативності маркетингу збутової діяльності підприємств виявив складний зміст і характер цієї категорії доведено, що її характеристика не зводиться лише до оцінки економічних показників, а має більш широке визначення, яке полягає у відповідності результатів маркетингової діяльності переробних підприємств інтересам і потребам споживачів. Відповідно оцінка результативності маркетингу збутової діяльності на основі розрахунку інтегрального показника, який узагальнює показник економічної ефективності збуту та оцінки рівня задоволеності споживачів цільового ринку.

  5. Запропоновано методичні засади щодо визначення стратегічної конкурентної позиції переробних підприємств на ринку збуту на основі застосування єдиної оціночної шкали, дозволили удосконалити процес позиціонування переробних підприємств харчової промисловості у конкурентному середовищі на основі ряду стратегічних маркетингових моделей.

  6. Розроблений методичний підхід щодо формування маркетингових стратегій збутової діяльності переробного підприємства, в основу якого покладений принцип генерування стратегічних альтернатив з урахуванням стану конкурентного середовища та характеру маркетингових відносин підприємства в каналі розподілу, надав можливість оптимально диференціювати набір маркетингових технологій в процесі збуту відповідно до вимог ринку.

  7. В роботі сформовано оптимальний портфель торговельних посередників для переробних підприємств консервної підгалузі харчової промисловості на основі запропонованого науково-методичного підходу, методологічна сутність якого ґрунтується на використанні матричної моделі стратегічного позиціонування, основним критеріям якої є цінність посередника та частка закупівель посередника в загальному обсязі реалізації продукції.

Публікації автора:

Публікації у фахових виданнях

  1. Івасенко О.А. Факторний аналіз споживчого попиту населення на плодоовочеву консервну продукцію / О.А. Івасенко // Регіональні перспективи. – 2003. – № 9–10. – С. 83–87.

  1. Карпенко Н.В. Стратегічне управління збутовим потенціалом підприємств харчової переробної промисловості України / Н.В. Карпенко, О.А. Івасенко // Регіональні перспективи. – 2004. – № 3–5. – С. 173–175. (внесок автора: запропоновано адаптовані науково-методичні підходи щодо управління збутовою діяльністю переробних підприємств).

  2. Івасенко О.А. Дослідження споживчих переваг населення регіону при формуванні виробничо-збутової діяльності підприємств харчової промисловості : зб. наук. пр. / О.А. Івасенко // [Проблеми раціонального використання соціально-економічного та природно-ресурсного потенціалу регіону] / Спілка економістів України, Нац. ун-т водного госп-ва та природокористування, Інститут Європейської інтеграції, – Випуск ХІ. – № 2. – Рівне : НУВГП, 2005. – С. 51–65. (Серія «Підприємництво, менеджмент, маркетинг»).

  3. Івасенко О.А. Брендинг на ринку плодоовочевої консервної продукції в Україні / О.А. Івасенко // Вісник Донецького університету. – 2005. – № 2. – С. 200–207. (Серія В «Економіка і право»).

  4. Івасенко О.А. Позиціонування як інструмент: досвід виробників плодоовочевої консервної продукції / О.А. Івасенко // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 1. – С. 39–42.

  5. Івасенко О.А. Стан та розвиток консервної галузі харчової переробної промисловості України / О.А. Івасенко // Науковий вісник ПУСКУ. – 2008. – № 4 (31). – С. 145–149. – (Серія «Економічні науки»).

Матеріали конференцій

  1. Івасенко О.А. Загальноекономічні показники діяльності підприємств переробної промисловості на продовольчому ринку України : матеріали VI міжнар. наук.-практ. конф. // [«Маркетинг: теорія і практика»], (Київ, 18–20 вересня 2002 р.) / Київ. нац. економ. ун-т, УАМ. – К. : КНЕУ, 2002. – С. 41–42.

  2. Івасенко О.А. Стратегічне управління збутовим потенціалом підприємств харчової переробної промисловості України : зб. тез доповідей ІІ міжнар. наук.-практ. конф. / О.А. Івасенко // [«Методологія і практика менеджменту на порозі ХХІ століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти»], (Полтава, 22–24 квітня 2004 р.). – Полтава: РВВ ПУСКУ, 2004. – С. 81–82.

  3. Івасенко О.А. Маркетингові дослідження ринку при формуванні збутової політики виробничого підприємства : матеріали ІІІ міжнародної наук.-практ. конф. // [«Маркетингові дослідження в Україні»] (Ялта, 25–28 травня 2004 р.) / УАМ. – К. : Київ. нац. торг.-економ. ун-т, 2004. – С. 32–34.

  4. Ивасенко Е.А. Стратегическая направленность сбытовой деятельности перерабатывающих предприятий пищевой промышленности в условиях маркетинговой ориентации // зб. тез IV междунар. науч. конф. студ. и асп. // [«Техника и технология пищевых производств»], (Могилев, 20–22 апреля 2004). – Могилев : Могилевский государственный университет продовольствия, 2004. – С. 114–115.

  5. Івасенко О.А. Марочні стратегії виробничих підприємств як інструмент стратегічного планування маркетингу : зб. тез доповідей ІІІ міжнар. наук.-практ. конф. // [«Методологія і практика менеджменту на порозі ХХІ століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти»], (Полтава,
    10–12 травня 2006 р.). – Полтава : РВВ ПУСКУ, 2006. – С. 64–65.

  6. Івасенко О.А. Шляхи підвищення ефективності збутової діяльності виробничого підприємства харчової промисловості : зб. тез доповідей міжнар. наук.-практ. конф. // [«Інфраструктурне забезпечення продовольчого ринку України»], (Полтава, 17–18 лютого 2005 р.), / Укоопспілка, УАМ, Полт. обл. держ. ад-ція. – Полтава : РВВ ПУСКУ, 2005. – С. 65–66.

  7. Івасенко О. Вплив факторів зовнішнього середовища на формування стратегії збуту виробничих підприємств малого та середнього бізнесу : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. // [«Маркетинг в малому та середньому бізнесі»], (Полтава, 24–25 травня 2007 р.) / УКООПСПІЛКА, Укр. асоціація маркетингу. – Полтава : АСМІ, 2007. – 228 с. – С. 193–197.

  8. Івасенко О.А. Стратегічне планування в системі стратегічного управління збутовою діяльністю виробничих підприємств : матеріали міжн. наук.-практ. конф. [«Управління підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення»], (Ялта, 4–6 жовтня 2007 р.), / Севастопольська міська держ. адм-ція, Дон. нац. ун-т економ. і торг. ім. М.І. Туган-Барановського, Ін-т проблем ринку та економ.-еколог. дос-нь НАН України, Харківськ нац. економ.
    ун-т, Одеськ. держ. економ. ун-т. – Т. 1. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2007. – С. 233–236.

  9. Івасенко О.А. Стратегічні підходи в управлінні маркетингом збутової діяльності виробничих підприємств : зб. тез Першої міжнар. наук.-практ. конф. // [«Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу»], (Суми,
    21–22 вересня 2007 р.) / Сум. регіон. центр інтелект. розвитку. – Суми : СДУ, 2007 – С. 65–67.

  10. Івасенко О.А. Використання Інтернет-маркетингу в процесі стратегічного планування збутової діяльності виробничих підприємств: мат. науч.-практ. конф. // [«Управленческие аспекты повышения национальной конкурентоспособности»], (Симферополь, 4–7 октября 2007 г.), / Высш. шк. мен-та, Центр развития образования, науки и инноваций. – Симферополь : издательский центр Крымского института бизнеса, 2007. – С. 197–199.

  11. Івасенко О.А. Маркетингові дослідження ринкових посередників в системі збуту виробничих підприємств : матеріали IX міжнар. конф. // [«Маркетинг в Україні»], (Київ, 20–21 листопада 2008 р.), / УАМ. – К. : КНЕУ ім. В. Гетьмана, 2008. – С. 83–84.