1. Виявлено і досліджено основні проблеми й особливості господарювання підприємств фармацевтичної галузі з урахуванням умов ринкових перетворень. При переході до ринкових відносин відбуваються значні зміни в здійсненні господарсько-економічної діяльності підприємств, що потребує удосконалення методів і прийомів управління. 2. Запропоновані шляхи щодо збільшення цільової норми прибутку як головного аспекту підвищення ефективності управління. У зв’язку з цим досліджено норму прибутку, як мінімально припустиму, прийняту в результаті вивчення стратегії діяльності підприємства, що дозволяє забезпечити не лише поточне виконання зобов’язань, але й сталий розвиток в економічному, політичному та соціальному середовищі. 3. Проаналізовано господарсько-економічну діяльність підприємств фармацевтичної галузі. Виявлено основні тенденції розвитку фармацевтичного ринку з боку зміни обсягів виробництва, імпорту і експорту, а також надано практичні рекомендації щодо стратегії подальшого розвитку, впровадження інновацій й підвищення прибутковості. 4. На даному етапі розвитку фармацевтичної галузі України важливу роль відіграють підприємства-дистриб’ютори, що займаються імпортом лікарських засобів, який становить вагому частку фармацевтичного ринку. У зв’язку з цим важливим фактором розвитку фармацевтичної галузі є сильна й конкурентоспроможна система дистриб’юторів лікарських засобів. Особливу увагу в проведеному досліджені приділено діяльності оптових підприємств з продажу медикаментів та аптечних мереж. 5. Обґрунтовано стратегії великих дистриб'юторських компаній, що спрямовані на створення конкурентних переваг, які, по-перше, зосереджені на підвищенні якості обслуговування підприємств роздрібної торгівлі, а по-друге, на поглинання великими підприємствами малих. Виявлено найбільшу комплексну проблему – забезпечення злагодженого механізму управління їх господарсько-економічною діяльністю. Її вирішення полягає в проведенні аналізу на підставі статистичної інформації про стан діяльності дистриб’юторських компаній й прогнозуванні показників діяльності, що надає підприємству можливість проводити ефективну політику управління. 6. Класифіковано основні канали дистриб’юції, проаналізовано недоліки й переваги в кожному конкретному випадку і надано практичні рекомендації. 7. Для оцінки ефективності різноманітних інструментів просування лікарських засобів, було проведено ринкове дослідження. Ефективність цих інструментів оцінювалася за коефіцієнтом обігу ліків в аптеках, за допомогою якого обчислюється швидкість руху лікарських засобів, виходячи з цього, з’являється можливість оптимізації їх залишків. 8. При застосуванні модернізованого методу регресійного аналізу розроблено економіко-математичну модель ефективного управління господарсько-економічною діяльністю підприємства. Оцінка ефективності господарсько-економічної діяльності за допомогою запропонованої динамічної моделі розкриває ефективність використання ресурсів підприємства, дозволяє прогнозувати обсяги реалізації, валового доходу і витрат для оптимізації норми прибутку підприємства в цілому. Крім того, визначається вплив чинників на результуючий показник і окремі взаємозв’язки між цими чинниками, а також надається можливість виявити резерви, що забезпечують підвищення ефективності господарської діяльності підприємства. 9. Запропоновано практичні рекомендації щодо удосконалення механізму управління господарсько-економічною діяльністю підприємств з урахуванням впливу виявлених особливостей, які впроваджено на підприємствах фармацевтичної галузі. |