Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіко-математичне моделювання


231. Дацко Мирослав Володимирович. Математичне моделювання задач маркетингу у підприємництві: дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. - Л., 2004.



Анотація до роботи:

ДАЦКО М.В. Математичне моделювання задач маркетингу у підприємництві.- Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук по спеціальності 08. 03. 02 – Економіко-математичне моделювання. – Львівський національний університет імені Івана Франка.– Львів, 2004.

В дисертаційній роботі проаналізовано особливості маркетингової діяльності на Україні, представлені теоретичні і прикладні аспекти економіко-математичного моделювання маркетингової діяльності у підприємництві, зокрема розглядаються задачі визначення оптимальної інтенсивності затрат на рекламу у підперіодах рекламного періоду, визначення параметрів залежності обсягів попиту від комплексу маркетингових затрат підприємства, визначення приросту кількості потенційних покупців на продукцію підприємства. Також запропоновано імітаційну модель для вирішення задачі вибору маркетингової стратегії на підприємстві.

Систематизовано програмне забезпечення, що може застосовуватися для розв'язку задач маркетингу на підприємстві.

У дисертаційній роботі проведено теоретичні дослідження та практичні розробки, які стосуються оптимізації маркетингової діяльності у підприємництві. Розроблені методи дозволяють вибрати підприємству ефективну стратегію маркетингової діяльності.

Результати вирішення поставлених у дисертації завдань дозволяють зробити наступні висновки:

1. Створення в Україні ринкової інфраструктури та трансформація принципів функціонування економіки, коли вся господарська діяльність спрямована на обслуговування потреб ринку, зумовили застосування маркетингу як одного із основних засобів забезпечення ефективної підприємницької діяльності на ринку. Сучасне тлумачення маркетингу дає можливість розмежувати основні завдання та функції маркетингової діяльності підприємства, регламентувати межі його застосування.

2. Система ринкової економіки, механізм формування і розподілу ресурсів, технології продажу товарів розширюють сферу господарських відносин підприємства, одночасно висуваючи особливі вимоги щодо аналізу існуючих взаємозв'яків підприємства, прогнозування перспектив і основних напрямків його маркетингової діяльності. Виходячи із цього у дисертаційному дослідженні виділено основні задачі маркетингової діяльності підприємства.

3. Ефективна маркетингова діяльність є неможливою без використання маркетингової інформації. У роботі проведено аналіз забезпечення маркетинговою інформацією підприємств, за результатами аналізу зроблено висновок про те, що в сучасних умовах перспективним для підприємств є розвиток автоматизованих методів збору маркетингової інформації та наведено основні переваги використання таких методів.

4. Обґрунтовано необхідність впровадження комп’ютерних технологій для забезпечення ефективності маркетингової діяльності. Проведено аналіз та систематизацію ринку програмних продуктів для розв’язку задач маркетингу в Україні.

5. На основі економетричних підходів побудовано економіко-математичну модель визначення параметрів залежності обсягів попиту від комплексу маркетингових витрат підприємства. Також запропоновано процедури для визначення меж маркетингових витрат в рамках яких діяльність підприємства буде ефективною, та розроблено програмне забезпечення реалізації запропонованої економіко-математичної моделі.

6. Визначено особливості проведення рекламної кампанії на підприємстві та на основі методів теорії оптимального управління сформульовано економіко-математичну модель задачі визначення оптимальної інтенсивності витрат на рекламу у підперіодах рекламного періоду.

7. Досліджено психологічні особливості поведінки покупців на основі чого запропоновано модель визначення приросту кількості потенційних покупців на продукцію підприємства.

8. З метою автоматизації вибору підприємством стратегії маркетингової діяльності у роботі розроблено модель вибору маркетингової стратегії та обгрунтовано кожен з її етапів.

Публікації автора:

  1. Дацко М.В До питання моделювання торгово-виробничої діяльності підприємства.// Вісник Львівського національного університету імені Івана Франка. Серія економічна. 2001.-Вип.30.-C.500-506.

  2. Дацко М.В. Визначення параметрів кривої реакції продажу. //Формування ринкової економіки в Україні. Наук. збірник. Спецвипуск 9. Актуальні проблеми економічної теорії. Львів, ІНТЕРЕКО. 2002.-C.139-144.

  3. Дацко М.В. До питання врахування впливу психологічних факторів на вибір маркетингової стратегії підприємства.//Формування ринкової економіки в Україні. Наук. збірник. Спецвипуск 11. Фінансово-кредитне регулювання ділової активності господарюючих суб’єктів. Львів. ІНТЕРЕКО. 2002.-C.422-428.

  4. Дацко М.В. Про деякі підходи до побудови оптимальної стратегії затрат на рекламу. //Формування ринкової економіки в Україні. Наук. збірник. Спецвипуск 10. Доходи та заощадження в умовах трансформаційної економіки України. Львів. ІНТЕРЕКО, 2002.-C.248-253.

  5. Дацко М.В. Особливості маркетингової діяльності в Україні. //Формування ринкової економіки в Україні. Наук. Збірник. Випуск 12. Львів. ІНТЕРЕКО. 2003.-C.417-419.

  6. Дацко М.В. До питання моделювання маркетингових досліджень на підприємстві. //Економічна система України: європейський вибір. Матеріали міжнародної наукової студентсько-аспірантської конференції. Львів. 2000.-C.25-26.

  7. Дацко М.В. Прогнозування попиту на продукцію підприємства. //Україна в ХХІ ст: формування економічної системи. Матеріали міжнародної наукової студентсько-аспірантської конференції. Львів. 2001.-C.88-89.

  8. Дацко М.В. Математичне моделювання формування фонду маркетингу. //Актуальні проблеми формування економічної системи України. Матеріали міжнародної наукової студентсько-аспірантської конференції. – Львів. 2002. -C. 75-76.

  9. Дацко М.В. Internet-як інструмент маркетингу.// Комп’ютерне моделювання та інформаційні технології в науці, економіці та освіті. Збірник наукових праць. Черкаси. 2003. -C.37-38.

  10. Дацко М.В. Побудова оптимальних каналів товаропросування. //Економіка пострадянських країн: стан та перспективи розвитку. Матеріали міжнародної наукової студентсько-аспірантської конференції. Львів. 2003.-C.73.