Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізико-математичні науки / Математичне моделювання та обчислювальні методи


Петровська Інга Ростиславівна. Математична модель психосоціальної сфери людини для системи підтримки прийняття психодіагностичних рішень : дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Національний ун-т "Львівська політехніка". - Л., 2005.



Анотація до роботи:

Петровська І.Р. Математична модель психосоціальної сфери людини для системи підтримки прийняття психодіагностичних рішень. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.05.02 – математичне моделювання та обчислювальні методи. – Національний університет „Львівська політехніка”, Львів, 2005.

Дисертаційна робота присвячена розв’язанню наукової задачі побудови математичної моделі психосоціальної сфери людини для системи підтримки прийняття психодіагностичних рішень на засадах нечіткої логіки для покращення функціонування соціотехнічних систем (CТC).

У роботі розроблено математичну модель, алгоритм та програму діагностики психосоціальної сфери (ПСС) та соціально-психологічної зрілості людини (СПЗ) на основі лінгвістичної апроксимації із застосуванням композиційного правила нечіткого логічного виводу. Це дозволило формалізувати процедуру прийняття діагностичного рішення про СПЗ людини за якісних параметрів ПСС та отримати ефективний iнструмент прогнозування поведiнки людини для розв’язання найрiзноманітніших практичних задач СТС.

У дисертаційній роботі розв'язано наукове завдання побудови математичної моделі психосоціальної сфери людини для системи підтримки прийняття психодіагностичних рішень на засадах нечіткої логіки з метою покращання функціонування соціотехнічних систем. Результати проведеного дослідження дозволяють стверджувати:

  1. Найбільш ефективними і перспективними на сьогодні методами дослідження та моделювання компонентів СТС можна вважати методи побудови нечітких моделей, оскільки вони дозволяють враховувати складні внутрішні взаємозв’язки в досліджуваних об’єктах.

  2. Основні труднощі розв’язання задач психодіагностики (оцінки ЛФ в СТС) обумовлені необхідністю врахування великої кількості якісних параметрів людини, а також відсутністю аналітичних залежностей, які б зв’язували параметри ПСС людини і діагностичне рішення про рівень СПЗ. Застосування апарату нечітких множин для розв’язання задач психодіагностики повинно здійснюватися на основі принципів лінгвістичності параметрів ПСС людини і діагностичного рішення про рівень СПЗ, а також лінгвістичності та ієрархічності діагностичних знань.

  3. Визначені параметри ПСС та СПЗ дозволяють описати психічний та соціальний статуси людини, в результаті проведеного кореляційного аналізу вдалося мінімізувати кількість діагностованих параметрів з 64 до 29.

  4. Розроблена математична модель ідентифікації рівня СПЗ дозволяє формалізувати процедуру прийняття діагностичного рішення на базі нечіткої логіки для якісних параметрів ПСС людини. Встановлені причинно-наслідкові зв’язки „параметри психосоціальної сфери – рівень соціально-психологічної зрілості” використані у процедурі підбору та просуванні кадрів, розподілі функцій та обов’язків між працівниками ЛНБ ім. В.Стефаника НАН України, Львівського коледжу Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій, Дослідницького Центру Міністерства освіти і науки України та у навчально-виховному процесі Національного університету „Львівська політехніка”.

  5. Створена система підтримки прийняття психодіагностичних рішень допомагає приймати ефективні управлінські рішення для покращання кадрового забезпечення СТС, розв’язку проблем профпридатності та профвідбору.

Публікації автора:

  1. Петровська І.Р. Математичне моделювання процесу діагностики соціально-психологічної зрілості людини як компонента соціотехнічної системи // Вісник Тернопільського державного технічного університету. - Вип. 3. – Тернопіль, 2005. – С. 175-181.

  2. Ієвлєв О.М., Петровська І.Р. Актуальні аспекти моделювання відгуку людини та її психосоціальної сфери у біотехнічній системі // Вісник Державного університету "Львівська політехніка": "Комп’ютерна інженерія та інформаційні технології". - № 322. - Львів, 1997. – С. 45–50.

  3. Петровська І.Р., Ієвлєв О.М. Аналіз професійно-важливих якостей особистості в комунікаційній сфері. Невербальний аспект // Науковий вісник Українського державного лісотехнічного університету. - Вип. 9.4. - Львів, 1998. –С. 183–189.

  4. Петровська І.Р. Використання математичної моделі психосоціальної сфери для ефективного управління людським фактором у сучасних умовах // Bісник Державного університету "Львівська політехніка": "Проблеми економіки та управління". - № 338. - Львів, 1998. – С. 48–54.

  5. Петровська І.Р. Математична модель діагностики параметрів оператора ергатичної системи // Фізичні методи та засоби контролю середовищ, матеріалів та виробів. - Вип. 8: Неруйнівний контроль та діагностика неоднорідних об’єктів. – Львів: Фізико-механічний інститут ім. Г.В.Карпенка, 2003. – С. 244-250.

  6. Петровська І.Р. Моделювання компонентів людино-машинних систем для діагностики їх параметрів // Фізичні методи та засоби контролю середовищ, матеріалів та виробів. - Вип. 5. – Львів: Фізико-механічний інститут ім. Г.В.Карпенка, 2000. - С. 212–218.

  7. Петровська І.Р. Особливості математичного моделювання експрес-діагностичної системи контролю властивостей людини // Фізичні методи та засоби контролю середовищ, матеріалів та виробів. - Вип. 4. – Львів: Фізико-механічний інститут ім. Г.В.Карпенка, 1999. - С. 200–204.

  8. Петровська І.Р. Про деякі аспекти вимірювання індивідуально-психологічних особливостей операторів // Матер. наук.-техн. конф. „Фізичні методи та засоби контролю матеріалів та виробів – „ЛЕОТЕСТ – 98”. – Київ-Львів: Вид-во ДЦ Міносвіти України, 1998. - С. 177-182.

  9. Романець З.О., Петровська І.Р. Психолого-педагогічні аспекти формування професійної Я-концепції випускників вищих освітніх закладів // Матер. міжнар. наук.-метод. конф. „Сучасні технології навчання у навчальному процесі вищих освітніх закладів”. - Ч.1. – Рівне: РТДУ, 1999. – С. 106–110.

  10. Кизименко Л.Д., Петровcька І.Р., Ієвлєв О.М. Математична модель психосоціальної сфери особистості та її використання при дослідженні відгуку людини у соціотехнічній системі (СТС) // Матер. міжнар. наук. конф. "Математичне моделювання в психологічних та педагогічних дослідженнях". - Дніпропетровськ, 1996. – С. 38-39.

  11. Кизименко Л.Д., Петровська І.Р. Типологічний простір особистості як інструмент опису та контролю параметрів людини // Матер. наук.-техн. конф. "Фізичні методи та засоби контролю матеріалів та виробів "ЛЕОТЕСТ - 97", Славське Львівської обл., 1997. – С. 77-78.

  12. Петровська І.Р. Комп’ютерна психодіагностика як один із способів підвищення ефективності управління навчальними закладами // Матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф. “Управління в освіті”. – Львів, 2003.– С. 38.

  13. Петровська І.Р. Діагностика соціально-психологічної зрілості для оцінки потенційних можливостей людини // Матер. ІІ-ї Міжнар. наук.-практ. конф. „Управління в освіті”. - Львів, 2005. – С. 51-52.

  14. Петровська І.Р. Математичне моделювання процесу діагностики соціально-психологічної зрілості людини на засадах нечіткої логіки // Матер. VІІ-ї Міжнар. наук.-техн. конф. „Системний аналіз та інформаційні технології”. - Київ, 2005. – С. 66.