Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Жаболенко Марина Володимирівна. Маркетингова стратегія формування споживчого попиту на легкові автомобілі: дисертація канд. екон. наук: 08.06.01 / Донецький держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. - Донецьк, 2003.



Анотація до роботи:

Жаболенко М.В. Маркетингова стратегія формування споживчого попиту на легкові автомобілі у Донецькому регіоні. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 «Економіка, організація та управління підприємствами». – Донецький державний університет економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського, Донецьк, 2003.

Дисертація присвячена розробці маркетингової стратегії формування споживчого попиту на легкові автомобілі у Донецькому регіоні. У роботі доповнено вітчизняну систему класифікації параметром «підвищена місткість» на підставі його пріоритетності при здійсненні вибору автомобіля українськими споживачами, а також присутності в європейських класифікаційних стандартах. Запропоновано модель «ієрархія взаємозв'язку корисності і ціни автомобіля», що дозволяє вдосконалити структуру пропозиції легкових автомобілів з урахуванням споживчих переваг, розташованих на різних рівнях їхньої ієрархії. Розроблено матрицю для оцінки рівня надійності автомобіля, що дозволяє визначити доцільність його пропозиції на ринку і перспективи попиту на ньому. Запропоновано алгоритм моделі формування попиту на легкові автомобілі, сформованої на основі концепції «4Р», який враховує його специфіку, а також необхідність концентрації основних зусиль на компоненті «сервісне обслуговування» як домінуючому в процесі задоволення попиту.

У дисертації запропоновано системний алгоритм розробки нової моделі з параметрами, що забезпечують її конкурентоспроможність на обраному сегменті ринку. Розроблено модель оптимізації попиту в системі координат «споживчий сегмент – модель автомобіля», що дозволяє визначити існуючу потребу споживачів легкових автомобілів у Донецьком регіоні на певну марку автомобіля відповідно до запропонованої класифікації.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення та вирішення конкретної науково-прикладної задачі розробки ефективної маркетингової стратегії формування споживчого попиту на легкові автомобілі.

Результати проведеного дослідження дозволяють зробити наступні висновки.

  1. При порівнянні структури абсолютних, дійсних і платоспроможних потреб, попиту і реалізованого попиту можна знайти реальні шляхи для регулювання і впливу на ці структури в інтересах більш раціонального розвитку суспільного виробництва й оптимального задоволення потреб населення в товарах, зокрема автомобілях.

  2. Формування стратегії діяльності підприємства на ринку легкових автомобілів припускає прийняття серії взаємозалежних ключових рішень, що визначаються такими параметрами: розробка продукції; планування сервісного обслуговування; встановлення системи підтримки працездатності і відновлення автомобіля протягом усього терміну експлуатації.

  3. Виявлено, що специфічні фактори й умови транзитивної економіки України роблять майже неможливим на даному етапі застосування складних математичних методів і статичних моделей, тому запропоновано використовувати комплексний метод прогнозування, який має переваги як кількісних, так і якісних методів та враховує динамічні чинники .

  4. Встановлено, що ринок легкових автомобілів України істотно відрізняється від інших товарних ринків, тому при його вивченні необхідно враховувати наступні складові: кількість нових автомобілів (виробництво + імпорт), імпорт старих, експорт, тимчасовий ввіз, внутрішні перепродажі та імпорт по агрегатах.

  5. Виходячи з аналізу споживчих переваг, потенційний ринок Донецької області диференційований на п’ять категорій, що визначаються потребами на основі якісно-цінового позиціонування.

  6. Запропоновано модель-ієрархію взаємозв'язку корисності і ціни автомобіля, яка дозволяє сформувати покупцю конкретний рівень "готовності заплатити".

  7. Запропоновано системний алгоритм розробки нової моделі з параметрами, що забезпечують її конкурентоспроможність на обраному сегменті ринку.

  8. Розроблено модель оптимізації попиту в системі координат «споживчий сегмент – модель автомобіля», що дозволяє визначити існуючу потребу споживачів легкових автомобілів.

Публікації автора:

Публікації в спеціалізованих виданнях

  1. Оносов М., Жаболенко М. Сучасний стан ринку легкових автомобілів в Україні // Торгівля і ринок України: Зб. наук. праць. - Вип.8. – Том 1. - Донецьк: ДонДУЕТ. - 1999. – С. 314-319. – 0,4 др.арк. (особистий внесок здобувача: проведено аналіз стану ринку легкових автомобілів в Україні та зроблено висновки – 0,3 др.арк.).

  2. Жаболенко М., Оносов М. Проблеми виробництва та збуту легкових автомобілів СП “АвтоЗАЗ – DAEWOO” та шляхи їх вирішення // Торгівля і ринок України: Зб. наук. праць. - Вип.9. - Том 2. - Донецьк: ДонДУЕТ. - 1999. – С.61-66. – 0,4 др.арк. (особистий внесок здобувача: визначено головні проблеми виробництва та збуту автомобілів, що виробляє СП “АвтоЗАЗ –DAEWOO” та запропоновано рекомендації з їх подолання – 0,3 др. арк.).

  3. Жаболенко М., Жданова Н. Проблеми оцінки ефективності рекламної кампанії легкових автомобілів // Торгівля і ринок України: Зб. наук. - Вип.11. - Том 1. - Донецьк: ДонДУЕТ. - 2000. – С.229-233. – 0,3 др. арк. (особистий внесок здобувача: визначені особливості оцінки рекламної кампанії стосовно легкових автомобілів, зроблено висновки – 0,2 др. арк.) .

  4. Жаболенко М. Перспективи розвитку виробництва та споживання легкових автомобілів в Україні // Торгівля і ринок України: Зб. наук. праць. - Вип.10. - Том 1. - Донецьк: ДонДУЕТ. - 2000. – С.286-290. – 0,3 др.арк.

  5. Жаболенко М. Особливості сегментації ринку легкових автомобілів // Торгівля і ринок України: Зб. наук. праць. - Вип.12. - Том 1. - Донецьк: ДонДУЕТ. - 2001. – С.266-273. – 0,5др. арк.

  6. Жаболенко М., Криковцева Н. Формування стратегії в процесі прийняття рішення про покупку в умовах післяпродажного обслуговування // Торгівля і ринок України.: Зб. наук. праць. - Вип.14. - Том 1 . - Донецьк: ДонДУЕТ. - 2002. – С.82-86. – 0,4 др.арк. (особистий внесок здобувача: на базі запропонованих стратегоутворюючих факторів розроблено стратегію післяпродажного обслуговування – 0,3 др.арк.).

  7. Криковцева Н.О., Жаболенко М.В. Формування стратегії післяпродажного обслуговування легкових автомобілів // Вісник Донецького національного університету: Серія В. Економіка і право. – 2002. - № 2-1. – С. 247-252. – 0,5 др.арк. (особистий внесок здобувача: проведено дослідження та визначено головні групи споживачів легкових автомобілів, які слід враховувати при формуванні стратегії післяпродажного обслуговування – 0,4 др. арк.).

Публикації в інших виданнях

  1. Жаболенко М. Сучасний стан ринку легкових автомобілів у Донецько-Придніпровському районі // Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. “Проблеми теорії і практики становлення соціально-орієнтованої ринкової економіки”. - Харків: ХДАТУ, 1999. – С.258-259. – 0,25 др.арк.

  2. Жаболенко М.В. Факторы формирования потребительского спроса на легковые автомобили // Материали междунар. науч.-практ. конф. "Потребительский рынок: качество и безопасность товаров и услуг". - Том 2. - Орел: ОрелГТУ. – 2001. – С. 28-30. – 0,15 др.арк.

  1. Жаболенко М.В. Особливості класифікації асортименту легкових автомобілів в Україні // Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. «Сучасна концепція маркетингу та ії інтерпретація в умовах перехідного суспільства». - Харків: ХІБМ. - 2001. – С.163-166. – 0,25 др.арк.

  2. Жаболенко М.В. Сучасний ринок легкових автомобілів в Україні // Матеріали Першої всеукр. наук.-практ. конф. “Україна наукова 2001”. - Том 11. Економічні науки. - Дніпропетровськ. - 2001. – С. 18. – 0,1 др.арк.

  3. Жаболенко М.В. Особливості формування ринку легкових автомобілів в Україні // Матеріали всеукр. наук.-практ. конф. “Наука й освіта 2002”. - Том 10. Економіка. – Дніпропетровськ. - 2002. – С.3. – 0,1 др.арк.

  4. Жаболенко М.В. Маркетингові дослідження на ринку легкових автомобілів // Матеріали Першої всеукр. наук.-практ. конф. “Маркетингові дослідження в Україні”. – Луганськ: СНУ. – 2001. – С.56-57. – 0,05 др.арк.

  5. Жаболенко М.В. Про споживчі переваги на ринку легкових автомобілів у Донецьком регіоні // Матеріали II міжнар. наук.-практ. конф. “Маркетингові дослідження в Україні”.– Луганськ: СНУ. – 2001. – С.61-62. – 0,05 др.арк.