Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології


812. Столяренко Максим Олександрович. Математичне та інформаційне забезпечення автоматизованої системи управління міськими транспортними електромережами: дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / НАН України; Інститут проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Столяренко М.О. Математичне та інформаційне забезпечення автоматизованої системи управління міськими транспортними електромережами. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.06 – Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології. – Інститут проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова, Київ, 2004.

Дисертація присвячена створенню автоматизованої системи управління електромережами міського транспорту. Проведено аналіз аварійних ситуацій і дій персоналу при керуванні станом мережі МЕТ, що дозволило виділити наступні задачі: планування токових навантажень у мережі та відповідних величин уставок пристроїв захисту на підстанціях; прийняття рішень при виникненні аварійних ситуацій; прийняття рішень при оперативному керуванні поточним станом живильної мережі; визначення максимально припустимої кількості рухомого складу. Для рішення поставлених задач розроблена система управління синтезується з чотирьох підсистем. Розроблена математична модель прогнозу струмів навантаження та модель прогнозу струмів короткого замикання. Створене математичне забезпечення дозволило розробити інформаційне забезпечення автоматизованої системи управління міськими транспортними електромережами.

Основним результатом дисертаційної роботи є створення математичного та інформаційного забезпечення автоматизованої системи управління міськими транспортними електромережами. Крім цього отримані наступні наукові та практичні підсумки:

1. Проведено аналіз системи електропостачання міського транспорту, визначені її особливості та відмінності від існуючих систем енергопостачання. Це дозволило виділити наступні задачі: планування струмових навантажень у мережі і відповідних величин уставок пристроїв захисту на підстанціях; прийняття рішень при виникненні аварійних ситуацій; прийняття рішень при оперативному керуванні поточним станом живильної мережі; визначення максимально припустимої кількості рухомого складу.

2. На основі проведеного аналізу створено структуру АСУ міськими транспортними електромережами, що синтезується з чотирьох підсистем: планування, пошуку резервів живлення, реконфігурації живильної мережі та реорганізації руху.

3. Розроблено методику формального представлення мережі міського електротранспорту у вигляді відповідних множин, що дає можливість здійснювати технічне проектування інформаційної бази даних автоматизованої системи управління транспортними електромережами.

4. Для режимів короткого замикання, підлеглих закону Ленца, у частині перемінної складової розроблено аналітичні моделі прогнозу струмів коротких замикань. Сукупність розроблених математичних моделей прогнозу навантаження дозволяє розраховувати для кожної підстанції величину уставок струмочасового захисту, а моделі прогнозу струмів короткого замикання – величину уставок лінійного захисту. Розроблено математичні моделі, що дозволяють прогнозувати спадання напруги на найбільш вилученій від підстанції ділянці контактної мережі в залежності від кількості одиниць рухомого складу на цій ділянці.

5. Здійснено фізичну постановку і формалізацію задач керування для чотирьох підсистем: планування, пошуку резервів живлення, реконфігурації живильної мережі і реорганізації руху.

6. Розроблено алгоритми кожної підсистеми, визначені логічні взаємозв'язки їхнього функціонування і переключення.

7. Методичні основи розробки автоматизованої системи, аналітичні моделі й алгоритми керування дозволили розробити інформаційне забезпечення автоматизованої системи керування міськими транспортними електромережами.

8. Здійснено промислове впровадження програмних комплексів АСУ, експлуатація якого за 2003 рік показала, що ефективність спрацьовувань захисту від струмів короткого замикання збільшилася на 27%, а реакція на тривале перевищення навантажень у мережі покращилася на 31%.

Публікації автора:

1. Криводубский О.А., Столяренко М.А. Математическая модель питающей сети городского электротранспорта // Наукові праці Донецького державного технічного університету. – Донецьк. – 2002. – С.223-227.

2. Столяренко М.А. Ситуационный прогноз и распознавание решений в управлении электроснабжением городского транспорта // Искусственный интеллект. – 2002. – №1. – С.111-118.

3. Криводубский О.А., Столяренко М.А. Система принятия решений при управлении нагрузкой в сети электротранспорта // Науково-технічний журнал “Вісник ЧДТУ”. – 2002. – №4. – С.45-48.

4. Криводубский О.А., Столяренко М.А. Методология расчёта защиты в сети питания городского электротранспорта // Сборник трудов IX Международной научно-практической конференции “Автоматика - 2002”. Наукові праці Донецького державного технічного університету. – Донецьк. – 2002. – Випуск 47. – С.207-215.

5. Столяренко М.А. Критерии оптимального функционирования системы городского электротранспорта // Искусственный интеллект. – № 4. – 2003. – С.373-377.

6. Столяренко М.А. Система принятия решений при управлении нагрузкой в сети электротранспорта // Збірник праць третьої Всеукраїнської конференції молодих науковців “Інформаційні технології в науці, освіті і техніці”. – Черкаси. – С.201 – 203.

7. Столяренко М.А. Анализ ситуаций и формирование ассоциативных связей при авариях в сети электропитания городского транспорта // Системний аналіз та інформаційні технології: Тези доповідей учасників IV Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених (1-3 липня 2002 р., м. Київ) – К.: ІВЦ “Видавництво “Політехніка””. – 2002. – С.72.

8. Криводубский О.А., Столяренко М.А. Методология расчёта защиты в сети питания городского электротранспорта. // Матеріали міжнародної конференції з управління “Автоматика - 2002”. – Донецьк. – 2002. – С.47-49.

9. Столяренко М.А. Интеллектуальные решения при управлении движением городского электротранспорта // X-th International Conference “Knowledge-Dialogue-Solution”, June 16-26, Varna (Bulgaria). Proceedings. – FOI-COMMERCE. – Sofia. – 2003. – P.102-107.