Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Організація управління, планування і регулювання економікою


Серкутан Тетяна Вікторівна. Механізм управління інформаційним забезпеченням маркетингу промислових товарів: Дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Приазовський держ. технічний ун-т. - Маріуполь, 2001. - 286арк. - Бібліогр.: арк. 176-189.



Анотація до роботи:

Серкутан Т.В. Механізм управління інформаційним забезпеченням маркетингу промислових товарів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за фахом 08.02.03. «Організація управління, планування і регулювання економікою». Приазовський державний технічний університет. Міністерство освіти і науки України, Маріуполь, 2001.

Дисертація присвячена теоретичним дослідженням і практичним розробкам в області управління інформаційним забезпеченням маркетингу. Основна ідея: визначити і дослідити проблеми інформаційного забезпечення маркетингу в процесі управлінської діяльності на підприємстві і на базі цього виконати й обґрунтувати розробки з удосконалення механізму управління інформаційним забезпеченням маркетингу на промисловому підприємстві. Досліджено теоретичні аспекти інформаційних потреб управління промисловим підприємством у процесі маркетингової діяльності. Проведено аналіз проблем і особливостей інформаційного забезпечення маркетингових досліджень на промисловому ринку. Запропоновано системний підхід до класифікації маркетингової інформації і її джерел. Проведено аналіз джерел маркетингової інформації й інформаційних ресурсів, що є на вітчизняному ринку, а також зарубіжних джерел, аналіз управлінської діяльності з інформаційного забезпеченню маркетингу на ряді промислових підприємств. Зроблено висновок про ступінь впливу інформаційного забезпечення на якість маркетингових рішень на підприємствах, і встановлені дві основні групи проблем: проблеми інформаційного характеру і проблеми управлінського характеру. Запропоновано концепцію організації системи управління маркетинговою інформацією на підприємстві, що припускає оптимізувати управління маркетингом. Розроблено методику її планування і впровадження, що дозволяє практично реалізувати пропоновані підходи. Розроблено методику оцінки економічної ефективності інформаційного забезпечення управління маркетингом.

У дисертаційній роботі вперше порушено проблему вивчення систем управління маркетинговою інформацією на підприємстві, зроблено спробу розробити і обґрунтувати теоретичні засади і практичні рекомендації щодо вдосконалення механізму управління інформаційним забезпеченням промислового маркетингу.

Проведене у дисертації власне дослідження дозволило зробити такі висновки.

1. Ефективність і цінність управлінських рішень у маркетингу значною мірою залежить від інформаційного забезпечення процесу управління.

Особливості інформаційного забезпечення маркетингу в промисловому середовищі визначає специфіка діяльності промислових підприємств, низький ступінь їхньої мобільності на ринку.

2. Аналіз інформаційних ресурсів і джерел маркетингової інформації для промислових підприємств, проведений у дисертаційній роботі, показав, що, незважаючи на різноманіття і великий перелік джерел маркетингової інформації, що існує на сьогоднішній день на інформаційному ринку України, він у неповній мірі задовольняє інформаційні потреби промислового маркетингу.

3. Дослідження стану інформаційного забезпечення маркетингу на деяких промислових підприємств, проведені в дисертаційній роботі, показали, що, незважаючи на певні відмінності у виробничому і технологічному відношенні, організаційних структурах, положенні на ринку, проблеми інформаційного забезпечення маркетингу на досліджуваних підприємствах спільні, і вони характерні для багатьох промислових підприємств України.

4. Дослідження і розробки, проведені в дисертаційній роботі, дозволять поетапно вирішити перераховані проблеми, підсилити маркетингову орієнтацію підприємств і підвищити ефективність маркетингу в цілому.

Ефективне впровадження механізму управління маркетинговою інформацією на підприємстві дозволить одержати такі переваги:

зменшення часу ухвалення рішення. У довгостроковій перспективі це призведе до скорочення простоїв, прискорення обороту поточних активів, зниження чисельності управлінського персоналу;

одержання раніше недоступної інформації. В результаті з'являється можливість прийняття більш довгострокових рішень, зокрема про випуск нових видів продукції, залучення інвестиції, створення або купівлю філій, просування на певних ринках і т.ін. У свою чергу це призведе до зростання обсягу продажів, збільшення прибутковості окремих напрямків діяльності підприємства, більшої віддачі від інвестицій;

оптимізація організації бізнесу. Спрощення і підвищення ефективності бізнес - процесів і посилення управлінського контролю впливатиме на зниження витрат за рахунок скорочення видів діяльності і пов'язаних з ними витрат, які не додають вартість до продукції, яка випускається;

оптимізація виконання маркетингових функцій, у першу чергу, досліджень, планування і прогнозування, просування товарів на ринку.

  1. Розроблена методика оцінки ефективності інформаційного забезпечення управління маркетингом дозволить оптимально розподіляти ресурси на маркетингову діяльність підприємства, у т.ч. інформаційне забезпечення, об'єктивно оцінювати якість і результативність управлінської роботи, обґрунтованість і ефективність маркетингових рішень.

  2. Пропонована методика з використанням коефіцієнтів дозволяє не тільки в цілому оцінити рівень інформаційного забезпечення маркетингу на підприємстві, але і виявити фактори, що впливають на його зниження.

Публікації автора:

У фахових виданнях:

  1. Серкутан Т.В. Роль маркетинговых исследований в прогнозировании экономического развития региона. / Прометей: региональный сборник научных трудов по экономике. ДЭГИ, ИЭПИ НАН Украины. – Донецк: Юго-восток, 2000. – с. 147-149.

  2. Серкутан Т.В. Проблемы информационного обеспечения маркетинга на промышленных предприятиях./ Вестник ХГПУ. Сборник научных трудов. Выпуск 92 «Технический прогресс и эффективность производства»: Харьков, ХГПУ, 2000. – с. 144-146.

  3. Серкутан Т.В. Организация информационного обеспечения маркетинга научно-технических достижений на промышленном предприятии. / Тезисы ІІ международной научно-практической конференции «Проблемы становления рыночной экономики: информационное и финансовое обеспечение деятельности предпринимательских структур», Севастополь, «СевГТУ», 2000., – с. 60-61.

  4. Серкутан Т.В. Оценка эффективности системы управления маркетинговой информацией на предприятии. / Вісник ХНУ. Економічна серія «Перспективи розвитку інвестиційних процесів в Україні», 2001. - № 502. – с. 252-256.

  5. Серкутан Т. В. Вибір і оцінка критеріїв рівня інформаційного забезпечення маркетингу на підприємстві. / Актуальні проблеми економіки, 2002. - №4. – с. 41 – 44.

В інших виданнях:

  1. Серкутан Т.В. Формирование маркетинговой информационной системы на промышленном предприятии. / Тезисы докл. и сообщ. 3 международной научно-практической конференции «Информационные ресурсы: создание, интеграция и использование» – Киев: УкрИНТЭИ. – 1996. – с. 91-92.

  2. Серкутан Т.В., Узун С.Н. Совершенствование маркетинговой коммуникации в промышленной среде / Тезисы докл. и сообщ. 3 международной научно-практической конференции «Информационные ресурсы: создание, интеграция и использование» – Киев: УкрИНТЭИ. – 1996. – с. 89-90.

  3. Макаров П.А., Сударев В.П., Серкутан Т.В. Норматив затрат на рекламу. / Материалы Международной научно-практической конференции «Маркетинг в системе управления предприятием», Киев, КГЭИ, 1996. – с. 66.

  4. Серкутан Т.В. Проблемы формирования бюджета на рекламу на промышленном предприятии./ Тезисы докл. 4 региональной научно-практической конференции – Мариуполь, ПГТУ, 1997. – с. 51.

  5. Серкутан Т.В. Совершенствование маркетинговой коммуникации на промышленном предприятии. / IV региональная научно-техническая конференция. Том III - Мариуполь, ПГТУ, 1997. – с.67-68.

  6. Серкутан Т.В. Проблеми інформаційного забезпечення та впровадження науково-технічних відкриттів на промисловому підприємстві. /Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Жінка в науці та освіті: минуле, сучасність, майбутнє», - Київ: ГО «Жінка в науці», МО «Жіноча Громада», 1999. – с. 229-230.

  7. Серкутан Т.В. Методы изучения спроса и мотиваций на потребительские товары. / VII региональная научно-техническая конференция, Том I – Мариуполь, ПГТУ, 2000. – с.50.

  8. Серкутан Т.В. Особенности маркетинговых исследований на промышленном рынке./ VII региональная научно-техническая конференция, Том I – Мариуполь, ПГТУ, 2000. – с. 51.